Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes a BMW používají stejné díly

  12:45aktualizováno  12:45
Dva odvěcí rivalové směřují ke spojení sil v nákupu některých komponentů. BMW a Mercedes chtějí ušetřit používáním shodných částí klimatizace, ovládání sedadel nebo světel.
BMW a Mercedes se chystají na spolupráci.

BMW a Mercedes se chystají na spolupráci.

BMW nabízí také společný vývoj dvanáctiválcových motorů, americkým automobilkám by zase rádo dodávalo své dieselové agregáty.

U jiných konkurenčních značek se čas od času nějaká spolupráce objeví, ale u tradičních soupeřů na poli luxusních aut působí nasazení společných součástek neobvykle.

Jako první přinesl zprávu o spolupráci BMW s Mercedesem německý magazín Auto Motor und Sport. V rozhovoru pro tento čtrnáctideník řekl Klaus Draeger, šéf vývoje u BMW, že společný nákup dílů už začal.

Mluvčí bavorské automobilky vzápětí vydal prohlášení, že rozhovory o spolupráci se stuttgartským rivalem ještě nejsou u konce. Podle agentury Reuters však obě strany přiznaly, že o společných krocích v nákupu dílů jednají. Má jít výhradně o součástky, které nemají vliv na image aut obou značek.

Ta je pro německé automobilky velmi důležitá. BMW i Mercedes nabízejí technicky velmi pokročilé produkty, v očích zákazníků se však snaží profilovat vlastní cestou. BMW se například prezentuje jako sportovně zaměřená značka, Mercedes často sází na nadprůměrný komfort svých aut.

"Jsme připravení prodávat také motory našemu konkurentovi," uvedl pro německý magazín Klaus Draeger. Na mysli měl dvanáctiválcové pohonné jednotky, jichž se neprodá zas tak moc a automobilky by ušetřily ve výdajích na jejich vývoj. BMW mělo stejné agregáty nabídnout také značce Aston Martin, ale v tomto případě firma nepochodila.

Se svými dieselovými motory chce BMW prorazit ve Spojených státech. Motory na naftu jsou za oceánem mnohem méně populární než v Evropě, to se však může kvůli tamním cenám paliva změnit. Bavorská značka učinila nabídku Chrysleru, General Motors i Fordu, kterým by ráda dieselové agregáty prodávala.  

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Najdete na iDNES.cz