Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají. Technika a interiér zůstaly po letech provozu na vysoké úrovni, ale nemá cenu si nic namlouvat – tento model z trhu brzy zmizí, tíží ho totiž jiné nedostatky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J51a70n 22S50i88m27o54n

27. 10. 2020 23:30

Měl jsem m6 2004 v benzínu a bylo to super auto. O parník lepší než evropská konkurence. Ovšem pouze z pohledu člověka, co to má pro vlastní potřebu a na delší dobu - tj. žádná nafta, ale benzín, starani se o auto, atd.

0 0
možnosti
MU

jj, neco podobneho i muj nissan, 20 let vek..vse puvodni, stale funguje -vcetne klimy apod. ale to co to drzi pohromade, to nenavratne rezne..

2 0
možnosti
PP

O rezivění japonských aut psal Tom Clancy v knize Čestný dluh vyšlé v roce 2003.

Ano, Japonci umí udělat spolehlivé motory, mám pocit, že motory do Mitsubishi se vyrábějí v továrně, kde se za války vyráběli za motory do letadel Zero. Ale na Mitsubishi zrezl za pád let zadní blatník tak, že se musel v rámci záruky měnit, rezly i zadní dveře. Do motorků od stěrače tekla voda, občas prý na někoho spadli zadní dveře. Mitsubishi u nás prý končí.

Jak to bylo i řečeno v článku u Mazdy. Motory japonských aut jsou spolehlivé, ale to okolo ne. Na náhradní díly se dlouho čeká, jsou pouze originální a drahé, a jak se psalo v článku, repase nejsou u japonských aut běžné.

Závěr je jasný...

0 1
možnosti
JP

J29o26s70e20f 33P39a74g60á68č

23. 10. 2020 21:07

Jak píšou v článku, Toyota a Honda karoserie NAPROSTO bez problémů. Ale možná to nejsou japonské auta.

0 0
možnosti
AS

Hrozný auto. Začalo mi reznout už druhý rok, autorizovaný servis se to snažil v záruce řešit (nějakým plastovým nátěrem ) ale samozřejmě to rezlo dál a skončilo to uříznutím podběhů (strašidelně zpraseným). O tom co dělal podvozek je napsáno dost. Další radostí byla vysypaná spojka a dvouhmoťák (ve 150k) za 50 tisíc, podělaný vstřiky 60 tisíc a jako třešinka na dortu - neúspěšná hned první STK kvůli zadním brzdičům (auto pravidelně servisované v autorizáku) 15 tisíc. V šestém roce jsem s ní 4x zůstal viset a musel si volat odtah. Nejhorší auto, jaké jsme kdy měl a to jsem jezdil i favoritem... a to prosím ta moje M6 měla 12 let záruku na prorezavění karoserie :-)

2 0
možnosti
JK

Túto Mazdu 6 som mal, len bola o niečo novšia - po facelifte. 2 litrový turbodiesel mal o niečo vyšší výkon 105 kW.

Vozenie to bolo pekné, aj živé, ale druhý krát by som si ju nekúpil. Ani v súčasnom prevedení - určite nie s dieslom. Vysvetlím.

Problémom mazdy bola a stále je korózia. Šestky sa vyrábajú v Japonsku, a tam nepoužívajú ani zďaleka takú agresívnu soľ ako u nás. A kvôli nám v strednej Európe nebudú meniť technológiu. Najnovšia šestka to mala zmeniť, v dutinách sú veľké množstvá protikoróznej hmoty, ale podvozok vraj hrdzavie aj tak.

Druhým problémom je 2-litrový turbodiesel. Ja som dva krát menil olejové čerpadlo, až som nakoniec musel meniť celý motor. Tento motor mal - a vraj stále má aj v najnovšej generácii - nejaký problém s vačkovým hriadeľom, ktorý sa pomaličky obrusuje, a jeho piliny sa pomaličky dostávajú do olejového čerpadla. Tam sa vybrúsia zuby a čerpadlo odíde. Problém je potom aj so samotných hriadeľom. Doteraz mám vymenený motor bez hlavy uložený v šope.

Ďalším problémom - zvlášť u japoncov sú dieslové vstrekovacie trysky. Nie sú stavané na naftu vyrobenú z ruskej drsnej ropy. Trysky po čase odídu a jedna stojí nejakých 10.000 korún (sú tam logicky 4).

Osobitná kapitola je časticový filter. Po čase mi to liezlo už na nervy. Každých 150 až 170 km sa na 15-20 spustilo vypaľovanie filtra a okamžitá spotreba vtedy vzrástla z prijateľných do 6 litrov na 8 až 10 litrov. To zrážalo moju dlhodobú výslednú spotrebu na 6,7 litra. Rovnaká spotreba je najčastejšia aj v nemeckej databáze, kde si motoristi sledujú svoju spotrebu a ktorá je verejne dostupná - spritmonitor.de

Paradoxne lepšia kúpa je asi táto, testovaná mazda pred faceliftom ako novšia po facelite. Dá sa rozlíšiť jednoducho - starší model má strieborný stredový panel, novší má farbu čierneho klavírového laku. Nemá časticový filter, na druhej strane má ale ešte horšiu protikoróznu ochranu ako model po facelifte.

Pokiaľ túto šestku máte, rýchlo ju predajte. A pokiaľ nemáte, nekupujte...

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...