Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda CX-7: teréňák pro městské krysy

  14:18aktualizováno  14:18
Výlety do terénu lákají stále víc řidičů. Pohon všech kol, pohodlí rodinného auta, ale také přijatelné provozní náklady, to všechno dnes nabízejí crossovery. Na vlnu zájmu o auta, zvládající stejně hravě lehký terén jako dálniční výpravy, nasedla v Paříži také Mazda s modelem CX-7.

Mazda CX-7 | foto: Mazda

Vyjížďky mimo silnici, ať už do skutečného terénu, nebo jen na travnatý palouk, jsou čím dál populárnější. Co před nedávnem vypadalo jako pouhý rozmar, je stále sílící vlnou. Čím dál více bledých kancelářských myší se chce cítit podobně, jako opálený Marlboro man se svým džípem a čerstvou průrvou v nedostupné džungli za zády. Aspoň na chvilku, při pohledu na velká kola a nastupování do zvýšené sedačky. A pro ten pocit poháněných všech kol, která kdyby chtěla, vyškrábala by se tam přeci také...

Přesně pro takové vznikají relativně levné crossovery, které se snaží ještě lépe řešit rozpor mezi terénem a pohodlím.

Narozdíl od starších SUV, z nichž mnohá si stále docela solidně rozumí s výmoly a prudkými výjezdy, crossover je de facto jen trochu zvýšený osobák s připojitelným pohonem všech kol, který se od zvýšených klasických kombi typu Škoda Octavia Scout či Subaru Legacy Outback liší vlastně jen tím, že se stále trochu snaží vypadat jako terénní auto.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: MAZDA CX-7

***

Crossover zvládne stejnou práci a také jezdí téměř stejně, jako klasický osobák, a přitom se nezastaví jen proto, že právě nasněžilo či polní cesta k chatě je po nočním dešti kluzká

Taková je i Mazda CX-7, která se vydala již začátkem letošního roku na zajímavý americký trh. Již v lednu se v Detroitu představila sériové podoba někdejšího konceptu MX-Crossport a s devítiměsíčním odstupem přišla na řadu i Evropa, pro níž provedl výrobce řadu úprav. Zvýšil výkon motoru, šestistupňový automat nahradil manuální skříní a mírně pozměnil design.

Velký crossover se svými rozměry 4675 x 1872 x 1645 mm blíží spíše klasickým SUV, přesto je pouze pětimístný. Vydává se lovit ty městské řidiče, kteří potřebují prostor a občas se vydávají mimo silnice, nebo o tom aspoň mluví.

Interiér nabízí estetiku a pohodlí, podobné Mazdě 6, ovšem samozřejmě daleko více místa, zejména pro zavazadla. Nechybí samozřejmě ani celá paleta odkládacích prostor.

Sílu dodává přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem MZR 2.3 DISI Turbo, spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou. I přes impozantních 190 kW a 380 Nm, díky kterým umí sprintovat z klidu na stovku za 7,9 s a jet 210 km/h, by se měla průměrná spotřeba pohybovat kolem 10 litrů na 100 km.

Podvozek připomíná osobák – mezi přední nápravou McPherson a zadní víceprvkovou je 2750 mm místa a elektronicky řízený, připojitelný pohon všech kol Mazda Active Torque-Split AWD.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.