Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka o auta do zásuvky rozhodně není. Exkluzivně jsme se svezli s prototypem ukazujícím techniku, kterou má japonská značka připravenou. A má i řešení na nepřesvědčivou nabíjecí síť.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wankel jako extender je celkem zajímavá volba, protože Wankel se obecně vyznačuje tišším chodem, minimálními vibracemi a pokud pojede v otimálním režimu, odpadně mnoho problémů se životností. Účinnost ale také nebude nic moc. Nějaké prametry by nebyly?

0 0
možnosti

Toto je dnes, kdy nikdo není schopen vyrábět baterie s dostatečnou kapacitou, cenou a hmotností, asi jediná smysluplná cesta - malý spalovací motor, který bude běžet v optimálním režimu, jako generátor pro dobíjení baterie. Sice trochu krkolomné řešení, ale když už se vývoj na poli baterií, příp. výroby vodíku zpožďuje, co jiného dává do blízké budoucnosti smysl, pokud se chtějí zbavit klasických spalovacích motorů.

2 0
možnosti

Jenže i když pojede v optimálním režimu, pořád to bude spalovací motor.

0 0
možnosti

R^

jj, elektromobil na naftu bude bezva.

2 0
možnosti

Tenhle konkrétně na benzín.

1 0
možnosti
Foto

Prostě se Gréty optejte, v čem si bude vozit zadek a to pak bude ten jediný správný koncept. :-/

5 1
možnosti

J50a93n 93M83a39l11ý

9. 9. 2019 12:11

Jakýkoliv elektromobil či hybrid si nese ohromnou stopu emisí CO2 z výroby právě kvůli bateriím. Aby se vyrovnal autu se spalovacím motorem, tak musí najezdit x set tisíc Km. Klasický hybrid to ani tak nezvládne. U čistých elektro jde pak o energetický mix a nájezd. Každopádně to z hlediska emisí CO2 není prostě výhra a takové ty přibližovadla jako e-citigo apod....jsou prostě z hlediska emisí CO2 neekologické. Ekologie určitě není na prvním místě a elektromobil s baterkou (pokud se nezmění technologie) není posunem. Spalovací motor co by jednotka pro výrobu energie pro elektro je zajímavá myšlenka se kterou jistě pracují mnohé automobilky. Nicméně je pořád stejný...Mazda nám ukazuje model, který je stejně ekologický jako podobné auto se spalovacím motorem. No není to výhra?

0 0
možnosti

Potom se ale vkrádá otázka, proč ne turbína? Jednodušší konstrukce, spolehlivý chod a ověřený princip by byl spíše vhodnější, než neustále se ošoupávájící rotující válec.

0 0
možnosti

Elektromobilita je slepá vývojová větev. Nesmysl tlačený stupidním Bruselem a fanatickou elektrolobby. Neuvěřitelné kolik, na první pohled, seriozních lidí se nechalo zmanipulovat a zastrašit.

5 9
možnosti

P34e11t23r 55B95l44á79h81a

9. 9. 2019 11:41

Myslíte, že Brusel tlačí prodeje třeba i v Číně? To, že si vy myslíte, že elektromobilita je pouze váš názor, drtivá většina automobilek a odborníků je opačného názoru, je potřeba si o tom něco nastudovat. Vlastně se ukazuje, že slepá větev je spalovací motor.

2 6
možnosti
Foto

Plug-in hybrid, to konečně dává smysl!

1 1
možnosti
Foto

Taky dřív existovaly koncepty aut na stlačený vzduch a zrovna s rotačními písty v režimu kompresor a vzápětí jako pohon. Hybrid na stlačený vzduch, panečku: po silnici si jedu na spalovací motor, brzdnou energii ukládám do tlakové lahve + dle potřeby pracuje kompreso. A těch pár kilometrů poskoků ve městě si odbydu na stlačený vzduch; i kdyby jen rozjezdy a spalovák se přidá až po dosažení určité rychlosti, tak to emisím hodně uleví (ovšem ne tolik, jako zrušení chodeckých tlačítek).

1 2
možnosti

Njn, Mazda to je jazda ;-D. Mám Mazdu6 a nevyměnil bych ji za nic. Super kára.

9 0
možnosti

to bude až si opäť kúpiš z 3A ojazdenú Mazdu, ale elektro a po pol roku v servise ti povedia že treba meniť akumulátory :-D

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...