Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apple prý jedná o koupi výrobce supersportů McLaren

  11:32aktualizováno  11:32
Americká technologická společnost Apple jedná o koupi britského výrobce luxusních supersportů a majitele jednoho z týmů Formule 1 McLaren Technology Group.

McLaren MP4-12C | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Hodnota ztrátové automobilové skupiny by se mohla pohybovat v rozmezí od jedné miliardy do 1,5 miliardy liber (31,4 miliardy až 47,2 miliardy korun).

O jednání mezi automobilkou a společností Apple píše na svých internetových stránkách list Financial Times s odvoláním na informované zdroje. McLaren však tato jednání popřel.

Apple již více než dva roky pracuje na samořídícím elektrickém voze. V průběhu léta ovšem změnil strategii, auto už nechce kompletně vyvinout sám, ale být hlavně dodavatelem technologie autonomního řízení (více čtěte zde).

Podle tří zdrojů začala jednání před několika měsíci a Apple kromě plného převzetí McLarenu zvažuje i strategickou investici. Apple i McLaren zprávu pro FT odmítly komentovat. Mluvčí McLarenu však později uvedla, že firma nevede žádné jednání s Applem ohledně možné investice.

Automobilka z britského Wokingu má velké technologické zázemí díky zkušenostem z Formule 1. Supersporty McLarenu zhodnocují zkušenosti značky z práce s karbonem a propracovanou aerodynamikou. Jak McLaren jezdí, čtěte zde.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.