Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 190: dobré služby, dražší provoz

  16:43aktualizováno  16:43
3. 2. 1999 - Mercedes-Benz 190 - luxusní limuzína střední třídy z let 1982 až 1993 - patří ke kultovním automobilům s pověstí mimořádně věrných sluhů, kteří při trochu slušném zacházení absolvují až půl milionu kilometrů. Přetlak na zdejším trhu ojetin však i cenu druhého nejrozšířenějšího Mercedesu v zemi srazil v nejstarších ročnících až k padesátitisícové hranici.
Ceny vozů z poloviny osmdesátých let se pohybují kolem sta tisíc, ale zachovalejší exempláře a zvláště pak mimořádně trvanlivé diesely mohou být dražší. Mercedes 190 od ročníku 1990 bývá za cenu zhruba od 150 tisíc korun výš a v nejmladších verzích obvykle překračuje dvousettisícovou mez.
Automobil klasické koncepce s motorem vpředu a s pohonem zadních kol má čtyř-, pěti- a šestiválcové benzonové i naftové motory o obsahu od 1,8 do 2,6 litru s výkony od 53 do 150 kilowattů. U slabších benzinových verzí je třeba počítat se spotřebou od sedmi do 12 litrů, 2,6litrový šestiválec i 2,5litrový čtyřválcový šestnáctiventil jsou žíznivější - například ve městě žádají až k 15 litrům. Diesely berou od pěti do sedmi až devíti litrů nafty, s nejslabším z nich - s dvoulitrem bez přeplňování - však je robustní vůz těžkopádný. Pověstný je komfort i vynikající výrobní zpracování, naopak daní ze všech předností jsou vyšší ceny náhradních dílů i servisních prací.
Mercedes 190 držel dobrou pověst po celou dobu výroby a v hodnocení německého TÜV je ve všech věkových kategoriích o více než deset procent lepší než průměr jiných srovnatelných automobilů. Kupříkladu z nyní dvanáctiletých vozů prochází prověrkami v TÜV bezmála 43 procent Mercedesů 190 naprosto bez závad. A koroze nosných dílů je zhruba osmkrát méně častá než u průměru srovnatelných. Ty hodnocený vůz převyšuje i v kvalitě brzdového vedení a hadiček stejně jako v účinnosti provozních brzd. Netrpí na úniky oleje, později než u jiných automobilů mu koroduje výfuk. Nejcitlivějším místem Mercedesu 190 je řízení, jehož součásti se nadprůměrně opotřebovávají. K typickým potížím patří také závady ruční brzdy, která působí nerovnoměrně, jednostranně.
V údržbě si podle rad mechaniků zaslouží zvláštní pozornost rozvodový řemen, brzdové destičky a kontrola dobíjení alternátoru.
Obchodníci s ojetinami doporučují k pozornosti kupců vozy od ročníku 1988, kdy se Mercedes 190 dočkal větší modernizace. Zájemci o benzinovou verzi - pokud netrvají na vyšších výkonech - by se měli poohlížet po autě s 1,8litrovým motorem. Z naftových voleb je nejvhodnější 2,5litrový turbodiesel, s nímž stuttgartská firma vyslala "stodevadesátky" na trh rovněž v roce 1988.

Mercedes 190 má slabé místo v řízení sice přesném, ale nepříliš trvanlivém a v účinnosti ruční brzdy.

Autor:


Témata: Mercedes-Benz

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Škoda Superb 3.6 V6 191kW...
Škoda Superb 3.6 V6 191kW...

r.v. 2015, naj. 72 810 km, benzín
557 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz