Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 190: dobré služby, dražší provoz

  16:43aktualizováno  16:43
3. 2. 1999 - Mercedes-Benz 190 - luxusní limuzína střední třídy z let 1982 až 1993 - patří ke kultovním automobilům s pověstí mimořádně věrných sluhů, kteří při trochu slušném zacházení absolvují až půl milionu kilometrů. Přetlak na zdejším trhu ojetin však i cenu druhého nejrozšířenějšího Mercedesu v zemi srazil v nejstarších ročnících až k padesátitisícové hranici.
Ceny vozů z poloviny osmdesátých let se pohybují kolem sta tisíc, ale zachovalejší exempláře a zvláště pak mimořádně trvanlivé diesely mohou být dražší. Mercedes 190 od ročníku 1990 bývá za cenu zhruba od 150 tisíc korun výš a v nejmladších verzích obvykle překračuje dvousettisícovou mez.
Automobil klasické koncepce s motorem vpředu a s pohonem zadních kol má čtyř-, pěti- a šestiválcové benzonové i naftové motory o obsahu od 1,8 do 2,6 litru s výkony od 53 do 150 kilowattů. U slabších benzinových verzí je třeba počítat se spotřebou od sedmi do 12 litrů, 2,6litrový šestiválec i 2,5litrový čtyřválcový šestnáctiventil jsou žíznivější - například ve městě žádají až k 15 litrům. Diesely berou od pěti do sedmi až devíti litrů nafty, s nejslabším z nich - s dvoulitrem bez přeplňování - však je robustní vůz těžkopádný. Pověstný je komfort i vynikající výrobní zpracování, naopak daní ze všech předností jsou vyšší ceny náhradních dílů i servisních prací.
Mercedes 190 držel dobrou pověst po celou dobu výroby a v hodnocení německého TÜV je ve všech věkových kategoriích o více než deset procent lepší než průměr jiných srovnatelných automobilů. Kupříkladu z nyní dvanáctiletých vozů prochází prověrkami v TÜV bezmála 43 procent Mercedesů 190 naprosto bez závad. A koroze nosných dílů je zhruba osmkrát méně častá než u průměru srovnatelných. Ty hodnocený vůz převyšuje i v kvalitě brzdového vedení a hadiček stejně jako v účinnosti provozních brzd. Netrpí na úniky oleje, později než u jiných automobilů mu koroduje výfuk. Nejcitlivějším místem Mercedesu 190 je řízení, jehož součásti se nadprůměrně opotřebovávají. K typickým potížím patří také závady ruční brzdy, která působí nerovnoměrně, jednostranně.
V údržbě si podle rad mechaniků zaslouží zvláštní pozornost rozvodový řemen, brzdové destičky a kontrola dobíjení alternátoru.
Obchodníci s ojetinami doporučují k pozornosti kupců vozy od ročníku 1988, kdy se Mercedes 190 dočkal větší modernizace. Zájemci o benzinovou verzi - pokud netrvají na vyšších výkonech - by se měli poohlížet po autě s 1,8litrovým motorem. Z naftových voleb je nejvhodnější 2,5litrový turbodiesel, s nímž stuttgartská firma vyslala "stodevadesátky" na trh rovněž v roce 1988.

Mercedes 190 má slabé místo v řízení sice přesném, ale nepříliš trvanlivém a v účinnosti ruční brzdy.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.