Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes A 170 CDI L – minivan pro manažery

  20:06aktualizováno  20:06
hodnocení iDNES 4,1/5 Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy. Prostor pro nohy pasažérů na zadních sedadlech pak dokonce připomíná velké manažérské limuzíny. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Stoupající nároky evropských automobilových konzumentů a zájem o malé velkoprostorové vozy, přiměly na konci minulého století řadu světových automobilek k přehodnocení a doplnění stávajících modelových řad.

Ani Mercedes v tomto směru nebyl výjimkou a v roce 1997 přivedl na svět miniMPV s označením A.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mercedes můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz s malými vnějšími rozměry, ale prostorným interiérem, osvědčenou technikou a pohodlím pro tohoto stuttgartského výrobce obvyklým.

Alespoň tak tomu inženýři Mercedesu chtěli.

 hodnocení 

PLUSY
- solidní dynamické vlastnosti
- příznivá spotřeba
- vzhledem ke kategorii masivní konstrukce vozu
- kvalitní posaz za volantem, příjemně tvarovaná sedadla
- nabídka vnitřního prostoru na zadních sedadlech

MINUSY
- jízdní vlastnosti na nekvalitních vozovkách, tvrdé pérování
- vysoká pořizovací cena
- odhlučnění motoru, horší akustická pohoda
- špatná odolnost vůči bočnímu větru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Po aféře, kdy se áčko v "losím testu" převrátilo na bok, se ale hodně změnilo. Výroba byla zastavena a ve Stuttgartu měli napilno. Vylepšený či spíše bezpečnější Mercedes třídy

A se začal znovu vyrábět až 9. února 1998. Do vínku dostal snížený a náležitě tuhý podvozek, kola s nízkoprofilovými pneumatikami v neposlední řadě i stabilizační systém ESP.

Snížení pohodlí na úkor vyšší bezpečnosti bylo nevyhnutelné. "Áčko" se tak de facto stalo obětí své vlastní koncepce.

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

Mercedes Benz třídy A je na sklonku svého života. Jeho nástupce, tedy "áčko“ druhé generace bude s největší pravděpodobností debutovat na podzimním pařížském autosalonu.

INTERIER A KUFR

VNĚJŠÍ VZHLED

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, manipulace se zavazadly je díky nízko položené nákladové hraně velmi snadná. Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující.

Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy.

Přestože v rodném listě stuttgartského minimodelu je zapsán rok 1997, karosérie "áčka" má i po sedmi letech co nabídnout.

Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující, sklopením nebo vyjmutím sedaček ve druhé řadě lze velikost přepravního prostoru dále zvětšovat až na úctyhodný objem 1740 litrů.

Pod krátkou kapotou testovaného vozu byl ukryt moderní vznětový agregát 1,7 CDI produkující solidní výkon 70 kW (95 koní).

Vysoká silueta, velké prosklené plochy a zejména atypický tvar zadního sloupku C se nesetkal vždy s pochopením publika, je ale nezaměnitelným prvkem tohoto vozu a ani po letech neztratil nic ze své originality.

Vnitřnímu prostoru dominují veskrze jakostní materiály, drobné výhrady bychom měli pouze k plastovým kapsám v dolní části dveří.

Dlouhá opěradla poskytují tělu dobrou oporu a ani při jízdě na větší vzdálenost nezvyšují pocit únavy. Velikost vnitřního prostoru je i přes malé vnější rozměry velice slušná.

Přístrojová deska je jednoduše řešená a dobře přehledná, rozmístění ovladačů a sdělovačů je v souladu se současnými trendy v ergonomii.

Motor vyniká plochou křivkou točivého momentu, svého maxima dosahuje již při 1600 otáčkách, což se příznivě projevuje na dynamických vlastnostech vozu. Pohonná jednotka je spřažena s manuální pětistupňovou převodovkou.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Najdete na iDNES.cz