Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Menší z klanu sršňů: Honda CB600F Hornet

  10:00aktualizováno  10:00
Atraktivní design vyšperkovaný řadou doplňků, výkonný motor, výborné jízdní výkony a ovladatelnost. To jsou hodnoty, které u Hondy CB600F Hornet musí ocenit snad každý motorkář.

Honda CB600F Hornet | foto: iDNES.cz

Zbrusu nový hornet představil největší výrobce jednostopých vozidel, japonská značka Honda, již v roce 2007 a řádně tím rozbouřil do té doby klidnou hladinu třídy šestistovkových naháčů. Zcela nový hliníkový rám, nejkompaktnější a nejvýkonnější motor třídy a v neposlední řadě agresivní a moderní design s výfukem téměř pod motocyklem vynesly nového horneta na vrchol zájmu všech vyznavačů stylu streetfighter. Dokonce i po dvou letech svého "života" má náročným motorkářům stále co nabídnout.

Srdcem horneta je řadový čtyřdobý čtyřválec se vstřikováním paliva, převzatý ze sportovní kapotované verze CBR600RR. Disponuje sice nižším výkonem 75 kW (102 k) dostupným při 12 000 otáčkách a maximálním točivým momentem 63,5 N.m při 10 500 otáčkách, ale i tak to jsou velmi slušné hodnoty, zajišťující tomuto malému streetfighteru výbornou dynamiku.

Ocenili jsme jeho kultivovaný projev i celkem plynulou výkonovou křivku bez větších výkyvů. Omezovač zasáhne kolem hranice třinácti tisíc otáček a není vůbec složité se v těchto "vodách" pohybovat. Na kategorii šestistovek můžete počítat se slušným zátahem od nízkých otáček, ale pokud si chcete jízdu opravdu užívat, musíte motor udržovat nad hranicí šesti tisíc otáček. Potom vám hornet ukáže, co v něm opravdu je.

Technické informace mluví o mnohém, nicméně skutečná jízda na tomto motocyklu předčí veškerá očekávání. Hlavní zbraní "menšího" hornetu s lehkým a tuhým hliníkovým rámem typu Mono Backbone, teleskopickou převrácenou vidlicí vpředu a vzadu s kyvným ramenem se sedmi stupni předpětí pružiny, jsou totiž jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Díky těmto předpokladům na něm můžete na klikaté silnici držet krok i s podstatně silnějšími "litry". Lehkost, s jakou se sklápí do zatáček, vás může v první chvíli až zaskočit. Přijíždíte k zatáčce a začnete brzdit přední brzdou, navedete motocykl do zatáčky, brzdu pustíte a hornet se prakticky sám sklopí. Žádné namáhavé přemlouvání. Také při výjezdu ze zatáčky pod plným plynem cítíte, jak se motocykl snaží sám narovnat.

Klikaté silničky nebo městský provoz jsou jeho doménou. Při jízdě po dálnici je limitujícím faktorem absence kapotáže a ani příplatkový štítek příliš nepomáhá.

Čtyřpístkové třmeny na předním kole spolu s kotouči o průměru 296 mm zajišťují okamžitý brzdný účinek, na přání je rovněž k dispozici kombinovaný brzdový systém ABS. Posez za řidítky je příjemný, i když ta by mohla být o něco širší. Díky rozměrnému sedlu nebudete mít problém vzít s sebou spolujezdce, který může využívat dva rozměrné úchyty.

Pro zdůraznění individuality tohoto stroje je k dispozici široká nabídka originálního příslušenství, které se v široké míře objevilo také na testovaném exempláři v atraktivním zbarvení perleťové žluté Acid v kombinaci s černou. Jmenujme například profilované chromované znaky Honda na nádrži, zadní blatník ve žluté barvě, praktický plexi štít, sedlo Alcantara se stylizovanou výšivkou sršně nebo ochrana nádrže a jejího uzávěru. Nejde sice zrovna o levnou záležitost, ale hornetu to sluší.

Honda CB600F Hornet v číslech
motor čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec DOHC
zdvihový objem (ccm) 599
kompresní poměr 12:1
max. výkon (kW/k) 75/102
max. točivý moment (Nm) 63,5
převodovka šestistupňová
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 090 x 740 x 1 095 x 1 435
výška sedadla (mm) 800
objem nádrže (l) 19

pneumatiky

přední 120/70-ZR17,  zadní 180/55-ZR17
brzdy přední 296mm dvoukotoučová dvoupístková, zadní 240mm kotoučová jednopístková
provozní hmotnost 198 kg (203 kg verze ABS)
základní cena (Kč) 189 900

Autoři:


Témata: ABS, Honda, jízdné


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.