Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkolepé kupé značky Maybach vypadá úchvatně, ale je to jen studie

aktualizováno 
Kdyby takto vypadaly maybachy, které se před lety pokoušely konkurovat rollsům, možná by nedospěly k neslavnému konci.

Rozpačitý nemastný neslaný design maybachů novodobé éry měl daleko k sošné majestátnosti rolls-royců. Možná i proto o ně klientela neměla zájem.

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy. Pod značkou Mercedes-Maybach se ovšem představuje úžasný koncept. Velké kupé jménem Vision 6 se promenovalo na přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach.

Maybach Exelero

Maybach Exelero

Mercedes-Maybach Vision 6

Mercedes-Maybach Vision 6

Nový velkolepý koncept znalcům připomene neméně úchvatný koncept Exelero, který ohromil svět před dlouhými jedenácti lety (prohlédněte si ho zde).

Studie opulentního sebevědomého kupé je zhmotněním elegance a luxusu. Patří k nejparádnějším letošním konceptům.

Snové kupé je obrovité, na délku má 5,7 metru a široké je 2,1 metru. Neopakovatelný dojem velikosti podtrhuje přikrčená silueta, střecha se klene do maximálních 1 328 milimetrů nad zem. Vše pak korunují kola, která mají průměr 24 palců.

Nechybí racčí křídla vzhůru otevíraných dveří, což je specialita, pro kterou obdivujeme mercedesy už od dob bájného 300 SL. Tvůrci sami uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti.

Fotogalerie

Tým šéfdesignéra Daimleru Gordena Wagenera navrhl kupé jako nóbl jachtu. Design exteriéru snoubí odkazy na minulost s modernou, třeba zrcátka nahradily kamery. Kupé ladných tvarů ukrývá futuristický interiér pro 2+2 cestující. Řidiči je mimo jiné k dispozici průhledový head-up displej, který pokrývá celé čelní sklo. Velký displej pokrývá také celou šířku přístrojovky. Některé funkce může posádka ovládat gesty.

Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW, který na baterky ukryté v podlaze (kapacita 80 kWh) ujede podle propočtů přes 500 kilometrů. Speciální rychlonabíječkou se dá baterka nabít na 100 kilometrů jízdy za pět minut. Dobíjení je možné také z domácí zásuvky, ale třeba i bezdrátově indukcí. Architektura pohonu využívá čtyři malé elektromotory u každého z kol, koncept má tedy pohon 4x4.

Maximální rychlost 250 km/h je omezená elektronicky. Z nuly na stovku vystřelí Vision 6 pod čtyři sekundy.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.