Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zelená bestie řádí v zeleném pekle

  12:00aktualizováno  12:00
Příznačnější barvu nejostřejší silniční verzi Mercedesu-AMG GT dát nemohli. Ladili ho na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürbugringu, kterému se říká „zelené peklo“.

Variantu R prohnal po sakramentsky nebezpečném a fascinujícím okruhu pilot Lewis Hamilton, který za stáj Mercedes závodí v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Původní osmiválcový čtyřlitr biturbo posílil na 585 koní (430 kW) a točivý moment vzrostl na 700 Nm. Maximální rychlost je 318 km/h a hodnota zrychlení z nuly na stovku 3,6 sekundy. Auto je oproti sériovému provedení 90 kg lehčí, a váží tak 1 555 kg.

Specialitou zeleného monstra je aktivní aerodynamika. Speciální spojler na podvozku se vyklopí až o 40 mm a s pomocí Venturiho efektu auto „přisává“ k vozovce.

Úpravy adaptivního podvozku spočívají v nové kalibraci, ale hlavně v modifikované zadní nápravě, díky které může vůz natáčet zadní kola. Stejně jako třeba v konkurenčním Porschi 911 se zadní kola natáčejí opačným směrem oproti předním v rychlostech do 100 km/h, ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně.

Nürburgring

Zelené peklo

Bájný okruh, kde se konala Grand Prix Německa, při níž v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. Kvůli jeho hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na 21kilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka. Trénují tam i škodovky.

Na okruh – pro svou obtížnost zvaný "zelené peklo" – míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatuje jen velmi pomalu a bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z tohoto okruhu značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R




Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Do Česka zamíří ve velkém ojeté diesely ze západní Evropy

(Ilustrační snímek)

Stejně jako roste poptávka po nových autech, zvyšuje se i prodej ojetin. Klesá však prodej nových aut s dieselovými...



Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Další z rubriky

Praotec všech offroadů omládl. Víme, proč má na bocích díry

Jeep Wrangler

Hranaté blatníky, kulaté světlomety a pořádná výstroj do terénu – recept na jeep se přes 70 let nemění. Ten nejnovější...

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

Autosalon Tokio 2017

Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to...

Najdete na iDNES.cz