Místo hran přicházejí obliny. Mercedes má nové SUV třídy C

aktualizováno 
SUV od Mercedesu pokrývají skoro každý segment. Od roku 2008 patřil střed nabídky hranatému modelu GLK. Ten nyní nahrazuje novinka s označením GLC. Změna jména symbolicky pasuje s obměnou vzhledu, zakulacené C nahrazuje ostře řezané K.

Nabídku SUV a terénních vozů má v současnosti Mercedes opravdu bohatou. Začíná na modelu GLA, pokračuje přes modely GLK, GLE, GLE Coupé, GL až k letitému nestorovi třídy G. Mercedes tak pokryl deriváty SUV skoro všechny své modelové řady.

Fotogalerie

Po nové třídě GLE, která nahradila třídu M, tu máme novinku v podobě SUV třídy C. Ta nahrazuje modelovou řadu GLK. Tato řada se vyznačovala velmi hranatým designem, který odkazoval na po léta neměnný vzhled Mercedesu třídy G.

Nová třída GLC je zcela jiná. Hrany nahradily obliny. Novinka tak připomíná zvětšené základní SUV CLA nebo novinku s poněkud problematickým designem GLE Coupé. Design nového Mercedesu asi žádné velké kontroverze nevyvolá. Je líbivý ze všech stran.

Může vás zajímat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Mercedes třída C 200 CDI 2010 Automat

Cena 439.999,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Dynamická je linie střechy, stejně jako zadní partie vozu. Předek nového Mercedesu je plně v novém designovém jazyku stuttgartského výrobce. Vyváženému vzhledu sluší dlouhý rozvor s koly skoro v rozích karoserie. Oproti starším konkurentům v podobě BMW X3 nebo Audi Q5 vypadá novinka od Mercedesu moderně.

Nové SUV od Mercedesu dlouhé 4 657 milimetrů má rozvor 2 870 milimetrů. Pro posádku tedy bude místa dost. Interiér se nese v duchu posledních vozů německé značky. Nad středovou konzolou s minimem tlačítek je tak umístěn „tablet“, tedy displej infotainmentu. Ten je sice v zorném poli řidiče, eleganci interiéru ale moc nepřidá.

Mercedes-Benz GLC

Jinak má vnitřek nového Mercedesu sportovní glanc. Elegantní jsou výdechy klimatizace, na středové konzole jsou hned tři. Ukazatele na přístrojovém štítu jsou v elegantních tubusech. Na přání může být obložení přístrojové desky dřevěné. Zavazadelník pobere 580 litrů, po sklopení sedadel 1 600 litrů.

Zatím jsou pro nový Mercedes-Benz GLC určené tři pohonné jednotky a nechybí ani hybridní verze. Všechny motorizace jsou spojeny s pohonem všech kol. Říká se, že by se časem mohla objevit i varianta jen s pohonem zadních kol. Stejně tak se čeká výkonná verze AMG.

Naftový základ tvoří provedení 220d s výkonem 125 kW a s maximálním točivým momentem 400 Nm. Vyšší nabídkou je provedení 250d s výkonem 150 kW a maximem točivého momentu 500 Nm. Oba motory jsou čtyřválce s objemem 2,1 litru. Výrobce udává spotřebou obou turbodieselů okolo 5 litrů, což má být o 19 procent méně než u modelu GLK.

Mercedes-Benz GLC

Pro milovníky benzinu připravil Mercedes provedení GLC 250 s výkonem 155 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Toto provedení spotřebuje podle výrobce okolo 6,5 litru benzinu na 100 km, tedy o 12 procent méně než u předchůdce.

Základní naftový Mercedes GLC dokáže uhánět až 210 Km/h a zrychlení z nuly na sto proběhne za 8,3 sekundy. Lepší turbodiesel dokáže vyvinout maximálně 222 Km/h a na stovku se rozjede za 7,6 sekundy. Benzinové provedení má stejnou „maximálku“, zrychlení je o 0,3 sekundy lepší.

Plug-in hybrid GLC 350e spojuje přeplňovaný zážehový motor s objemem dva litry a výkonem 155 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Hybrid je ze všech provedení nejrychlejší i nejpružnější. Dosahuje maximální rychlosti 235 km/h a z nuly na sto vystřelí za 5,9 sekundy. Čistě na elektřinu dokáže ujet až 34 km.

Standardem je devítistupňová automatická převodovka, hybridní provedení má ale jen sedmistupňový automat. Pro nový model GLC Mercedes nabízí i vzduchové odpružení Air Body Control, který dokáže změnit světlou výšku v rozmezí +50 až -15 milimetru. Vybrat si bude možné z pěti jízdních programů: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.

„Ceník nového modelu bude znám v nejbližších dnech. Současně bude zahájen i příjem objednávek. Nový model bude uveden na evropské trhy ve druhé polovině září 2015,“ uvádí Jan Kuhn z českého zastoupení německé automobilky.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

Volkswagen I.D. Buzz

Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Najdete na iDNES.cz