Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a BMW používají stejné díly

  12:45aktualizováno  12:45
Dva odvěcí rivalové směřují ke spojení sil v nákupu některých komponentů. BMW a Mercedes chtějí ušetřit používáním shodných částí klimatizace, ovládání sedadel nebo světel.
BMW a Mercedes se chystají na spolupráci.

BMW a Mercedes se chystají na spolupráci.

BMW nabízí také společný vývoj dvanáctiválcových motorů, americkým automobilkám by zase rádo dodávalo své dieselové agregáty.

U jiných konkurenčních značek se čas od času nějaká spolupráce objeví, ale u tradičních soupeřů na poli luxusních aut působí nasazení společných součástek neobvykle.

Jako první přinesl zprávu o spolupráci BMW s Mercedesem německý magazín Auto Motor und Sport. V rozhovoru pro tento čtrnáctideník řekl Klaus Draeger, šéf vývoje u BMW, že společný nákup dílů už začal.

Mluvčí bavorské automobilky vzápětí vydal prohlášení, že rozhovory o spolupráci se stuttgartským rivalem ještě nejsou u konce. Podle agentury Reuters však obě strany přiznaly, že o společných krocích v nákupu dílů jednají. Má jít výhradně o součástky, které nemají vliv na image aut obou značek.

Ta je pro německé automobilky velmi důležitá. BMW i Mercedes nabízejí technicky velmi pokročilé produkty, v očích zákazníků se však snaží profilovat vlastní cestou. BMW se například prezentuje jako sportovně zaměřená značka, Mercedes často sází na nadprůměrný komfort svých aut.

"Jsme připravení prodávat také motory našemu konkurentovi," uvedl pro německý magazín Klaus Draeger. Na mysli měl dvanáctiválcové pohonné jednotky, jichž se neprodá zas tak moc a automobilky by ušetřily ve výdajích na jejich vývoj. BMW mělo stejné agregáty nabídnout také značce Aston Martin, ale v tomto případě firma nepochodila.

Se svými dieselovými motory chce BMW prorazit ve Spojených státech. Motory na naftu jsou za oceánem mnohem méně populární než v Evropě, to se však může kvůli tamním cenám paliva změnit. Bavorská značka učinila nabídku Chrysleru, General Motors i Fordu, kterým by ráda dieselové agregáty prodávala.  

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.