Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McLaren Spider: za chybějící střechu je příplatek 600 tisíc

aktualizováno 
Jediný model v nabídce McLarenu, kterým je kupé MP4-12C, dostal sourozence. Spider má stejně fantastické parametry jako původní kupé. Auto vystřelí na stovku za 3,1 sekundy, maximálka pak atakuje závratných 330 km/h. Výrobce si za skládací střechu účtuje tučný příplatek 600 000 korun.

McLaren 12C Spider | foto: McLaren

Možná se McLaren inspiroval u Ferrari, které podobně koncipovaný roadster vytvořilo z modelu 458 Italia. A možná jen reagoval na přání svých zákazníků. V každém případě s letošním létem britská značka, známá především z formule 1, ukázala svůj druhý model, otevřený spider. Jenže letošního evropského léta si majitelé spideru ještě neužijí. První dodávky zákazníkům slibuje výrobce až těsně před Vánoci.

Fotogalerie

Novinka vychází, respektive je to přímý derivát, z modelu MP4-12C, s kterým sdílí podvozek, agregáty i většinu dílů karoserie. Jen pevný díl střechy lze zatáhnout za pomoci elektrického mechanismu. Výsledek tak trochu připomíná auta typu targa, což je dané konstrukcí celého auta s motorem vzadu. Střecha se tak skládá do prostoru před motor pod aerodynamický kryt. Pokud je natažená, tak je silueta kupé téměř dokonale zachována. Nezmizela ani lahůdka v podobě průhledného krytu motoru.

S ohledem na předpokládané vysoké rychlosti, v kterých se bude auto pohybovat (legálně ovšem jen na německých dálnicích a uzavřených okruzích), připravil výrobce pro jízdu s otevřenou střechou speciální okénko za sedadly, které lze i nastavovat. Díky tomu by měla být i rychlá jízda s otevřenou střechou stále relativně pohodlná.

McLaren 12C Spider

Celý mechanismus skládací střechy je lehký a jelikož je původní karbonový skelet MP4-12C velmi pevný, nemusel jej výrobce jakkoliv vyztužovat. Výsledkem je nabrání pouhých čtyřiceti kilogramů hmotnosti navíc oproti kupé. Střechu lze stahovat a vytahovat i za jízdy do rychlosti 30 kilometrů za hodinu a celý proces trvá slušných 17 sekund.

Novinka má pod zadní průhlednou kapotou stejný agregát jako kupé, a to včetně drobných změn pro modelový rok 2013. Dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 3,8 litru pohání přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku zadní kola. Maximální výkon 460 kW je dostupný v 7 000 otáčkách, maximum točivého momentu (600 Nm) dává motor již od 3 000 do 7 000 otáček.

McLaren 12C Spider

Vyšší hmotnost a jiná aerodynamika se ale podepsaly na lehce horších dynamických parametrech auta. Při sprintu na stovku se to ještě neprojevilo, kupé i spider se na tuto rychlost dostanou za 3,1 sekundy. Při sprintu na dvoustovku nebo čtvrt míle má ale spider již čas o dvě desetiny sekundy horší. Stejné je to s maximální rychlostí, spider dokáže uhánět 329 kilometrů za hodinu, kupé je o čtyři kilometry rychlejší. Ale v obou případech to jsou zanedbatelné rozdíly.

Příplatek za verzi MP4-12C Spider je na první pohled závratný. Výrobce si za skládací střechu účtuje v přepočtu 600 000 korun. Což je sice na jednu stranu cena běžného manažerského sedanu, ale na druhou jen zhruba desetina základní ceny McLarenu MP4-12C. Základní cenu spideru výrobce nastavil na 195 000 liber, což je v přepočtu asi šest milionů korun.

Autor:


Témata: Ferrari, McLaren


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.