Diskuze

Mazda věří benzinu a oživí wankel. Elektřinu opatrně zkusí

Japonská Mazda šla vždy vlastní cestou a bude tomu tak i v nejbližších letech. Ačkoliv se nevyhne elektrifikaci některých modelů, jako nejlepší cestu ke snížení emisí vidí další vývoj spalovacích motorů. Jak toho chce dosáhnout, nám v rozhovoru vysvětlil Jeff Guyton, šéf evropské pobočky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud se jim podaří ten Wankel vyladit tak, aby se to memuselo každých 10 000 km vyměňovat a mělo to nízké emise a rozumnou účinnost, proč ne. Ale problém bude zase ta životnost. Když se dostanou na 100 000km, budou rádi. P.S. Bude to extender, čili reálně to může vydržet mnohem víc, než těch 100 000, protože se životnost bude počítat na hodiny, tj. aspoň 1000 hodin?

0 0
možnosti

Mně v době poprav TDI přijde spíš zajímavá tahle zapadla větička: "brzy představíme i nový diesel" Ne, že bych chtěl naftu od Hondy, ale zajímavé to je.

0 0
možnosti

Voni mají nějakou vychytávku, ale myslím, že to moc fungovat nebude. Je to složité.

0 0
možnosti

Až bude v Evropě šestka s 2.5T nebo podobně výkonným Skyactiv-X, koupím to, zatím jsem od mazdy na čas odešel.

0 0
možnosti

To nikoho nezajímá,dejte tam něco o Škodovce

1 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

Wankel je hloupost.

Proto se také používá jen pro speciální případy.

Problém je totiž s naprosto nevhodným tvarem spalovací komory.

1 3
možnosti

Spalovací komora je ok, problém je s těsností spalovacího prostoru v dlouhodobém horizontu. Plocha kontaktu "pístu a válce" je minimální.

5 0
možnosti

Nesouhlasím s principem, že by váš soused měl platit extrémní daně, abyste vy mohli jezdit elektromobilem zadarmo

Kdybyste naopak k dobíjení využívali pouze energii z uhelných elektráren, dosáhnou emise CO2 ke 200 g/km – jen budou vypuštěny jinde než v místě provozu daného auta

Zdroj: https://auto.idnes.cz/mazda-rozhovor-jeff-guyton-dd9-/automoto.aspx?c=A180301_200301_automoto_fdv

Pěkné pravdivé myšlenky. Ty by si měli přečíst všichni ekofašisti, kteří se bijí za zákay dieslů a benzínů, protože elektřina je přece daleko čistší a ekologičtější. A pro prosazení své zvrácené myšlenky neváhají daněmi a dotacemi křivit trh.

31 4
možnosti

Souhlasím s váma, že dotace nejsou dobré a jsem rád, že Česko nedotuje nákup elektromobilů. Ale naše elektřina je z uhlí méně než z půlky, takže i při zúženém pohledu přes CO2 vychází elektromobil lépe než spalováky. Jenže CO2 není to co vás zabíjí, to je NOx a saze, které z té uhelné elektrárny dnes už nejdou. Ale z výfuků aut ano.

3 0
možnosti

Elektroauto hanné wankelem... to zní opravdu, ale opravdu zajímavě! Už se těším ;)

1 0
možnosti

No ono bude vlastně hnané elektromotorem, Wankel bude vyrábět tu elektřinu. Al jsem zvědav, jak jim to bude šlapat.

1 0
možnosti

A co na jaderný pohon ? Na vodíkové pumy již pár aut jezdí.

0 0
možnosti

Jaderný pohon se do aut vůbec, ale vůbec nehodí. Když pominu fakt, že by auto musel vozit víc olova jako stínění než elektroauto baterek, tak jaderná energetika má obrovskou setrvačnost. To by jste přidal plyn, pět minut by jste čekal,... potom by auto začalo zrychlovat, sundal by jste nohu z plynu a auto by dalších 5minut akcelerovalo. Sorry, ale s tímhle by se po městě moc dobře jezdit nedalo.

1 0
možnosti

Ja chci atmesfericky benzin! Proste chci a chci! Kupoval jsem si pred rokem (ani ne) Superba.

V benzinu maji pouze 1.4 TSI, pripadne 2.0 TSI! Tak jsem radsi vzal diesel.

Kdybych mel dostatek penez na pekne vybavenou mazdu, urcite bych si ji koupil :).

10 0
možnosti

P49e19t81r 76K59ů77l71a

24. 5. 2018 8:04

To jste si mohl koupit Mazdu 6. Vždyť Mazda 6 Revolution - 2. nejvyšší výbava, která kromě pár elektronických vymožeností oproti Revolution top má vše. Za ty peníze se prodává Superb v nejnižší výbavě s naftou. A nejnižší výbava u Mazdy je vybavená asi jako střední u Škodovky. Divím se, že jste nešel do Mazdy ;-)

10 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...