Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový design Mazdy je nakažlivý, infikovala se i chlapácká CX-3

aktualizováno 
Bude to malé městské SUV pro labužníky. V době, kdy konkurence i do větších aut dává litrové motory, požene malou mazdu dvoulitrový agregát. Novinka CX-3 boduje i atraktivním designem, který se zalíbí asi hlavně mužům.

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Nová Mazda CX-3 bude patřit mezi malá městská SUV, konkurenty jí budou třeba Renault Captur, Škoda Yeti, Opel Mokka nebo Nissan Juke. Z fotografií bez srovnání to možná tak nevypadá, auto působí jako o třídu větší. Může za to firemní designový jazyk Kodo a především zpředu příbuznost s novou trojkou a šestkou.

Fotogalerie

Jenže původ novinky je v malé Mazdě 2, kterou automobilka představila nedávno a ještě se neprodává. Navíc ve vyšší třídě má Mazda model CX-5. Novinka měří na délku 4,275 metru, je široká 1,76 metru a 1,55 metru vysoká. Rozvor má hodnotu solidních 2,57 metru. Když tyto parametry porovnáme s Mazdou 2, z které CX-3 vychází, zjistíme, že rozvor je stejný, ale na délku auto narostlo o podstatných 21 centimetrů.

Velká přední maska jasně definuje příbuznost novinky s dalšími modely značky. Přední kapota je poměrně mohutná, z boku zaujmou protínající se křivky pontonu a snižující se boční okna v zadních partiích auta. Okno v C sloupku je spíš symbolické a záď je v podstatě hatchbacková. SUV styl nesmí chybět, takže auto je dokola oplastované, nejmarkantnější jsou v tomto směru prahové lišty, které zdobí ještě stříbrná linka.

V každém případě se nová mazda ve třídě malých SUV neztratí. A to má silnou konkurenci, výše zmínění soupeři taktéž rozhodně nejsou tuctoví, spíš naopak. Captur boduje u žen, juke je výstřední, jak jen to jde, a nová mazda by mohla zaujmout mužskou část zákazníků.

Mazda CX-3

Těm by pak mohl „vonět“ i motor pod kapotou. Protože základním motorem je benzinový agregát Skyactiv-G s objemem dva litry. Čtete dobře, v době downsizingu (maloobjemové motory, ze kterých výkon ždímá přeplňování) je to téměř neuvěřitelná kombinace malého SUV a na dnešní dobu velkého motoru. Dvoulitrový agregát nemá přeplňování, což je dnes taktéž docela rarita. Ovšem 88 kW bude menšímu autu jistě stačit. Stejný motor najdeme třeba v Mazdě 3, ale není to základ, tím je menší benzinový agregát 1,5 litru. Mazda 2 pak startuje s motorem o objemu 1,3 litru.

Druhou variantou pohonu Mazdy CX-3 je stejný dvoulitrový agregát naladěný na 110 kW. Přestože musíme Mazdu pochválit, že jde v případě zážehových motorů proti současným downsizingovým trendům, tak lze očekávat, že v Evropě bude velmi žádaný třetí nabízený agregát a zároveň jediný vznětový. Má objem 1,5 litru a poskytuje 77 kW.

Mazda CX-3 bude, opět spíš na danou třídu překvapivě, k mání s pohonem dvou i čtyř kol u všech agregátů. Samozřejmě čtyřkolka bude za příplatek, základní provedení bude mít poháněnou jen přední nápravu. Na výběr bude i manuální a automatická převodovka, a to pravděpodobně ve všech kombinacích agregátů, převodovek a typu pohonu s jedinou výjimkou, automat nebude k dispozici pro diesel a pohon předních kol.

Mazda CX-3

Podle peněženky zákazníka nabídne ve čtyřech výbavových stupních Mazda pro novinku poměrně bohatou a moderní výbavu. Povedená je grafika diodových světel, v nabídce bude i panoramatická střecha, multimediální systém nebo průhledový head-up displej. Auto se začne prodávat od druhého čtvrtletí příštího roku. Ceny pravděpodobně nebudou nejnižší, základní provedení by mělo startovat nad sumou 350 000 korun a špičkové provedení by mohlo být i dvojnásob drahé. Přímí konkurenti jsou levnější, třeba Renault Captur začíná lehce nad třísettisícovou hranicí.

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.