Ikuo Maeda je umělec automobilového designu, má to po otci. Ikuo je dnešní šéfdesignér Mazdy, jeho táta Matasaburo dával tvář autům té výjimečné japonské značky v osmdesátých letech. Ikuo dnes prožívá vrcholné období, to se pozná tak, že navrhuje nádherná auta.
Pokud příští Mazda 3 bude vypadat jako nejnovější koncept, bude to auto s nejhezčím zadkem v celé Asii.
Mazda Kai v číslech
|
Z toho uhrančivého konceptu bude příští rok úplně nová generace Mazdy 3, to už je jisté. Kai, jak ho pojmenovali (v japonštině to znamená „průkopník“), je jednou z hvězd autosalonu v Tokiu, který právě probíhá.
V útrobách chystané nové trojky bude pracovat hlavně revoluční motor - naftový čtyřválec, který vývojáři Mazdy naučili spalovat benzin (podrobnosti čtěte zde). Na to se ale nová „trojka“ neomezuje, převratná bude také konstrukce karoserie, u které si dali konstruktéři velmi záležet na odhlučnění a odrušení vibrací. Velká věda je také návrh sedadel, aby ladily s filozofií značky co nejbezprostřednějšího kontaktu řidiče s autem.
Ten atleticky stavěný pětidveřový hatchback je samozřejmě autosalonovým magnetem pro přilákání publika, do sériové podoby určitě nedoputují schované kliky, které se vysunou po dotyku, ani kamery nahrazující zpětná zrcátka. Silueta, proporce a řešení přídě i zádě ovšem podobu sériového auta přibližují věrně.
Slibně vypadá také interiér, s minimalistickou přístrojovkou korunovanou nádherným volantem. Jedinou pihou je head-up displej využívající promítací sklíčko, jak to mají dnešní mazdy. Do vizuálně uklizeného a technicistního pracoviště řidiče to moc nepasuje.