Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dva a půl litru radosti bez turba. Mazda 6 je předělaná a o kus lepší

  10:00
Je to klišé, jenže nic lépe vylepšenou Mazdu 6 nepopíše lépe: to auto zraje jak víno. A benzinový dvaapůllitr bez turba je dnes pohříchu jednou z mála nabídek pro ty, kdo nevěří downsizingu.

Dnešní svět je vykloubený a snaží se popřít fyziku: automobilky nutí předpisy ke snižování spotřeby (a hlavně emisí) za každou cenu. Zákazníci se zase zamilovali do mohutných SUV, která ze své podstaty budou žrát víc než přikrčený konvenční hatchback, sedan nebo kombík.

Takže když má pod kapotou auto formátu šestky na dnešní evropské poměry „velkoobjemový“ motor, čtyřválcový dvaapůllitr, je to jako návštěva z jiné dimenze a doby. A pak se tou šestkou svezete, brousíte okresky, až gumy piští a kotouče brzd svítí, a nakonec je z toho osmiapůllitrová spotřeba.

Inovovaná Mazda 6
Inovovaná Mazda 6

Oceňují to i řidiči, pro takto motorizovanou šestku si v Česku chodí polovina zákazníků. U konkurence, kde se auta této kategorie prodávají hlavně s turbodiesely, to je věc nevídaná. Vtip je v tom, že Mazda má o dost jinou strukturu klientel, než většina dalších značek, prodávajících passaty a insignie hlavně do firem, které staví na první místo ekonomiku v prvních letech provozu a zůstatkovou cenu. Mazdy mají specifickou klientelu, pro kterou toto není absolutní priorita.

A dvaapůllitr je prostě parádní, dá vzpomenout na staré časy, kdy se s auty kromě rychlé jízdy dalo také nenuceně plout a nebylo třeba přehlušovat rádiem naštvaný ratlíkovitý hlas přeplňovaného malobjemového motoru. S „velkoobjemovou“ šestkou se nonšalantně rozjedete a když je třeba předjet, lineárně zrychlíte. Bez stresu, s nadhledem a suverenitou. A když šestku moc nehoníte, jezdíte dokonce za sedm a půl litru.

Gradace výkonu je přesně taková, jakou chcete a čekáte: ve spodních hodnotách škály otáčkoměru proplouváte vesnicemi, ve dvou a půl tisících otáčkách se motor rozběhne a ve třech už se sportuje.

Atmosferické motory Mazdy se v šestce dočkaly výrazných úprav: má přepracované sání, ale i vnitřnosti (nové písty). Zvýšil se kompresní poměr, upraveno bylo vstřikování. U dvoulitru se lehce zvýšily hodnoty výkonu a točivého momentu. U dvaapůllitru najdeme nově vyvažovací hřídel integrovanou do odlehčeného hliníkového bloku a hlavně systém vypínání poloviny válců v režimu nízké zátěže do 80 km/h. Motor má nově 194 koní (143 kilowattů) a 258 newtonmetrů, se kterými hospodaří šestistupňový automat kompaktní konstrukce z kuchyně a výroby Mazdy.

Ladění k prémiové dokonalosti

Mazda 6 dostala s dnes už třetím faceliftem přesně to jemné odladění, které ji udržuje ve formě i mezi mnohem mladší konkurencí. Prvně vyjela v roce 2012, první facelift dostala tři roky na to. Při tom dnešním nejnovějším jí přepracovali čumák (třeba mlhovky se přestěhovaly do hlavních lamp) a upravili zadní partie, třeba posunutím zvětšených koncovek výfuků více do krajů chtěli designéři opticky auto rozšířit. Hlavně však předělali interiér a cizelovali techniku. Nazývat to faceliftem je vlastně škoda, při pohledu na množství a strukturu změn je to o dost jiné auto a nejde jen o motory.

Mazda 6
Mazda 6

Na pohled je vnitřek fajnovější, ale hlavně lépe odhlučněný. Přístrojovka se změnila výrazně, nově ji vykreslují výrazné horizontální linie, které opticky rozšířily interiér, nový je také panel klimatizace. Ale vylepšovalo se i neviditelné - sedadla vepředu i vzadu jsou přemodelovaná, jinak tvarovaná, větší, mají upravené výplně a přibylo odvětrávání.

V balíku inovací navíc šestka dostala upravený skelet karoserie (nové výztuhy u předních tlumičů, podlahy v přední části a u zadních podběhů). Nové preciznější řízení, které lépe a přesněji reaguje na pokyny volantu, má auto díky modifikované přední nápravě, novým tlumičům a pružinám a díky přesunutí převodky z tyče řízení na nápravnici.

Manažerský kočár je nevídaně obratný, zakroucenými horskými silničkami se proplétá, jako by se smrsknul o půl metru. To je v konkurenci zavalitých dálničních expresů, se kterými se vám na okresku často ani moc nechce, osvěžující. V táhlých rychlých obloucích je neochvějně suverénní, na dálnici klidná.

Bohatá výbava

Sedan a kombík teď stojí v Česku stejně: od 716 400 korun s benzinovým dvoulitrem, kdo chce o půllitr větší motor, zaplatí 809 400 korun.

Šestku zdobí bohatá základní výbava: bez příplatku jsou LED přední lampy, navigace, barevný head-up displej, hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a hliníkové 17palcové ráfky.

Parkovací asistent je až ve vyšší výbavě s třicetitisícovým příplatkem, ve které jsou také vyhřívaný volant a sedadla, adaptivní světla nebo DAB rádio. Za příplatek je pro dieselové varianty (také turbodiesely 2,2 litru se dočkaly úprav) k mání pohon všech kol provedený elektronicky řízenou lamelovou spojkou.

  • Nejčtenější

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?

7. května 2024

Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...