Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate: superkombík za 2,8 milionu

aktualizováno 
Mercedes-Benz připravil společně s dvorním ladičem AMG vrcholnou verzi nového kombi třídy E. Novinka dokáže v pohodě uhánět až 250 km/h a na stovku vystřelí za 4,6 sekundy. Výkonům odpovídá i cenovka.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate | foto: Mercedes-Benz

Nové kombi E 63 AMG od Mercedesu je odpovědí na konkurenci v podobě Audi RS6 Avant nebo BMW M5 Touring. Jedná se o supervýkonný vůz, který ale nepostrádá dostatek praktičnosti. Vždyť dokáže uvést až 1950 litrů nákladu. V základní konfiguraci má zavazadlový prostor superkombi objem 695 litrů.

O pohon výkonného stěhováku se stará vidlicový osmiválec o objemu 6208 kubických centimetrů. Maximální výkon 386 kW (525 koní) vrcholí při 6800 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 630 Nm při otáčkách 5200 ot./min.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate

To vše stačí na sprint z nuly na stovku za 4,6 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Na přání lze omezovač nastavit na maximální rychlost 280 km/h při využití jezdecké akademie AMG Driving Academy.

O přenos síly motoru na poháněná kola se stará sedmistupňová automatická převodovka AMGSpeedshift MCT 7. Ta nabízí čtyři režimy: ekologický, komfortní, sportovní a manuální. Kola jsou v základu osmnáctipalcová (pneumatiky vpředu s rozměry 255/40 R18, vzadu 285/35 R18), na přání lze objednat devatenáctipalcová kola (pneu 255/35 R19 vpředu, 285/30 R19 vzadu).

Výrobce udává průměrnou spotřebu 12,8 litru na 100 km, v reálu ale bude nové superkombi jistě žíznivější. Ekologickou zátěž představuje 299 gramů CO2 vypuštěných každý kilometr. Přepracován byl podvozek s novou přední nápravou. O bezpečnou jízdu se stará stabilizace ESP se třemi režimy.

Design nejvýkonnějšího kombi třídy E je agresivnější díky aerodynamickým úpravám. Na první pohled verzi E 63 AMG poznáme podle větších vstupů vzduchu v přední části a specifických LED světel pro denní svícení. Přední světla jsou zabarvená. Zezadu se novinka pozná podle nově navržené dvojice dvojitých koncovek výfuku. Zadní světla jsou typu LED.

Výbava na přání zahrnuje keramické brzdy, červeně nabarvené třmeny brzd a samosvorný diferenciál. Interiér může být obohacen o sportovní tříramenný volant potažená Alcantarou, o ozdoby z uhlíkových vláken a o podsvícené prahy. Dále lze zvolit sedadla z kůže Nappa, parkovací kameru, výkonný audio systém nebo bezklíčový přístup.

Mercedes-Benz E 63 AMG Estate se začne prodávat v únoru příštího roku. Výrobce oznámil základní cenu 108 409 eur, tedy v přepočtu 2,8 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.