Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Mazda CX-5: bestseller z Hirošimy vyspěl a zkrásněl

  14:29aktualizováno  14:29
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Mazda šlape na plné obrátky. Po smršti faceliftů teď přichází s novou generací CX-5, která přináší doladění podstatných oblastí. SUV, které je jedním ze stěžejních modelů značky v Evropě, se na autosalonu v Ženevě představuje v nové generaci.

Mazda CX-5 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po pěti letech Mazda přichází s novou CX-5, která na stejném technickém základu přináší propracovanější design a luxusnější výbavu. A že si Japonci dali záležet. Však CX-5 představuje čtvrtinu celosvětového odbytu značky, ačkoliv jde o služebně nejstarší model v nabídce. Po milionu a půl prodaných vozů je proto potřeba přijít s přepracovaným provedením, které udrží přízeň zákazníků.

Co zaujme na první pohled, je samozřejmě design. Základní rysy se nezměnily, karoserie má ale plastičtější tvary a atraktivnější proporce, CX-5 se snížila o 35 mm a rozšířil se naopak rozchod kol. Posunutí sloupků čelního skla o 35 mm vzad a kolmější příď dávají vyniknout velké kapotě motoru.

Fotogalerie

Přiblížení čelního skla k řidiči společně se zmenšením zpětných zrcátek také zlepšuje výhled z vozu. Nejdůležitější změnou je ale radikálně modernizovaný design palubní desky. Propracované detaily, jako jsou kovové rámečky výdechů klimatizace, dřevěný dekor, nebo v případě nejvyšší výbavy i kůží obšitá palubní deska a výplně dveří, posouvají dojem z interiéru radikálně vpřed. Dobré dojmy ještě podporují bohatě polstrovaná sedadla vpředu i vzadu, která mají příjemný anatomický tvar. Kufr se zvětšil, i když nepatrně – z 503 na 506 litrů.

Ačkoliv nová generace využívá stejnou platformu Skyactiv, má o 15 % vyšší tuhost karoserie a přeladěný podvozek. Automobilka tvrdí, že zlepšila reakce řízení, schopnosti v zatáčkách a harmoničnost pohybů karoserie. Jak moc se to povedlo, zjistíme již za dva týdny při prvních jízdách s předsériovými prototypy.

Nabídka motorů je alespoň při uvedení na trh identická s předchůdcem. Na straně dieselů proto stojí 2,2litrový čtyřválec biturbo o výkonu 110 nebo 129 kW, který se po vzoru nedávno faceliftované Mazdy 6 dočkal konstrukčních úprav snižujících hluk motoru a zlepšujících reakce v nízkých otáčkách.

Benzinové motory jsou atmosférické, mají objem 2,0 l (s pohonem předních kol 121 kW, jako 4x4 118 kW) a 2,5 l (141 kW). Na výběr je ve všech případech i nadále mezi šestirychlostním manuálem a klasickým automatem se stejným počtem převodů – pouze nejsilnější benzinový motor je standardně spárován s automatem.

Společně s výstavní premiérou Mazda rovnou zveřejnila české ceny. Základní provedení stojí 560 900 Kč, tedy o 28 000 více než dosud, výbava je ale rozšířena o diodové světlomety a protinárazový systém. Vyšší úrovně výbavy pak přinášejí novinky jako projekční head-up displej, vyhřívání volantu, zadních sedadel, elektrické otevírání pátých dveří nebo systém RCTA, který při couvání varuje před projíždějícím vozidlem. První vozy do Česka dorazí na konci května, Mazda letos u nás plánuje prodat 500 nových CX-5.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Plány Seatu: růst urychlí sportovní značka Cupra, nový Leon a SUV

Seat zakládá novou značku Cupra zaměřenou na sportovní modely.

Seat letos oficiálně představil svou novou sportovní značku Cupra. Ta nově bude vystupovat samostatně a bude přinášet...

Najdete na iDNES.cz