Společnost Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, nyní očekává, že do roku 2028 vyrobí celkem 22 milionů elektromobilů založených na vlastních platformách. Dosud přitom předpokládala, že tato produkce dosáhne 15 milionů vozů, napsala agentura DPA.
„Abychom mohli nezbytné investice do elektrické ofenzivy uskutečnit, musíme dál zvyšovat svou efektivitu a výkon ve všech oblastech,“ uvedl šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess.
Na autosalonu v Ženevě Volkswagen prezentuje své směřování k elektromobilitě chytlavým konceptem I.D. BUGGY. Ten posouvá myšlenku legendárních plážových bugin do věku elektrické mobility.
„Puristický design I.D. BUGGY je moderní, nesentimentální ztvárnění ikony. Je to nezaměnitelně bugina. A přesto je zcela přepracovaná,“ nastiňuje hlavní designér Volkswagenu Klaus Bischoff. Milovníci komedií s Budem Spencerem si zase vzpomenou na film Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, kde v původní buggy postavené na základech Brouka hlavní hrdinové jezdili.
„Všechny buginy ze 60. let se vyznačovaly vysokým stupněm modulární variability – jejich základy tvořil podvozek legendárního Brouka a vzadu posazený čtyřválcový boxer. Malosérioví výrobci překryli podvozek a motor Brouka krytem vyrobeným z plastu vyztuženého skelným vláknem,“ popisuje automobilka. I.D. BUGGY navazuje na tento koncept technickými možnostmi moderní doby. Základ v tomto případě tvoří extra pro elektromobily vyvinutá platforma MEB. V podlaze vozu je integrována vysokonapěťová baterie. V případě I.D. BUGGY má tato lithium-iontová baterie kapacitu 62 kWh. Zadní kola napájí vzadu umístěný elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a 310 Nm a poskytuje dojezd kolem 250 km. Při plné akceleraci na zpevněném povrchu dosáhne koncept rychlosti 100 km/h za 7,2 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Jako alternativu k pohonu zadních kol lze případně přidat další elektromotor pro přední nápravu a vznikne tak pohon všech kol.
Otevřený koncept je 4063 mm dlouhý, 1890 mm široký a 1463 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2650 mm. Auto sedí na 18" kolech a terénních pneumatikách (BF Goodrich All Terrain T/A o rozměru 255/55 vpředu a 285/60 vzadu). Světlá výška pod nápravami je 240 mm. Karoserie z kompozitních materiálů, tvořená konstrukcí složenou z hliníku/oceli/plastu, je samonosná. Díky modulární konstrukci lze horní část karoserie oddělit od platformy MEB. To má být podle Volkswagenu jasný signál pro malosériové výrobce a start-upy: stejně jako v minulosti nabízí Volkswagen s konceptem I.D. BUGGY příležitost pro externí výrobce.
Platforma MEB má podle Volkswagenu potenciál stát se novým technickým základem pro e-mobilitu pro mnoho automobilek. Volkswagen totiž na začátku roku 2019 oznámil, že má v plánu MEB zpřístupnit konkurenci jako platformu pro elektromobily. Psali jsme zde.