Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jméno Maybach je zpátky, vozí ho hogo-fogo mercedesy

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ženevský stánek stuttgartské automobilky letos překypuje luxusem. Závodní stroje i očekávané novinky výrobního programu tu zcela zastiňuje dvojice mercedesů s označením Maybach. Hlavně pak nástupce legendární limuzíny Pullman 600.

S oživením značky Maybach Mercedes neuspěl. Modely 57 a 62 sice přišly na trh o půl roku dříve než Rolls-Royce s prvním novodobým modelem Phantom, nedokázaly však výrazněji zaujmout. Ani v nejlepších letech neprodal Maybach více než polovinu plánované produkce.

Mercedes-Maybach S600

Za jedenáct let navíc uvedl do výroby pouze dvojici modelů, které se lišily jen rozvorem a vnitřním prostorem, a polootevřenou verzi. Ale ani obří otevřený Landaulet s více než dvojnásobnou cenou nedokázal nepříznivou prodejní bilanci zvrátit. Maybachu byla vyčítána vysoká cena a jeho velká technická i vizuální spřízněnost se stárnoucím  Mercedesem S generace W220. Ztrátový projekt byl proto v roce 2013 ukončen.

Může se hodit

Toužíte mít doma mercedes? Stačí si ho vybrat z nabídky téměř 400 vozů této značky na Automodul.cz.

Teď Mercedes oživuje historické jméno podruhé, ale na samostatnou značku zapomeňte. Novým posláním Maybachu je plnit nároky zhýčkaných zákazníků, kterým standardní třída S přijde moc obyčejná. Logo s dvojitým M tak bude výsadou jen těch nejluxusnějších mercedesů.

První Mercedes-Maybach S debutoval na podzimním autosalonu v Los Angeles, v Ženevě se poprvé představuje také evropskému publiku. Mimo to tu ale slaví výstavní premiéru také provedení Maybach S600 Pullman, které je jakýmsi ideovým nástupcem úspěšného modelu Pullman 600, jenž se vyráběl v šedesátých a sedmdesátých letech.

Mercedes-Maybach S stojí na prodloužené platformě stávající třídy S, ale oproti prodlouženému provedení je o dalších 200 milimetrů delší. S celkovou délkou 5 453 mm nabízí o 33 cm více prostoru pro posádku než základní provedení.

Kromě prodlouženého rozvoru se Maybach navenek liší od standardní třídy S třeba větším počtem chromových doplňků, speciálními litými koly a znaky a nápisy Maybach. Nové jsou také zadní boční dveře, ze kterých se malá trojúhelníková okna přestěhovala do sloupků karoserie.

Mercedes-Maybach S600 Pullman

K dispozici je zatím dvojice zážehových motorů. Slabší verze S500 je poháněna dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s výkonem 455 koní, zatímco pod kapotou S600 je dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s 530 koňmi a 830 newtonmetry. S500 je spojeno s novou devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, „šestistovka“ využívá starší sedmistupňovou transmisi 7G-Tronic Plus. Obě verze pokoří stovku za pět sekund a jejich rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Podle předběžných zpráv by mělo v budoucnu přijít šestiválcové provedení S400 a verze s pohonem všech kol 4Matic.

Fotogalerie

Mercedes-Maybach S600 Pullman se už podle názvu spoléhá na sílu bi-turbového dvanáctiválce a asi to tak zůstane i nadále. Majestátní šest a půl metru dlouhá limuzína, jejíž rozvor má hodnotu 4 481 mm, přece nemá důvod omezovat se výkonem.

Celokožený interiér Pullmanu je standardně navržený jako šestimístný. Čtveřice zadních sedadel je umístěna klasicky proti sobě, ale na přání tu mohou být jen dvě sedadla po směru jízdy. Z důvodu snazšího nastupování je kabina také o 10 centimetrů vyšší než v případě sourozenců. Kromě královského prostoru, který je doménou hlavně karoserie Pullman, zaujme Mercedes-Maybach také špičkovou výbavou, zpracováním a použitými materiály.

Ve standardní výbavě nechybí třeba elektricky ovládaná sedadla s funkcí simulující masáž lávovými kameny, high-endový audio systém Burmester 3D, ambientní osvětlení, obrazovky s úhlopříčkou 47 centimetrů nebo elektricky ovládaní přepážka mezi řidičem a posádkou. Mimořádně obsáhlý je tradičně i seznam doplňků a personalizačních prvků výbavy.

Základní cena nejluxusnějšího mercedesu byla pro německý trh byla stanovena na půl milionu eur, tedy asi na 13 650 000 korun.







Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.