Mazda CX-4 je sporťákem mezi SUV, do Evropy možná nedorazí

  14:00aktualizováno  14:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Automobilka Mazda vycítila novou příležitost a svoji nabídku rozšířila o nové SUV. Nová CX-4 se zatím bude prodávat jen v Číně, Evropu i Ameriku udržuje Mazda v napětí.

Mazda CX-4 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mazda CX-4 je trefou do černého, protože bere to nejlepší z modelů CX-3 a CX-5. Menší typ připomíná designem i nízkým posazem, z většího zase převzala rozvor dlouhý 2 700 mm a benzinové motory.

Fotogalerie

Výsledkem je fešácký crossover, který má na výšku jen 1,53 metru, jen o pár centimetrů více než obyčejné hatchbacky. Od nich se však odlišuje světlostí 197 mm, s takto vysokým podvozkem si CX-4 může klidně troufnout i do terénu.

Z široké škály dostupných motorů Mazda pro svoji novinku vybrala dva. Benzinový dvoulitr má 116 kW a pohání přední kola, silnější čtyřválec se pyšní 2,5 litry objemu, 141 kW výkonu a má standardně čtyřkolku a automat. Bližší technické údaje nejsou zatím k dispozici, ostatně CX-4 se začne vyrábět až příští rok.

Mazda CX-4

Čína je pro japonskou značkou důležitým trhem. Loni se zde prodalo 227 tisíc mazd a SUV CX-5 se na tomto počtu podílí pětinou. U nás oblíbená CX-3 se v Číně nenabízí. V zemi, kde mají rádi auta s co nejdelším rozvorem, její roli zastane právě CX-4.

Zatím není jasné, jak to bude v jiných částech světa. O jejím příchodu do Evropy a Ameriky nepadla ani zmínka. Vzhledem k vysoké oblibě SUV by uvedení novinky na co nejvíce trhů, včetně toho českého, bylo logické, ale automobilka s oficiálním potvrzením vyčkává.

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Najdete na iDNES.cz