Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Menší "sharan" se představí v Paříži

  11:00aktualizováno  11:00
Evropská jednička má konečně zástupce v stále rostoucím segmentů vozů menších MPV. Novinka postavená na bázi budoucí generace golfu dostala jméno touran, asociující slova tour a větší van z produkce VW - sharan. Takový vůz v paletě koncernu citelně chyběl. Již sedm let vládne nové třídě scénic od Renaultu, později se připojila i Zafira a Citroën Xsara Picasso. Volkswagen tedy sice zaspal, ale jsou i horší. Například Fiat a Ford na MPV v nižší střední třídě stále čekají.

A co tedy vnukli konstuktéři novému "batoleti" do vínku? Především prostorný a variabilní interiér, moderní motory s přímým vstřikem, šestistupňovou převodovku a solidní standard bezpečnosti.

Touran, který bude poprvé oficiálně představen na autosalonu v Paříži, je postaven na stejném podvozku, jaký použije zhruba za rok pátá generace golfu nebo ještě o rok později nová octavia. S délkou 4,39 metrů přerostl všechny své přímé konkurenty, v porovnání se současným kombíkem golfu je naopak nepatrně kratší. Místa nabízí ale jednoznačně více. Při použití pěti sedadel například zavazadlový prostor disponuje více jak 600 litry objemu. Pro úplnost dodejme, že novinka je vysoká 1,63 m a na šířku měří 1,79 metru.

Standardně bude touran vybavován pěti sedadly, přičemž třetí řadu dvou plnohodnotných křesel lze doobjednat. Vedení Volkswagenu slibuje neobvyklou variabilitu interiéru, Zafirou se prý novinka zahanbit rozhodně nenechá. Díky vysoké úrovni pasivní bezpečnosti (ABS, ESP, čelní,boční i hlavové airbagy) již někteří odborníci spekulují o šancích touranu na získání maxima pěti hvězdiček v nárazových testech EuroNCAP. Tento cíl je i zbožným přáním Volkswagenu. Jak vše dopadne se dozvíme nejdříve za několik měsíců.

Pokud nahlédneme pod kapotu, zjistíme, že paleta motorů bude zahrnovat výhradně jednotky s přímým vstřikem FSI a TDI PD. Dle zatím dostupných informací nabídnou agregáty rozmezí výkonů od 74 kW (100 k) až do 100 kW (136 k), přičemž základní model bude prý osazan stokoňovou šestnáctistovkou FSI. Zajímavostí je volba výhradně šestistupňových převodovek. Šestku bude možné řadit jak v případě manuální skříně tak i s automatem.

Dle šéfů německého koncernu by se mělo ročně prodat okolo 12 tisíc nových MPV.

Toto je zatím jediná fotografie nového MPV, kterou wolfsburgská automobilka zveřejnila.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz