Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádník od Mercedesu pluje vzduchem jako nůž máslem

aktualizováno 
Je to sedan i kupé zároveň, přitom malý model je pod základním sedanem třídy C. A hlavně je to rekordman s nejaerodynamičtější karoserií mezi produkčními auty. Nový Mercedes CLA se začne prodávat už na jaře od 714 000 korun.

Mercedes-Benz CLA | foto: Mercedes-Benz

Především je to baby sedano-kupé CLS, tak novinku uvádí výrobce. Rozhodně je to stylový model, ne nadarmo ho Mercedes představil na Fashion Weeku v Berlíně. Zařazení do nabídky výrobce je však poměrně složité. Na jednu stranu je to příslušník nejnižší třídy A, s kterým má hodně společného. Na druhou je delší než základní sedan třídy C. Prostě něco mezi řadou A a C, což dokládá i cenové zařazení.

Fotogalerie

V každém případě je to rekordman, co se aerodynamického odporu týče. Hodnota součinitele odporu vzduchu je fantastických 0,22, což je aktuálně světový rekord mezi produkčními auty. Ale abychom byli přesní, hodnota Cx=0,22 platí pro eko variantu CLA 180 BlueEfficiency, ostatní verze mají hodnotu Cx o setinku horší.

Opravdu špičkovou aerodynamiku dokládají výkonové parametry auta. Základní verze CLA 180 má přeplňovanou šestnáctistovku s pouhými 90 kW, přesto umí jet až 210 kilometrů za hodinu. Ten samý motor naladěný na 115 kW v modelu CLA 200 pak dokáže uhánět až 230 km/h. Dobrá aerodynamika má i vliv na spotřebu, je však otázka, zda laboratorních údajů výrobce bude možné dosáhnout i v běžném provozu. Ekomodel CLA 180 BlueEfficiency má kombinovanou spotřebu pět litrů, diesel 220 CDI s výkonem 125 kW 4,2 litru a top model CLA 250 s přeplňovaným dvoulitrem s výkonem 155 kW jen 6,2 litru.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení nového Auta a líbí se vám Mercedes? Pořiďte si ho přes Automodul.cz/Mercedes.

Všechny šestnáctistovky budou mít standardně šestistupňový manuál, nejsilnější benzinový motor a diesel budou spojeny se sedmistupňovým automatem, který se pro zbylé varianty dodá na přání. Stejně tak bude na přání možné objednat pohon všech kol 4matic. Běžná provedení mají navzdory "zadokolkové" tradici značky pohon předních kol, tedy stejně jako model třídy A.

Mercedes-Benz CLA

Design jasně odkazuje na luxusní sedano-kupé (či čtyřdveřové kupé) CLS, což byl i záměr výrobce. Přední část však nezapře příbuznost s novou generací nejmenší třídy A. Z většího bratříčka si novinka vzala bezrámové dveře a po jejím vzoru má CLA výrazně zaoblenou střechu a několik prolisů, které zdůrazňují siluetu kupé. Přestože model má nejblíž k malé řadě A, není to úplný prcek. Na délku měří 4,63 metru, šířka je 1,77 metru a na výšku měří novinka 1,44 metru. Rozvor má na danou třídu velmi slušnou hodnotu 2,7 metru.

Cenou se všechny zatím uvedené verze vejdou v základní výbavě do milionu korun. Oba modely CLA 180, tedy "obyčejný" a eko verze BlueEfficiency stojí na korunu stejně: 714 000 Kč. Áčko stojí se stejným motorem přibližně o 110 000 korun méně, naopak vyšší model C v základním provedení je dražší přibližně o 70 tisíc korun.

Mercedes-Benz CLA

Podle přání může být výbava velmi bohatá. Výrobce nabízí panoramatickou střechu, různé dekory interiéru a především bohatou multimediální výbavu Comand Online. Drive Kit Plus je připravený pro spolupráci s iPhonem. Systém umožňuje přímý přístup k sociálním sítím nebo internetovému rádiu. Navigace Garmin pak zobrazuje dopravní zpravodajství v reálném čase.

Mercedes CLA má ve standardu sportovní podvozek a sedmnáctipalcová kola. Ve standardní výbavě bude každý model vybaven asistentem, který hlídá bdělost řidiče a také asistentem, který zabrání nehodě, tedy auto zabrzdí. Další asistenty bude možné přiobjednat, budou hlídat jízdní pruhy, mrtvé úhly nebo dokážou auto zaparkovat příčně i podélně. Nový Mercedes CLA se bude vyrábět spolu s modely třídy A v Maďarsku.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.