Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2 a Ford Fiesta, jak je neznáte

aktualizováno 
Čím dále na východ, tím raději řidiči kupují sedany. Oblíbili si nepraktické, ale elegantní karoserie klasických proporcí. Takové kolem nich jezdily v minulosti a jezdí i dodnes v podobě modelů, které Evropa už dávno odvrhla. Znáte třeba Forda Fiestu nebo Mazdu 2 s kufrem?

Mazda 2 sedan | foto: Mazda

S tříprostorovou karoserií dělá dodnes parádu v Íránu a nově i v Rusku třeba Peugeot 405. -čtěte více

V našich zeměpisných šířkách si koupí sedan hlavně ten, kdo nepočítá se stěhováním všeho možného kamkoliv. V přímém srovnání s kombíkem sedan také občas méně namáhá uši posádky - velká krabice stěhovavějších karoserií totiž umí fungovat jako ozvučnice. Sedan vypadá o něco důstojněji a lépe na vás koukají, když s ním přijedete do opery.

Třeba Číňané sedany milují. K netradičnímu Citroënu C4 sedan a jemu podobným se možná brzy přidají další dva.

Ford Verve alias Ford Fiesta se ještě ani nestačil představit ve své sériové podobě a už se na autosalonu v Guangzhou představil s narostlou sedanovitou zádí. Dynamickým střihem připomíná nové mondeo.

Spekuluje se, že po sedanu a v polovině září představeném hatchbacku se na autosalon do Detroitu chystá další varianta (že by kombi, nebo kabrio?).

Sériová podoba Fordu Verve/Fiesta se představí příští rok. Malý ford se má podle představ automobilky stát celosvětovým autem, prý se podívá i do USA.

Se sedanovitou novinkou přispěchala na čínskou autopřehlídku i Mazda. Dravá a odlehčená "dvojka" se nově chlubí druhým místem v anketě o Evropské auto roku 2008. V Guangzhou se k tomu ještě natřásá s novým zadkem. Výroba odstartuje v lednu 2008.

I malá mazda se inspiruje větší žhavou novinkou. Nové zadní partie dávají vzpomenout na novou "šestku". Nově má 4,27 metru a všechny centimetry navíc šly ve prospěch kufru.

Nabídka motorů bude obsahovat benziňáky 1,3 a 1,5 litru. Podle všeho se s ní ale v Evropě nepotkáme.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.