VIDEO: Zelená bestie řádí v zeleném pekle

  12:00aktualizováno  12:00
Příznačnější barvu nejostřejší silniční verzi Mercedesu-AMG GT dát nemohli. Ladili ho na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürbugringu, kterému se říká „zelené peklo“.

Variantu R prohnal po sakramentsky nebezpečném a fascinujícím okruhu pilot Lewis Hamilton, který za stáj Mercedes závodí v seriálu Formule 1.

Fotogalerie

Původní osmiválcový čtyřlitr biturbo posílil na 585 koní (430 kW) a točivý moment vzrostl na 700 Nm. Maximální rychlost je 318 km/h a hodnota zrychlení z nuly na stovku 3,6 sekundy. Auto je oproti sériovému provedení 90 kg lehčí, a váží tak 1 555 kg.

Specialitou zeleného monstra je aktivní aerodynamika. Speciální spojler na podvozku se vyklopí až o 40 mm a s pomocí Venturiho efektu auto „přisává“ k vozovce.

Úpravy adaptivního podvozku spočívají v nové kalibraci, ale hlavně v modifikované zadní nápravě, díky které může vůz natáčet zadní kola. Stejně jako třeba v konkurenčním Porschi 911 se zadní kola natáčejí opačným směrem oproti předním v rychlostech do 100 km/h, ve vyšších rychlostech se natáčejí souhlasně.

Nürburgring

Zelené peklo

Bájný okruh, kde se konala Grand Prix Německa, při níž v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. Kvůli jeho hrozivé nehodě se na neskutečně náročném a velmi nebezpečném okruhu už závody F1 nejezdí. Nahradil ho nově vybudovaný "nový Nürburgring". Na 21kilometrové Nordschleife (severní smyčce) v lesích pohoří Eifel dnes ladí podvozky svých sportovních modelů snad každá automobilka. Trénují tam i škodovky.

Na okruh – pro svou obtížnost zvaný "zelené peklo" – míří také davy nadšených řidičů, kteří si chtějí vyzkoušet své umění a rozpumpovat adrenalin. V zatáčkách Severní smyčky ztratí kuráž i největší suverén. Po úzkém okruhu se valí nabroušené hatchbacky, ječící supersporty, upravené speciály a mezi nimi prolétávají motorkáři. Dlouhý okruh si i zkušený pilot zapamatuje jen velmi pomalu a bojí se tu snad každý. Havárie jsou na denním pořádku.

Dobrý čas z tohoto okruhu značí punc kvality a závodnické geny. Zajetými časy z Nordschleife se automobilky chlubí před zákazníky a posmívají se pomalejší konkurenci.

Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Najdete na iDNES.cz