Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: demio dospělo

  16:41aktualizováno  16:41
Nedávno obohatila český automobilový trh další novinka, kterou je Mazda 2. Tento kompaktní vůz bude spolu s modelem RX-8 největším lákadlem stánku Mazdy na blížícím se brněnském autosalonu. Oba automobily si zde odbydou českou výstavní premiéru.

Maskou se Mazda 2 hrdě hlásí k ostatním modelům značky. Největší zásluhu na tom má charakteristická pětiúhelníková mřížka chladiče, linie kapoty motoru a světlomety dynamického designu.

Při pohledu z boku dodává vozu půvab a dojem solidnosti středová boční linie plynule navazující na zadní část automobilu a minimální převisy karoserie.

Zadním partiím dominují elegantní koncová světla, která přecházejí do boků vozidla. Nelze přehlédnout ani výklopné dveře zasahující až do prostoru nárazníku.

Interiér Mazdy 2 působí přívětivým dojmem a disponuje slušným vnitřním prostorem. Zavazadelník nabízí objem 268 litrů v základním provedení, sklopením zadních sedadel vznikne rovný ložný prostor o objemu 1044 litrů.

Navíc lze opěradlo předního sedadla spolujezdce sklopit, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů. Manipulaci se zavazadly usnadňuje nízká hrana ložného prostoru.

Automobil se dodává se třemi šestnáctiventilovými zážehovými motory a jedním přeplňovaným vznětovým agregátem se systémem common-rail druhé generace. Základní pohonná jednotka má objem 1,25 litru a disponuje výkonem 55 kW (75 k). Silnější "čtrnáctistovka" nabízí výkon 59 kW (80 k) a agregát o objemu 1,6 litru dosahuje výkonu 74 kW (100 k).

Již zmiňovaný turbodiesel má objem 1,4 litru a výkon 50 kW, tedy 68 koní. Všechny motory jsou dodávány v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s převodovkou s automatickým řazením ASM.

Mazda 2 se prodává ve čtyřech stupních výbavy: Comfort, Touring, Exclusive a Sport. Základní provedení Comfort nabízí například airbag na místě řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, elektrické ovládání předních okem a dálkově ovládané centrální zamykání.

Vyšší verze Touring už nabízí i ABS, EBD nebo boční airbagy. Přední mlhové světlomety jsou každopádně bezpečnostním prvkem, nikoliv estetickým, měly by být nezbytnou součástí základní výbavy každého vozu. U Mazdy 2 jsou až ve dvou nejvyšších úrovní výbavy - tedy verzí Exclusive a Sport. U výbav Comfort a Touring jsou za příplatek 12 360 Kč.

Cena Mazdy 2 začíná částkou 319 900 Kč za model Comfort s motorem o objemu 1,25 litru. Nejlevnější "diesel" se dodává v provedení Touring a vyjde na 399 900 Kč. Nejdražší Mazda 2 je ve výbavě Sport s motorem o objemu 1,6 litru za 459 900 Kč.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor
Objem motoru

1.25i

1.4i

1.6i

1.4 MCD

Typ motoru

DOHC 16V

DOHC 16V

DOHC 16V

SOHC 8V

Maximální výkon (kW při ot/min)

55/6000

59/5700

74/6000

50/4000

Maximální kroutící moment (kW při ot/min)

110/4000

124/3500

146/4000

160/2000

Maximální rychlost (km/h)

163

164

181

160

Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)

15,1

13,9

11,4

15

Spotřeba paliva

Město (l/100 km)

8,6

8,7

9,6

5,5

Mimoměsto (l/100 km)

5,0

5,3

5,8

4,0

Kombinovaná (l/100 km)

6,3

6,5

7,1

4,5

Rozměry vozu

Délka (mm)

3925

Šířka (mm)

1680

Výška (mm)

1545

Rozvor (mm)

2490

 

Přístrojová deska působí přívětivým dojmem.

Interiér vozu nabízí slušný vnitřní prostor.

Maska Mazdy 2 výrazně připomíná automobily této značky.

Zadní části dominují elegantní koncová světla, která přecházejí do boků karoserie.

Při pohledu z boku si nelze nevšimnout minimálních převisů karoserie.

Charakteristická pětiúhelníková mřížka chladiče, linie kapoty motoru, světlomety dynamického designu a sportovní přední spoiler připomínají větší Mazdu 6.

Sklopením zadních sedadel vznikne rovný ložný prostor o objemu 1044 litrů

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.