Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mazda Sassou: Pozitivní myšlení v praxi

  0:02aktualizováno  0:02
Japonská automobilka patří k těm nejplodnějším v oblasti konceptů. Na každý autosalon si připraví novou studii, návštěvníci se tak nenudí a Mazda má z čeho vybírat pro své sériové modely. Do Frankfurtu připravila svůj koncept jménem Sassou.

Sassou se představuje téměř na domácí půdě, vytvořili ji totiž designéři Mazdy ve vývojovém centru v Oberurselu poblíž Frankfurtu.

Japonečka s německým pasem nese optimistické jméno. Pro ty, kteří nevládnou jazykem obvyklým pod sopkou Fuji doplňme, že "sassou" znamená pozitivní stav mysli, pohled do budoucnosti plný optimismu. Malý třídveřový hatchback chce toto všechno ztělesňovat.

Recept je jednoduchý: malé rozměry, praktický interiér a moderní technika.

Jako správný koncept je sassou hravá, přesný opak praktické nejmenší sériové Mazdy 2 MPVčkového střihu.

Blankytně modrý třídveřový hatchback svými proporcemi nic převratného nepřináší, o to víc se konstruktéři zaměřili na sladění jednotlivých prvků, velkou péči věnovali detailům.

Auto vyznávající filozofii "v každém rohu kolo" (rozvor je 2,49 metru) obléká kabát tvarovaný konvexními a konkávními plochami. Na autě nenajdeme jedinou rovnou linku. Vlnobití křivek tvaruje svaly blatníků - fitness je u aut teď v módě. Nechybí chromové doplňky a velká kola 225/40 s průměrem 18 palců.

A bylo světlo
Minimalisticky tvarovaná příď nemá klasickou mřížku chladiče. Když se motor potřebuje nadechnout čerstvého vzduchu, vysune se středový, barevně odlišený díl nárazníku.

Shoji: Zástěny vyrobené z poloprůhledného rýžového papíru. Umožňují vidět to co je za nimi bez viditelných detailů.
Předku dodávají tvář oči světel zvýrazněné bumerangy směrovek. Příď i záď překrývají panely poloprůsvitného plastu. Když LEDky světel nesvítí, jsou schované v jakémsi mlžném oparu. Japonština tomuto principu říká "shoji".

Velké divadlo
Efektní musí být i nástup do čtyřmístného interiéru. Po odemknutí auta se rozblikají světla a vysunou se kliky dveří. Dálkové ovládání dveří je spojeno s USB klíčem s pomocí kterého řidič auto oživuje. Do paměti klíče lze uložit nastavení klíče, řidič si na něm může přinést do auta i oblíbenou muziku.

Autosalonové fintilce nesmí chybět prosklená střecha. Přední sedadla, spojená loketní opěrkou, se pro snažší přístup cestujících dozadu elektricky odsunou. Zadní dvoumístnou lavici lze přenastavit pro potřeby jediného cestujícího, který pak sedí uprostřed.

Při sklopení zadních sedadel lze na rovné ploše převážet věci 1,4 dlouhé, a 1,2 metru široké. Kufr pojme celkem 1360 litrů nákladu.

Ostatní rozměry Mazdy Sassou jsou: 3,89 metrů délky, 1,74 metru šířky a 1,37 metru výšky.

Městská mazda vystačí s litrovým tříválcem pod kapotou dopovaným turbodmychadlem. Tlačítky na volantu se ovládá šestistupňová robotizovaná převodovka. Automobilka však doplňuje, že sassou by se nebránila ani naftovému nebo hybridnímu pohonu.

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Mazda Sassou

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Ford Transit Connect 1,8...
Ford Transit Connect 1,8...

r.v. 2008, naj. 194 000 km, diesel
131 890 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.