Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda bude vyrábět ve Španělsku

  11:46aktualizováno  11:46
Japonská automobilka Mazda Motor Corp., která je pátým největším výrobcem vozů v zemi, začne od roku 2003 vyrábět osobní automobily v továrnách, které má americká společnost Ford Motors ve Španělsku. Mazda, jejíž zisky v první polovině roku do září nepříznivě ovlivnily měnové ztráty ze slabého eura uvedla, že továrna ve španělské Valencii bude mít počáteční výrobní kapacitu 40.000 jednotek ročně.

Vloni v listopadu Mazda Motors, na které má podíl 33 procent americký Ford, zveřejnila, že plánuje přesun části své produkce z Japonska do evropských továren Fordu, kde hodlá do začátku roku 2003 vyrobit až 100.000 vozů.

Cílem tohoto rozhodnutí bylo částečně vyrovnat se s poklesem společné evropské měny a následovalo skutečnost, že automobilka vykázala v prvním šesti měsících do září provozní ztrátu 4,7 miliardy jenů (39,44 miliónu dolarů). Hlavním důvodem ztráty bylo podle vyjádření představitelů společnosti právě slabé euro.

Mazda, která vyváží více své domácí produkce než ostatní japonské automobilky, závisí na evropských trzích zhruba třetinou svých tržeb. Prezident společnosti Mark Fields nevyloučil možnost podobné spolupráce v oblasti nákladních automobilů.
Akcie automobilky v závěru dnešního obchodování na tokijské burze klesly o čtyři jeny, neboli o 1,35 procenta na 293 JPY.

Podařilo se jim tak oživit ze svých ztrát z předchozího roku, kdy se v září propadly na 202 jenů. K jejich oživení přispělo oznámení restrukturalizačního plánu, který automobilka zveřejnila v listopadu. Plán zahrnuje mimo jiné rovněž snížení počtu pracovníků o 1800, uvedla agentura Reuters.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.