Autofotka týdne: Čtyřdveřový supersport Mercedes-AMG GT je v Česku

aktualizováno 
Do České republiky dorazily první exempláře Mercedesu-AMG GT. Nejslavnější okruh světa, německý Nürburgring, neobjede žádné čtyřsedadlové auto rychleji.

Mercedes-AMG GT v České republice | foto: Mercedes-Benz Cars Česká republika

Uhrančivý mercedes v provedení 63 S 4MATIC+ obkrouží necelých 21 kilometrů Nürburgringu za 7:25:41 minuty. Za volantem při rekordní jízdě osmiválcového čtyřdveřového kupé seděl vývojář AMG a bývalý závodní jezdec Demian Schaffert, sériové provedení vozu včetně za příplatek běžně dostupných pneumatik Michelin Pilot Sport Cup2 bylo na místě překontrolováno notářem.

Mercedes-AMG GT v České republice

Prodej čtyřdveřového supersportu doplňujícího dvoudveřovou variantu odstartoval v České republice v sobotu 1. prosince. „O novinku v nabídce stuttgartské značky je mezi znalci rychlých vozů enormní zájem, první čeští zákazníci již složili zálohy a objednávali automobil, aniž by ho fyzicky viděli,“ uvádí české zastoupení značky.

V závislosti na výbavě může být vzadu lavice pro tři cestující, nebo dvě separátní sportovně tvarovaná křesla, právě takové provedení si mohlo připsat rekord na Nürburgringu.

Cena výjimečného vozu začíná na částce 2 432 100 korun. Základní provedení má šestiválec, vrcholné osmiválec, v obou případech jsou k mání dvě výkonové varianty těchto přeplňovaných motorů.

Řadový šestiválec 3,0 litru s turbodmychadlem a elektricky poháněným dmychadlem má výkony 270 kW (367 k) nebo 320 kW (435 k) a maximální točivý moment 500, respektive 520 Nm. Generátor EQ-Boost s funkcí spouštěče poskytuje navíc 16 kW (22 k) a 250 Nm. Elektrická síť vozu pracuje se 48 V.

Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice
Mercedes-AMG GT v České republice

Čtyřlitrový osmiválec Biturbo může mít 430 kW (585 k) nebo 470 kW (639 k) a maximální točivý moment 800 Nm nebo 900 Nm. Výroba vidlicového osmiválce probíhá v Affalterbachu manufakturním způsobem „One Man ‑ One Engine“, jeden technik skládá celý motor vždy sám a ten pak nese plaketu s jeho podpisem.

Nejvyšší rychlost se podle zvolené pohonné jednotky pohybuje mezi 270 a 315 km/h, zrychlení z nuly na stovku pak mezi 3,2 až 4,9 sekundami.

Ve všech případech pohání vpředu podélně uložený motor všechna kola přes devítistupňovou planetovou převodovkou, u šestiválce s kapalinovým měničem momentu, u osmiválce s lamelovou spojkou v olejové lázni. Verze s vidlicovým osmiválcem mají navíc systém aktivního řízení zadních kol a tachometr ocejchvaný do 360kilometrové rychlosti, ten je virtuální, protože kapličku přístrojů vyplňuje velký displej. 

Ten může mít za příplatek i šestiválcové provedení, základní verze má klasické „mechanické“ budíky, v prvním případě je nejvyšší hodnota rychloměru 330 km/h, u nejzákladnějšího provedení pak o deset kilometrů nižší.

Fotogalerie

Kapota motoru a přední blatníky jsou z hliníku. Zadní stěna interiéru a prohlubeň pro náhradní kolo v zavazadlovém prostoru z uhlíkového kompozitu.

Šestiválcové verze Mercedesu-AMG GT jsou standardně vybaveny podvozkem s ocelovými pružinami a adaptivními tlumiči. Podvozek osmiválcových variant disponuje vícekomorovým vzduchovým odpružením, rovněž v kombinaci s adaptivními tlumiči. Výběr kol začíná u 19“ a končí u 21palcových kovaných ráfků.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Najdete na iDNES.cz