Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda 6: Tokio spatřilo nástupce Mazdy 626

  14:49aktualizováno  14:49
Číslem 6 označí automobilka Mazda nástupce populární řady 626, přičemž pro domácí trh Japonci počítají se jménem Atenza, inspirovaném z italského "attenzione". První vozy z japonského Hofu a montážního závodu v americkém Michiganu se dostanou do prodeje v průběhu léta a podzimu roku 2002.

Nový model, do kterého vkládá Mazda velké naděje, bude vyráběn ve třech karosářských variantách a to jako 4dveřový sedan, 5dveřový hatchback
a kombi. Pohon vozu budou zajištovat nové celohliníkové zážehové motory o obsahu 1.8, 2.0 nebo 2.3 l. V nabídce se objeví i dvoulitrový vznětový motor nové generace. Vrchol nabídky tvoří nový zážehový agregát o obsahu 3,0 l V6, který se však bude dodávat pouze zákazníkům na americký trh.

Japonci jako první ukázali novinářům na tokijském autosalonu model Mazdy 6 se zabudovaným novým motorem VVT 2.3l, který dosahuje nejvyššího výkonu 121 kW. Vystaven byl i typ s dieselovým motorem osazený technikou common-rail DIREC-D o objemu 2l a výkonu 100kW. Novinka dosahuje maximálního točivého momentu 310 Nm a to již při 2 000 ot/min. Palivo je u něj vstřikované do válce pod tlakem  180 Mpa, což je o 1/3 více než u předchozí verze tohoto motoru. Nová "šestka"od Mazdy má délku 4670 mm a na šířku měří 1780 mm.


Nový design na první pohled prezentuje výhody vozu v oblasti dynamiky, výkonu
i výbavy. Tvarované plochy karoserie zdůrazňují nový atletický vzhled vozidla. Ostré hrany byly eliminovány. „Optické těžiště" vozidla je nyní umístěno mezi jeho přední a zadní nápravu. Elegance modelu Mazda 6 byla zdůrazněna citlivým použitím chromovaných a jiných dekorativních materiálů, zatímco jeho „tvář" působí hrdě a dravě – designérský tým společnosti Mazda ji popisuje jako „agresivní úsměv. Nový vůz dle představitelů Mazdy splňuje veškeré nároky na bezpečnost a toto se prý potvrdí i v následných bezpečnostních testech.

Z komentářů představitelů výrobce lze vyčíst velká očekávání od nového vozu. Například Phil Martens, výkonný reditel divize konstrukčního a výrobního
vývoje společnosti Mazda, pochvalně prohlásil: „Mazda 6 představuje nový
směr vývoje našich výrobků a je hlubokým vyjádřením našeho závazku
vyvinout novou důmyslnou technologii budoucnosti. Model Mazda 6 je
prvním z nových progresivních výrobků, jehož uvedením společnost
Mazda předznamenává zvýšení tempa uvádění nových modelu na trh
v průběhu budoucích let."

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.