Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 124: dostupný symbol kvality

  14:47aktualizováno  14:47
Jeden z nejoblíbenějších a nejprodávanějších mercedesů - vůz série 124 a třídy E z let 1984 až 1995 - je bohatě zastoupen i na zdejších silnicích a čas ho spolu s přepestrou nabídkou na trhu ojetin zlevnil natolik, že tento symbol automobilové kvality a trvanlivosti může koupit snad každý průměrný motorista.
Mercedes 124

Mercedes 124 | foto: AAA Auto Praha

Záleží jen na tom, co z bohaté nabídky karosářských a hlavně motorových variant od dvoulitrového "taxikářského" dieselu o výkonu 53 kilowatů až po špičkový pětilitrový benzinový osmiválec s 235 kilowatty zvolí.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Mercedes 
naleznete na serveru www.automodul.cz

Nejobyčejnější čtyřválcový dvoulitr z roku 1984 je k mání za 70 000 korun. Průměr cen v novější nabídce, benzinový třílitr z roku 1988, bývá okolo 110 000 a stejně starý diesel téhož objemu stojí zhruba 140 000 korun. Vůz po faceliftu v roce 1989 s plastovými lemy na bocích je v nejlevnější dvoulitrové verzi za 160 000, dvoulitrový diesel ročníku 1991 za 190 000 a kupříkladu oblíbený turbodieselový dvouapůllitr v kombi se dá sehnat za 260 000 korun. Do vyšších sfér se pak šplhají nevšední kusy ze závěru výroby: třeba 2.8litrový benzinový sedan ročníku 1995 je za 380 000 korun. Třicetitisícový příplatek se dává za žádaný pohon všech čtyř kol, naopak slevu ve výši 30 000 až 50 000 korun mívají taxikářské verze, poznatelné podle barvy slonové kosti. I v Německu, které je největší studnicí jetých či havarovaných aut pro tuzemsko, jsou Mercedesy 124 drahé. To znamená, že mnohé do Česka exportované kusy - mají-li se dovozcům vyplatit - jsou buďto po těžkých haváriích, nebo po perné službě. Mimořádná opatrnost je tedy při zájmu o ojetinu na místě. K tomu prostá rada: je-li levá bočnice opěradla prodřená, má vůz bezpochyby hodně za sebou. Na druhé straně však zůstává faktem, že zmíněná auta jezdí až milion kilometrů a jejich mimořádnou kvalitu a výdrž dokladují kromě jiného také statistky německého TÜV: ve všech kategoriích stáří jsou mezi nejméně problémovými, a čím jsou starší, tím v tabulkách postupují výš k lepším výsledkům. K dalším přednostem patří mimořádná prestiž značky, vynikající dílenské zpracování, kvalitní antikorozní ochrana, nadčasový design, mimořádný prostor v interiéru i v kufru, bezpečnost a výborné jízdní vlastnosti. Naopak nevýhodám dominují drahé náhradní díly a servisní práce. Problémy lze očekávat v účinnosti ruční brzdy a v některých dílech řízení, ve vůli na kardanu a na brzdovém vedení. Někdy bývají zmíněné mercedesy vybaveny neschválenými díly, zejména litými koly. Z řady Mercedesů 124 doporučují odborníci hlavně diesely a z benzinových prakticky cokoliv. Nejméně vhodný je nejslabší dvoulitrový čtyřválec: tomu vytýkají malý výkon, nepříliš kultivovaný chod a menší trvanlivost - ale jen ve srovnání s ostatními motory modelu, zatímco v konkurenci jiných značek není špatný.

PLUSY
- bohatá nabídka karosářských i motorových verzí
- bohatá výbava u mladších vozů
- dobrá úroveň pasivní bezpečnosti
- prestiž, trvanlivost, kvalita
- velký prostor, mimořádný komfort
- solidní jízdní vlastnosti
- výborná antikorozní ochrana
- nadčasový design
- výborné brzdy

MINUSY
- vůle na kardanu
- závady na brzdovém vedení
- drahé náhradní díly a servis
- jednostranně účinná ruční brzda
- méně trvanlivé některé díly řízení
- riziko koupě vozu vysloužilého či špatně opraveného po havárii

Největší konkurenti

Jestliže sedan Mercedes-Benz série 123 v provedení 250 D (dvouapůllitrový diesel) roku výroby 1992 stojí jako nejlevnější Škoda Felicia, tedy zhruba 220 000 korun, tvoří mu hlavní srovnatelnou a stejně starou konkurenci zvláště BMW 525 TDS rovněž za 220 000, Audi 100 2.5 TD za 190 000, Opel Omega 2.3 TD na 120 000 a Ford Scorpio 2.5 TD za 125 000 korun. "Z uvedených možností bych určitě volil mercedes," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. "Sportovněji laděný člověk by se ale možná rozhodl pro BMW 525 TDS, který právě začátkem devadesátých let nahradil BMW 524 TD. BMW 525 TDS z roku 1992 je právě kvůli motoru o výkonu 143 koní zhruba o 50 000 korun dražší než stejně starý BMW 524 TD."


Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.