Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 2: kapesní stěhovák

  12:30aktualizováno  12:30
Nedávno se představila veřejnosti druhá generace Mazdy 2. Jak je na tom ale jako ojetina vůz předchozí modelové řady? Čtyři roky a 50 000 kilometrů se rozhodl zprostředkovat náš čtenář ve svých zkušenostech uživatele.

Mazda 2 | foto: Mazda

Mazdu jsem zvolil po dlouhém vybírání a myslím, že jsem zvolil dobře. Auto patří do B segmentu jako fabie, punto apod., ale narozdíl od konkurentů své kategorie vyniká fantastickou prostorností, interiér působí velmi hodnotně a neokoukaně i po 4 letech užívání.

Překvapivě silný a pružný je i motor (1,25 16V 55 kW), plně zatížený vůz 4 dospělými a zavazadly na týdenní pobyt v Chorvatsku nedělal motoru příliš velké potíže a na "pětku motor krásně táhnul" i při zapnuté klimatizaci.

Vůz je vůbec velmi kompaktní - jak velikostí, tak i možnostmi úprav interiéru - sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, dělená zadní sedadla s možností sklopení do roviny (získáte tak téměř 1 m krychlový objemu), auto často využívám jako malý stěhovací vůz. Příjemné je i ovládání audiosoustavy na volantu.

Auto má vynikající jízdní vlastnosti, projíždět rychle zatáčky je zážitek, neboť mazda sedí jak přibitá, a to doslova.

Těžko hledám na voze nějaké vady, prostě jezdí, brzdí, svítí, troubí, ostřikuje, topí, chladí.... Mimo drobností - zaseklé otevírání kapoty a prasklé vratné pružinky u spojkového pedálu - nic.

Pořád chválím, ale opravdu mě nenapadá, co bych pomluvil, snad jen velmi drahé originální příslušenství, to nechápu.

V záruce jsem servisoval samozřejmě ve značkovém servisu, teď se obrátím s roční prohlídkou na známého mechanika.

Ceny ročních prohlídek: po roce 2 500 Kč - olej, filtr, po 2 letech 3 600 Kč - olej, filtr, pylový filtr, po třech letech 4 600 Kč - jako předchozí plus diagnostika motoru; dojem z chování a přístupu techniků značkového servisu mám velmi dobrý.

Snad budu chválit i za další 4 roky. Olej doporučený výrobcem je 5W30, používám zn. Castrol. Dokoupil jsem na letní období elektrony 15'', na střechu nosič Neumann, protože často převážím jízdní kola.

***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Co je zač
značka Mazda
model 2
karoserie MPV
objem motoru 1255
palivo benzín
rok výroby 2003
typ řazení manuální
najeto km při koupi

0

najeto km nyní 50 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotreba 6 l
předchozí auto Fiat Panda

KLADY ZÁPORY
prostornost dražší originální příslušenství
ovladatelsnost
spolehlivost
design

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.