Mazda 2: hvězda ulice

aktualizováno 
Mazda 2 se rozhodla opustit praktické, nenáročné linie a rozhodla se zaútočit líbivým designem. Narozdíl od konkurence se uskromnila v mírách.

Mazda 2 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Mazda 2 bude pravděpodobně aspirovat na titul nejkrásnějšího malého auta. Hravé a veselé linie, drobné proporce zabalené do dynamických křivek, při kterých si designéři Mazdy pohvizdují zoom-zoom a na úspěch u řidiček a motorizující se mládeže je postaráno.
 
Nejpovedenější prvky nové mazdičky? Vyrýsovaný přední blatník a odvážně strmá spodní linie oken. Cestující na zadních sedadlech možná budou díky úzkým bočním oknům žehrat na nedostatek světla.

Všechno ostatní je tak jak má být. Dvojka opustila MPVčkovitou krabicovitost předchůdkyně a dostala konvenčnější proporce.

Malý model japonské automobilky jde proti všem zvyklostem, doteď auta i v nejmenších kategoriích povážlivě rostla a kypěla, dvojka je ale do všech směrů (mimo šířky) menší než předchůdkyně a - světe div se - je i lehčí. Patnáct litrů ale také ubylo v prostoru pro zavazadla.

Dynamický design karoserie se designéři snažili zachovat i uvnitř. Řidiče hned po nástupu za volant zaujme umístění řadicí páky ve vyvýšené pozici, blíže volantu.

Do autosalonů vyrazí kolem prázdnin s nabídkou třech motorů. Benzinové 1,3 s výkony 75 a 84 koní doplní turbodiesel 1,4 litru. Pro Evropu Mazda ještě připravila benzinovou "jedna-pětku" s výkonem 103 koní. Motory budou spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou.

Mazda 2 v číslech

délka (mm)

3885
šířka (mm) 1695
výška (mm) 1475
rozvor (mm) 2490
objem kufru (l) 250

pneumatiky

175/65 R14, 185/55 R15, 195/45 R16
benzinové motory 1,3 (55 kW/118 Nm) 1,3 (62 kW/121 Nm) 1,5 (76 kW/136 Nm)

naftový motor

1,4 (prozatím není specifikováno)

Autor:
Témata: zeneva07, Mazda

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Najdete na iDNES.cz