Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zelená bestie řádí v zeleném pekle

  12:00aktualizováno  12:00
Příznačnější barvu nejostřejší silniční verzi Mercedesu-AMG GT dát nemohli. Ladili ho na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürbugringu, kterému se říká „zelené peklo“.

Variantu R prohnal po sakramentsky nebezpečném a fascinujícím okruhu pilot Lewis Hamilton, který za stáj Mercedes závodí v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Původní osmiválcový čtyřlitr biturbo posílil na 585 koní (430 kW) a točivý moment vzrostl na 700 Nm. Maximální rychlost je 318 km/h a hodnota zrychlení z nuly na stovku 3,6 sekundy. Auto je oproti sériovému provedení 90 kg lehčí, a váží tak 1 555 kg.

Specialitou zeleného monstra je aktivní aerodynamika. Speciální spojler na podvozku se vyklopí až o 40 mm a s pomocí Venturiho efektu auto „přisává“ k vozovce.

Úpravy adaptivního podvozku spočívají v nové kalibraci, ale hlavně v modifikované zadní nápravě, díky které může vůz natáčet zadní kola. Stejně jako třeba v konkurenčním Porschi 911 se zadní kola natáčejí opačným směrem oproti předním v rychlostech do 100 km/h, ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně.

Nürburgring

Zelené peklo

Bájný okruh, kde se konala Grand Prix Německa, při níž v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. Kvůli jeho hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na 21kilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka. Trénují tam i škodovky.

Na okruh – pro svou obtížnost zvaný "zelené peklo" – míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatuje jen velmi pomalu a bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z tohoto okruhu značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.