Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

aktualizováno 
Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to ulítlé vize. To na stánku Mazdy stojí opravdový „showcar“, koncept, ze kterého je publikum paf. Kai ukazuje, jak bude vypadat nová Mazda 3, tak sexy auto by od Japonců asi nikdo nečekal.

Autosalon Tokio 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Ikuo Maeda je umělec automobilového designu, má to po otci. Ikuo je dnešní šéfdesignér Mazdy, jeho táta Matasaburo dával tvář autům té výjimečné japonské značky v osmdesátých letech. Ikuo dnes prožívá vrcholné období, to se pozná tak, že navrhuje nádherná auta.

Pokud příští Mazda 3 bude vypadat jako nejnovější koncept, bude to auto s nejhezčím zadkem v celé Asii.

Mazda Kai v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4 420 x 1 855 x 1 375 x 2 75
  • pneumatiky: 245/35 R20

Z toho uhrančivého konceptu bude příští rok úplně nová generace Mazdy 3, to už je jisté. Kai, jak ho pojmenovali (v japonštině to znamená „průkopník“), je jednou z hvězd autosalonu v Tokiu, který právě probíhá.

V útrobách chystané nové trojky bude pracovat hlavně revoluční motor - naftový čtyřválec, který vývojáři Mazdy naučili spalovat benzin (podrobnosti čtěte zde). Na to se ale nová „trojka“ neomezuje, převratná bude také konstrukce karoserie, u které si dali konstruktéři velmi záležet na odhlučnění a odrušení vibrací. Velká věda je také návrh sedadel, aby ladily s filozofií značky co nejbezprostřednějšího kontaktu řidiče s autem.

Fotogalerie

Ten atleticky stavěný pětidveřový hatchback je samozřejmě autosalonovým magnetem pro přilákání publika, do sériové podoby určitě nedoputují schované kliky, které se vysunou po dotyku, ani kamery nahrazující zpětná zrcátka. Silueta, proporce a řešení přídě i zádě ovšem podobu sériového auta přibližují věrně.

Slibně vypadá také interiér, s minimalistickou přístrojovkou korunovanou nádherným volantem. Jedinou pihou je head-up displej využívající promítací sklíčko, jak to mají dnešní mazdy. Do vizuálně uklizeného a technicistního pracoviště řidiče to moc nepasuje.



Témata: Mazda, Asie, Tokio, autosalon

Nejčtenější



Další z rubriky

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar I-Pace

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Nové BMW X4 přijíždí už po čtyřech letech. Stejné je jen na pohled

BMW X4

Mnichovská automobilka přivezla do Ženevy poněkud překvapivou automobilovou novinku: novou generaci modelu X4, která...

Najdete na iDNES.cz