Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes A 170 CDI L – minivan pro manažery

  20:06aktualizováno  20:06
hodnocení iDNES 4,1/5 Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy. Prostor pro nohy pasažérů na zadních sedadlech pak dokonce připomíná velké manažérské limuzíny. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Stoupající nároky evropských automobilových konzumentů a zájem o malé velkoprostorové vozy, přiměly na konci minulého století řadu světových automobilek k přehodnocení a doplnění stávajících modelových řad.

Ani Mercedes v tomto směru nebyl výjimkou a v roce 1997 přivedl na svět miniMPV s označením A.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Mercedes můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz s malými vnějšími rozměry, ale prostorným interiérem, osvědčenou technikou a pohodlím pro tohoto stuttgartského výrobce obvyklým.

Alespoň tak tomu inženýři Mercedesu chtěli.

 hodnocení 

PLUSY
- solidní dynamické vlastnosti
- příznivá spotřeba
- vzhledem ke kategorii masivní konstrukce vozu
- kvalitní posaz za volantem, příjemně tvarovaná sedadla
- nabídka vnitřního prostoru na zadních sedadlech

MINUSY
- jízdní vlastnosti na nekvalitních vozovkách, tvrdé pérování
- vysoká pořizovací cena
- odhlučnění motoru, horší akustická pohoda
- špatná odolnost vůči bočnímu větru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Po aféře, kdy se áčko v "losím testu" převrátilo na bok, se ale hodně změnilo. Výroba byla zastavena a ve Stuttgartu měli napilno. Vylepšený či spíše bezpečnější Mercedes třídy

A se začal znovu vyrábět až 9. února 1998. Do vínku dostal snížený a náležitě tuhý podvozek, kola s nízkoprofilovými pneumatikami v neposlední řadě i stabilizační systém ESP.

Snížení pohodlí na úkor vyšší bezpečnosti bylo nevyhnutelné. "Áčko" se tak de facto stalo obětí své vlastní koncepce.

CENA

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

MOTOR A SPOTŘEBA

Mercedes Benz třídy A je na sklonku svého života. Jeho nástupce, tedy "áčko“ druhé generace bude s největší pravděpodobností debutovat na podzimním pařížském autosalonu.

INTERIER A KUFR

VNĚJŠÍ VZHLED

Zavazadlový prostor je dobře přístupný, manipulace se zavazadly je díky nízko položené nákladové hraně velmi snadná. Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující.

Prodloužená verze nejmenšího Mercedesu je doslova prostorovou revolucí. Při délce 3,77 metru nabízí áčko tolik místa jako vozy na úrovni střední třídy.

Přestože v rodném listě stuttgartského minimodelu je zapsán rok 1997, karosérie "áčka" má i po sedmi letech co nabídnout.

Základní objem 390 litrů je pro běžné využití dostačující, sklopením nebo vyjmutím sedaček ve druhé řadě lze velikost přepravního prostoru dále zvětšovat až na úctyhodný objem 1740 litrů.

Pod krátkou kapotou testovaného vozu byl ukryt moderní vznětový agregát 1,7 CDI produkující solidní výkon 70 kW (95 koní).

Vysoká silueta, velké prosklené plochy a zejména atypický tvar zadního sloupku C se nesetkal vždy s pochopením publika, je ale nezaměnitelným prvkem tohoto vozu a ani po letech neztratil nic ze své originality.

Vnitřnímu prostoru dominují veskrze jakostní materiály, drobné výhrady bychom měli pouze k plastovým kapsám v dolní části dveří.

Dlouhá opěradla poskytují tělu dobrou oporu a ani při jízdě na větší vzdálenost nezvyšují pocit únavy. Velikost vnitřního prostoru je i přes malé vnější rozměry velice slušná.

Přístrojová deska je jednoduše řešená a dobře přehledná, rozmístění ovladačů a sdělovačů je v souladu se současnými trendy v ergonomii.

Motor vyniká plochou křivkou točivého momentu, svého maxima dosahuje již při 1600 otáčkách, což se příznivě projevuje na dynamických vlastnostech vozu. Pohonná jednotka je spřažena s manuální pětistupňovou převodovkou.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.