První sériové MX-třicítky dorazí do Evropy až ke konci září. Dva prototypy v šedém a mazdím temně červeném lakování ovšem dorazily do Prahy už teď na evropskou předpremiéru.
První elektrická Mazda sází na styl SUV-kupé. Na první pohled zaujme krátkými zadními dveřmi, které se otevírají proti směru jízdy. Karoserie má ostře řezané rysy s prudce klesající zádí, díky hladkým zaobleným plochám nevypadá nijak agresivně. Specifická silueta bude hlavním poznávacím znakem.
Technický základ je společný s modely Mazda 3 a CX-30, druhému z nich také odpovídají vnější rozměry: délka 4 395 mm, rozvor 2 655 mm a šířka 1 795 mm, jen výška 1 570 mm je nepatrně vyšší. Důvod je zřejmý, baterie našly místo v podlaze, která je také náležitě vyztužena.
Interiér odpovídá sesterským modelům, liší se hlavně provedením středového tunelu. Ostatně sama automobilka tvrdí, že chtěla postavit „auto s baterií, ne baterii na kolech“. Přesto se MX-30 tak trochu vymyká, a to důrazem na přírodní materiály. Odkládací přihrádky jsou vystlané korkem a kožené čalounění nahrazuje veganská alternativa.
Kapacita baterií je 35,5 kWh, má stačit na ujetí 200 km. Kapalinou chlazený vysokonapěťový akumulátor složený z li-ion prizmatických článků živí AC synchronní elektromotor (105 kW, 265 Nm), systém pracuje s napětím 355 V. Později dorazí verze s Wankelovým generátorem. Malý rotační spalovací motor bude dobíjet akumulátor (podrobnosti čtěte zde).
Mazda už sbírá objednávky, nejlevnější provedení startuje na 855 tisících korunách.