Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes 190: stále oblíbený

  18:45aktualizováno  18:45
Úspěšný Mercedes-Benz 190 byl ve výrobním programu německé automobilky až do roku 1993, kdy jej nahradila nová modelová řada C. O kvalitách "stodevadesátky" hovoří i skvělé výsledky v závodech na okruzích.

 

Čtyřdveřový osobní automobil Mercedes-Benz 190 patří mezi automobily, které cestujícím poskytnou slušný vnitřní prostor, nízkou hladinu hluku a vysokou úroveň jízdního komfortu.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

Především řidiči pak ocení jeho spolehlivost, velmi dobré jízdní vlastnosti a výborné dílenské zpracování.

Svou spolehlivostí vyniká již od samého počátku výroby, vyhnul se všem "dětským nemocem" a ihned nabídl vysoký standard. Zavazadlový prostor vozu má objem 410 litrů.


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
V roce 1988 prošla "stodevadesátka" důkladnou úpravou vzhledu a o rok později byly modernizovány pohonné jednotky. V roce 1992 byla sériová výbava rozšířena o airbag řidiče. Výroba byla ukončena v roce 1993, kdy byla představena modelová řada C.

MOTORY
Z pohonných jednotek jmenujme nejslabší zážehový agregát o objemu dva litry s výkonem 75 kW (102 k) a motor o stejném objemu s vyšším výkonem 87 kW (118 k). Dále zmiňme agregát o zdvihovém objemu 2,3 litru disponující výkonem 97 kW (132 k).

Mezi šestiválcové motory patří agregát o objemu 2,6 litru s výkonem 118 kW (160 k) a pohonná jednotka o objemu 2,5 litru, která nabízí výkon 143 kW (195 k).

Ke vznětovým pohonným jednotkám patří čtyřválcový dvoulitr s výkonem 53 kW (72 k) a dva pětiválce. První o objemu 2,5 litru nabízí výkon 66 kW (90 k) a druhý, přeplňovaný, o stejném objemu poskytuje výkon 90 kW (122 k).

 





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Fiat Ducato 3.0 8 míst č.87.
Fiat Ducato 3.0 8 míst č.87.

r.v. 2007, naj. 215 000 km, diesel
279 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.