Diskuze
Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima
Děkujeme za pochopení.
J51a70n 22S50i88m27o54n
Měl jsem m6 2004 v benzínu a bylo to super auto. O parník lepší než evropská konkurence. Ovšem pouze z pohledu člověka, co to má pro vlastní potřebu a na delší dobu - tj. žádná nafta, ale benzín, starani se o auto, atd.
M98i90r43o10s43l95a68v 51U12r67b81a91n
jj, neco podobneho i muj nissan, 20 let vek..vse puvodni, stale funguje -vcetne klimy apod. ale to co to drzi pohromade, to nenavratne rezne..
P50a92v18e60l 30P83o52k41o79r37n51ý
O rezivění japonských aut psal Tom Clancy v knize Čestný dluh vyšlé v roce 2003.
Ano, Japonci umí udělat spolehlivé motory, mám pocit, že motory do Mitsubishi se vyrábějí v továrně, kde se za války vyráběli za motory do letadel Zero. Ale na Mitsubishi zrezl za pád let zadní blatník tak, že se musel v rámci záruky měnit, rezly i zadní dveře. Do motorků od stěrače tekla voda, občas prý na někoho spadli zadní dveře. Mitsubishi u nás prý končí.
Jak to bylo i řečeno v článku u Mazdy. Motory japonských aut jsou spolehlivé, ale to okolo ne. Na náhradní díly se dlouho čeká, jsou pouze originální a drahé, a jak se psalo v článku, repase nejsou u japonských aut běžné.
Závěr je jasný...
J29o26s70e20f 33P39a74g60á68č
Jak píšou v článku, Toyota a Honda karoserie NAPROSTO bez problémů. Ale možná to nejsou japonské auta.
A46n51t93o48n86í26n 64S41t20e58d62i61n30a
Hrozný auto. Začalo mi reznout už druhý rok, autorizovaný servis se to snažil v záruce řešit (nějakým plastovým nátěrem ) ale samozřejmě to rezlo dál a skončilo to uříznutím podběhů (strašidelně zpraseným). O tom co dělal podvozek je napsáno dost. Další radostí byla vysypaná spojka a dvouhmoťák (ve 150k) za 50 tisíc, podělaný vstřiky 60 tisíc a jako třešinka na dortu - neúspěšná hned první STK kvůli zadním brzdičům (auto pravidelně servisované v autorizáku) 15 tisíc. V šestém roce jsem s ní 4x zůstal viset a musel si volat odtah. Nejhorší auto, jaké jsme kdy měl a to jsem jezdil i favoritem... a to prosím ta moje M6 měla 12 let záruku na prorezavění karoserie :-)
J14o73z23e28f 70K48o38s11t23e79l96a40n78s37k17ý
Túto Mazdu 6 som mal, len bola o niečo novšia - po facelifte. 2 litrový turbodiesel mal o niečo vyšší výkon 105 kW.
Vozenie to bolo pekné, aj živé, ale druhý krát by som si ju nekúpil. Ani v súčasnom prevedení - určite nie s dieslom. Vysvetlím.
Problémom mazdy bola a stále je korózia. Šestky sa vyrábajú v Japonsku, a tam nepoužívajú ani zďaleka takú agresívnu soľ ako u nás. A kvôli nám v strednej Európe nebudú meniť technológiu. Najnovšia šestka to mala zmeniť, v dutinách sú veľké množstvá protikoróznej hmoty, ale podvozok vraj hrdzavie aj tak.
Druhým problémom je 2-litrový turbodiesel. Ja som dva krát menil olejové čerpadlo, až som nakoniec musel meniť celý motor. Tento motor mal - a vraj stále má aj v najnovšej generácii - nejaký problém s vačkovým hriadeľom, ktorý sa pomaličky obrusuje, a jeho piliny sa pomaličky dostávajú do olejového čerpadla. Tam sa vybrúsia zuby a čerpadlo odíde. Problém je potom aj so samotných hriadeľom. Doteraz mám vymenený motor bez hlavy uložený v šope.
Ďalším problémom - zvlášť u japoncov sú dieslové vstrekovacie trysky. Nie sú stavané na naftu vyrobenú z ruskej drsnej ropy. Trysky po čase odídu a jedna stojí nejakých 10.000 korún (sú tam logicky 4).
Osobitná kapitola je časticový filter. Po čase mi to liezlo už na nervy. Každých 150 až 170 km sa na 15-20 spustilo vypaľovanie filtra a okamžitá spotreba vtedy vzrástla z prijateľných do 6 litrov na 8 až 10 litrov. To zrážalo moju dlhodobú výslednú spotrebu na 6,7 litra. Rovnaká spotreba je najčastejšia aj v nemeckej databáze, kde si motoristi sledujú svoju spotrebu a ktorá je verejne dostupná - spritmonitor.de
Paradoxne lepšia kúpa je asi táto, testovaná mazda pred faceliftom ako novšia po facelite. Dá sa rozlíšiť jednoducho - starší model má strieborný stredový panel, novší má farbu čierneho klavírového laku. Nemá časticový filter, na druhej strane má ale ešte horšiu protikoróznu ochranu ako model po facelifte.
Pokiaľ túto šestku máte, rýchlo ju predajte. A pokiaľ nemáte, nekupujte...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...