Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: hvězda ulice

aktualizováno 
Mazda 2 se rozhodla opustit praktické, nenáročné linie a rozhodla se zaútočit líbivým designem. Narozdíl od konkurence se uskromnila v mírách.

Mazda 2 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Mazda 2 bude pravděpodobně aspirovat na titul nejkrásnějšího malého auta. Hravé a veselé linie, drobné proporce zabalené do dynamických křivek, při kterých si designéři Mazdy pohvizdují zoom-zoom a na úspěch u řidiček a motorizující se mládeže je postaráno.
 
Nejpovedenější prvky nové mazdičky? Vyrýsovaný přední blatník a odvážně strmá spodní linie oken. Cestující na zadních sedadlech možná budou díky úzkým bočním oknům žehrat na nedostatek světla.

Všechno ostatní je tak jak má být. Dvojka opustila MPVčkovitou krabicovitost předchůdkyně a dostala konvenčnější proporce.

Malý model japonské automobilky jde proti všem zvyklostem, doteď auta i v nejmenších kategoriích povážlivě rostla a kypěla, dvojka je ale do všech směrů (mimo šířky) menší než předchůdkyně a - světe div se - je i lehčí. Patnáct litrů ale také ubylo v prostoru pro zavazadla.

Dynamický design karoserie se designéři snažili zachovat i uvnitř. Řidiče hned po nástupu za volant zaujme umístění řadicí páky ve vyvýšené pozici, blíže volantu.

Do autosalonů vyrazí kolem prázdnin s nabídkou třech motorů. Benzinové 1,3 s výkony 75 a 84 koní doplní turbodiesel 1,4 litru. Pro Evropu Mazda ještě připravila benzinovou "jedna-pětku" s výkonem 103 koní. Motory budou spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Mazda 2 v číslech

délka (mm)

3885
šířka (mm) 1695
výška (mm) 1475
rozvor (mm) 2490
objem kufru (l) 250

pneumatiky

175/65 R14, 185/55 R15, 195/45 R16
benzinové motory 1,3 (55 kW/118 Nm) 1,3 (62 kW/121 Nm) 1,5 (76 kW/136 Nm)

naftový motor

1,4 (prozatím není specifikováno)

Autor:


Témata: zeneva07, Mazda


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.