Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maybach: snob míří do terénu

  19:54aktualizováno  19:54
Pro ty, kteří mysleli, že luxus v kategorii terénních automobilů končí u "vyšlechtěných" variant Porsche Cayenne, BMW X5, nebo Range Roveru německý výrobce superluxusních a superdrahých vozů připravuje lahůdku.

Už nebudeme muset trpět v nepohodlí a spartánském interiéru Mercedesu ML nebo G. Maybach SUV přijíždí.


Dle dostupných informací Maybach začal s vývojem dalšího modelu. Protentokrát se rozhodl pro třídu offroadů. Zákazníky si bude model, který bude využívat zkrácenou platformu příštího Mercedesu třídy S, hledat především na Středním východě a v Americe. Luxusní "čtyřkolka" bude sdílet mnoho ze svého interiéru ze stávajících modelů 57 a 62.


Maybach SUV  bude pohánět přeplňovaný dvanáctiválec V12  o výkonu 373 kW, na kola bude výkon přenášet automatická šestistupňová převodovka. SUV  bude mít samonosnou karoserii se zesílenými prvky. O bezpečí posádky se postará lehký, ale extrémně tuhý pomocný rám.

Vzduchové odpružení umožní nastavit světlou výšku dle druhu terénu a rychlosti - to vše manuálně či automaticky.


Systém pohonu všech kol bude odvozen od systému 4Matic z produkce DaimlerChrysler. Elektrická a elektronická výzbroj, též z budoucího Mercedesu třídy S, bude napomáhat řidiči ve všech činnostech.


Lze očekávat, že i v případě terénního Maybachu půjde především o přepych a exhibici luxusu. V interiéru naleznou pasažéři pohodlí ve třech řadách, každé z křesel bude mít vlastní hydraulický pohon.

Za mírný příplatek budou moci případní zájemci obdivovat noční oblohu skrz skleněnou střechu á la Peugeot 307SW.


Potenciální kupci budou muset notně zatřepat měšcem, budou-li chtít mít Maybach SUV ve své garáži. Musí však ještě chvíli počkat - alespoň do r. 2006, na přechodnou dobu se prozatím budou muset poohlédnout u konkurence.
  

Maybach SUV - interiér

Maybach SUV

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.