Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

aktualizováno 
Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to ulítlé vize. To na stánku Mazdy stojí opravdový „showcar“, koncept, ze kterého je publikum paf. Kai ukazuje, jak bude vypadat nová Mazda 3, tak sexy auto by od Japonců asi nikdo nečekal.

Autosalon Tokio 2017 | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Ikuo Maeda je umělec automobilového designu, má to po otci. Ikuo je dnešní šéfdesignér Mazdy, jeho táta Matasaburo dával tvář autům té výjimečné japonské značky v osmdesátých letech. Ikuo dnes prožívá vrcholné období, to se pozná tak, že navrhuje nádherná auta.

Pokud příští Mazda 3 bude vypadat jako nejnovější koncept, bude to auto s nejhezčím zadkem v celé Asii.

Mazda Kai v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4 420 x 1 855 x 1 375 x 2 75
  • pneumatiky: 245/35 R20

Z toho uhrančivého konceptu bude příští rok úplně nová generace Mazdy 3, to už je jisté. Kai, jak ho pojmenovali (v japonštině to znamená „průkopník“), je jednou z hvězd autosalonu v Tokiu, který právě probíhá.

V útrobách chystané nové trojky bude pracovat hlavně revoluční motor - naftový čtyřválec, který vývojáři Mazdy naučili spalovat benzin (podrobnosti čtěte zde). Na to se ale nová „trojka“ neomezuje, převratná bude také konstrukce karoserie, u které si dali konstruktéři velmi záležet na odhlučnění a odrušení vibrací. Velká věda je také návrh sedadel, aby ladily s filozofií značky co nejbezprostřednějšího kontaktu řidiče s autem.

Fotogalerie

Ten atleticky stavěný pětidveřový hatchback je samozřejmě autosalonovým magnetem pro přilákání publika, do sériové podoby určitě nedoputují schované kliky, které se vysunou po dotyku, ani kamery nahrazující zpětná zrcátka. Silueta, proporce a řešení přídě i zádě ovšem podobu sériového auta přibližují věrně.

Slibně vypadá také interiér, s minimalistickou přístrojovkou korunovanou nádherným volantem. Jedinou pihou je head-up displej využívající promítací sklíčko, jak to mají dnešní mazdy. Do vizuálně uklizeného a technicistního pracoviště řidiče to moc nepasuje.



Témata: Mazda, Asie, Tokio, autosalon

Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...



Najdete na iDNES.cz