Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Menší "sharan" se představí v Paříži

  11:00aktualizováno  11:00
Evropská jednička má konečně zástupce v stále rostoucím segmentů vozů menších MPV. Novinka postavená na bázi budoucí generace golfu dostala jméno touran, asociující slova tour a větší van z produkce VW - sharan. Takový vůz v paletě koncernu citelně chyběl. Již sedm let vládne nové třídě scénic od Renaultu, později se připojila i Zafira a Citroën Xsara Picasso. Volkswagen tedy sice zaspal, ale jsou i horší. Například Fiat a Ford na MPV v nižší střední třídě stále čekají.

A co tedy vnukli konstuktéři novému "batoleti" do vínku? Především prostorný a variabilní interiér, moderní motory s přímým vstřikem, šestistupňovou převodovku a solidní standard bezpečnosti.

Touran, který bude poprvé oficiálně představen na autosalonu v Paříži, je postaven na stejném podvozku, jaký použije zhruba za rok pátá generace golfu nebo ještě o rok později nová octavia. S délkou 4,39 metrů přerostl všechny své přímé konkurenty, v porovnání se současným kombíkem golfu je naopak nepatrně kratší. Místa nabízí ale jednoznačně více. Při použití pěti sedadel například zavazadlový prostor disponuje více jak 600 litry objemu. Pro úplnost dodejme, že novinka je vysoká 1,63 m a na šířku měří 1,79 metru.

Standardně bude touran vybavován pěti sedadly, přičemž třetí řadu dvou plnohodnotných křesel lze doobjednat. Vedení Volkswagenu slibuje neobvyklou variabilitu interiéru, Zafirou se prý novinka zahanbit rozhodně nenechá. Díky vysoké úrovni pasivní bezpečnosti (ABS, ESP, čelní,boční i hlavové airbagy) již někteří odborníci spekulují o šancích touranu na získání maxima pěti hvězdiček v nárazových testech EuroNCAP. Tento cíl je i zbožným přáním Volkswagenu. Jak vše dopadne se dozvíme nejdříve za několik měsíců.

Pokud nahlédneme pod kapotu, zjistíme, že paleta motorů bude zahrnovat výhradně jednotky s přímým vstřikem FSI a TDI PD. Dle zatím dostupných informací nabídnou agregáty rozmezí výkonů od 74 kW (100 k) až do 100 kW (136 k), přičemž základní model bude prý osazan stokoňovou šestnáctistovkou FSI. Zajímavostí je volba výhradně šestistupňových převodovek. Šestku bude možné řadit jak v případě manuální skříně tak i s automatem.

Dle šéfů německého koncernu by se mělo ročně prodat okolo 12 tisíc nových MPV.

Toto je zatím jediná fotografie nového MPV, kterou wolfsburgská automobilka zveřejnila.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.