Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda chce prohnat yetiho a spol. SUV CX-5 vypadá lákavě

  14:00aktualizováno  14:00
V čím dál nadupanějším segmentu malých SUV se chce prosadit i Mazda. Pohledný crossover CX-5 má pro oko Evropana pohledné křivky a pod kapotou solidní motory, takže by se konkurence mohla začít bát. O úspěchu rozhodne cena. Světovou premiéru má nová mazda na autosalonu ve Frankfurtu.

Mazda CX-5 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Výrobce cenu zatím neprozradil. MF DNES se podařilo zjistit, že za verzi s benzinovým dvoulitrem a pravděpodobně jen pohonem předních kol si bude účtovat 520 tisíc korun.

Mazda již ve svém výrobním programu dvě SUV má. V Evropě prodávaný model CX-7 a americká Mazda CX-9 ale patří do vyšších tříd. Novinka vyplňuje mezeru směrem dolů, kde se na evropském trhu odehrává většina prodejů podobných typů aut. Mazda se s novinkou může postavit Volkswagenu Tiguan, Fordu Kuga, jihokorejským dvojčatům Kia Sportage a Hyundai ix35 či velmi blízkému konkurentovi Nissanu Quashqai. Ještě o něco níže pak stojí menší Škoda Yeti, ale i tu musíme mezi konkurenty zařadit.

Mazda CX-5

Mazda CX-5

Stejně jako konkurenti bude nová Mazda CX-5 na přání s pohonem jen přední nápravy nebo všech kol. Zvýšený podvozek není až tak určen do terénu, spíš pro dobré i horší cesty. A hlavně pro dobrý výhled z auta, ostatně jako takřka všechny vozy této kategorie. Dobré jízdní vlastnosti slibuje víceprvková zadní náprava a speciální uložení tlumičů. Podle výrobce si novinka zdárně poradí i s velmi nekvalitními cestami.

Velikostí bude patřit CX-5 v rámci své třídy mezi větší auta, na délku novinka měří přes 4,5 metru a rozvor má 2,7 metru. Předností je i kufr s nadprůměrným objemem 500 litrů a s délkou ložné plochy k předním sedadlům až 1,75 metru. Variabilní interiér má nezvykle dělená zadní sedadla v poměru 40:20:40. Po sklopení střední části tak lze v autě převážet dlouhé předměty a na zadní sedadla se stále pohodlně vejdou dva dospělí. Navíc sklopená sedadla netvoří při přechodu ze kufru schod.

Mazda CX-5

Nová Mazda CX-5 hýří v propagačních materiálech nezvyklými slovy. Design je vytvořen ve stylu Kodo, většina technologických prvků patří do řady Skyactiv, a to včetně motorů. A třeba ona sklápěcí zadní sedadla používají systém Karakuri. Ať se designový styl použitý na novince jmenuje jakkoliv, musíme přiznat, že se povedl a evropskému oku by se měl líbit. Je dynamický, moderní a nepříliš "japonský".

Mazda CX-5

Přední maska a další detaily jasně odkazují na značku, na rozdíl od mnohé konkurence je ale auto stylisticky jednoduché s čistými liniemi a bez zbytečných kudrlinek. Vcelku decentní je i oplastování, které autu kategorie SUV nemůže chybět. Docela konvenční je i interiér s tradičně řešenou středovou konzolou a "obyčejnou" kapličkou přístrojů. Někomu se sice může přístrojová deska zdát fádní a nudná, ale na pohled je ergonomická.

Mazda CX-5

Pro novou Mazdu CX-5 si výrobce připravil trojici motorů. Respektive motory dva: zážehový a vznětový, ale ten druhý ve dvou výkonových variantách. Všechny motory nesou označení Skyactiv, benzinový s písmenem G a naftový s tradičním déčkem. Benzinový motor má objem dva litry a velmi slušný výkon 118 respektive 121 kW. První údaj platí pro pohon všech kol, druhý pro předokolku. Drobně se liší i špička točivého momentu: 208 a 210 Nm.

Dieselové agregáty mají objem 2,2 litru. Slabší verze Skyactiv-D 2.2 Standard Power disponuje 110 kW a točivým momentem 380 Nm v poměrně širokém spektru otáček od 1 800 do 2 600. Vyšší verze Skyactiv-D 2.2 High Power nabídne maximální výkon 129 kW a točivý moment 420 Nm. I převodovky se jmenují Skyactiv a obě jsou šestistupňové.

V prodeji bude novinka od jara příštího roku. 

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.