Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkolepé kupé značky Maybach vypadá úchvatně, ale je to jen studie

aktualizováno 
Kdyby takto vypadaly maybachy, které se před lety pokoušely konkurovat rollsům, možná by nedospěly k neslavnému konci.

Rozpačitý nemastný neslaný design maybachů novodobé éry měl daleko k sošné majestátnosti rolls-royců. Možná i proto o ně klientela neměla zájem.

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy. Pod značkou Mercedes-Maybach se ovšem představuje úžasný koncept. Velké kupé jménem Vision 6 se promenovalo na přehlídce elegance v kalifornském Pebble Beach.

Maybach Exelero

Maybach Exelero

Mercedes-Maybach Vision 6

Mercedes-Maybach Vision 6

Nový velkolepý koncept znalcům připomene neméně úchvatný koncept Exelero, který ohromil svět před dlouhými jedenácti lety (prohlédněte si ho zde).

Studie opulentního sebevědomého kupé je zhmotněním elegance a luxusu. Patří k nejparádnějším letošním konceptům.

Snové kupé je obrovité, na délku má 5,7 metru a široké je 2,1 metru. Neopakovatelný dojem velikosti podtrhuje přikrčená silueta, střecha se klene do maximálních 1 328 milimetrů nad zem. Vše pak korunují kola, která mají průměr 24 palců.

Nechybí racčí křídla vzhůru otevíraných dveří, což je specialita, pro kterou obdivujeme mercedesy už od dob bájného 300 SL. Tvůrci sami uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti.

Fotogalerie

Tým šéfdesignéra Daimleru Gordena Wagenera navrhl kupé jako nóbl jachtu. Design exteriéru snoubí odkazy na minulost s modernou, třeba zrcátka nahradily kamery. Kupé ladných tvarů ukrývá futuristický interiér pro 2+2 cestující. Řidiči je mimo jiné k dispozici průhledový head-up displej, který pokrývá celé čelní sklo. Velký displej pokrývá také celou šířku přístrojovky. Některé funkce může posádka ovládat gesty.

Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW, který na baterky ukryté v podlaze (kapacita 80 kWh) ujede podle propočtů přes 500 kilometrů. Speciální rychlonabíječkou se dá baterka nabít na 100 kilometrů jízdy za pět minut. Dobíjení je možné také z domácí zásuvky, ale třeba i bezdrátově indukcí. Architektura pohonu využívá čtyři malé elektromotory u každého z kol, koncept má tedy pohon 4x4.

Maximální rychlost 250 km/h je omezená elektronicky. Z nuly na stovku vystřelí Vision 6 pod čtyři sekundy.




Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Jaguar E-Pace

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...



Najdete na iDNES.cz