Menší "sharan" se představí v Paříži

  • 2
Evropská jednička má konečně zástupce v stále rostoucím segmentů vozů menších MPV. Novinka postavená na bázi budoucí generace golfu dostala jméno touran, asociující slova tour a větší van z produkce VW - sharan. Takový vůz v paletě koncernu citelně chyběl. Již sedm let vládne nové třídě scénic od Renaultu, později se připojila i Zafira a Citroën Xsara Picasso. Volkswagen tedy sice zaspal, ale jsou i horší. Například Fiat a Ford na MPV v nižší střední třídě stále čekají.

A co tedy vnukli konstuktéři novému "batoleti" do vínku? Především prostorný a variabilní interiér, moderní motory s přímým vstřikem, šestistupňovou převodovku a solidní standard bezpečnosti.

Touran, který bude poprvé oficiálně představen na autosalonu v Paříži, je postaven na stejném podvozku, jaký použije zhruba za rok pátá generace golfu nebo ještě o rok později nová octavia. S délkou 4,39 metrů přerostl všechny své přímé konkurenty, v porovnání se současným kombíkem golfu je naopak nepatrně kratší. Místa nabízí ale jednoznačně více. Při použití pěti sedadel například zavazadlový prostor disponuje více jak 600 litry objemu. Pro úplnost dodejme, že novinka je vysoká 1,63 m a na šířku měří 1,79 metru.

Standardně bude touran vybavován pěti sedadly, přičemž třetí řadu dvou plnohodnotných křesel lze doobjednat. Vedení Volkswagenu slibuje neobvyklou variabilitu interiéru, Zafirou se prý novinka zahanbit rozhodně nenechá. Díky vysoké úrovni pasivní bezpečnosti (ABS, ESP, čelní,boční i hlavové airbagy) již někteří odborníci spekulují o šancích touranu na získání maxima pěti hvězdiček v nárazových testech EuroNCAP. Tento cíl je i zbožným přáním Volkswagenu. Jak vše dopadne se dozvíme nejdříve za několik měsíců.

Pokud nahlédneme pod kapotu, zjistíme, že paleta motorů bude zahrnovat výhradně jednotky s přímým vstřikem FSI a TDI PD. Dle zatím dostupných informací nabídnou agregáty rozmezí výkonů od 74 kW (100 k) až do 100 kW (136 k), přičemž základní model bude prý osazan stokoňovou šestnáctistovkou FSI. Zajímavostí je volba výhradně šestistupňových převodovek. Šestku bude možné řadit jak v případě manuální skříně tak i s automatem.

Dle šéfů německého koncernu by se mělo ročně prodat okolo 12 tisíc nových MPV.

Toto je zatím jediná fotografie nového MPV, kterou wolfsburgská automobilka zveřejnila.