Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedesy se pro Čínu natahují a nafukují

  10:00aktualizováno  10:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po pětimetrovém GLE kupé přichází Mercedes s menším bratříčkem. Jmenuje se GLC kupé a proti GLC bez přívlastků se přikrčilo a protáhlo do délky.

Mercedes-Benz GLC Coupé | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

BMW X6 kdysi prošlapalo cestu zvláštnímu druhu kříženců. Mají zavalitou karoserii jako SUV a současně lehce nepraktické proporce ve stylu kupé. Úspěšného mastodonta z Mnichova nejprve před dvěma doplnil menší typ z vlastní stáje, X4. Mercedes se chce svézt na stejné vlně, proto loni přišel s GLE kupé a nyní přidává menší GLC kupé.

Fotogalerie

Sportovně střižená verze se ve srovnání se standardním GLC snížila o čtyři centimetry na 1,60 metru a do délky se natáhla o osm centimetrů na celkových 4,73 m. O navození sportovních dojmů se při pohledu zvenčí starají mohutné boky, nízká boční okna a plynule klesající střecha. Karoserie mimochodem kombinuje ocelové a hliníkové díly, výsledkem je relativně nízká hmotnost od 1 710 kg.

S normálním GLC sdílí kupé dvě technické libůstky, které žádné další SUV této velikosti nemá: devítistupňový automat a vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou. Kupé má navíc strmější řízení s menším účinkem posilovače, které změní dojmy z řízení auta.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Až se nová verze GLC začne na podzim prodávat, bude mít jen čtyřválcové motory. Jeden z nich je benzinový a to přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který má výkon 155 kW. Turbodiesely budou na výběr dva, GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic s výkonem 125 a 150 kW. Zatím se jedná o starší stuttgartský diesel s objemem 2,15 litru, nově vyvinutý dvoulitr se do třídy GLC dostane až později.

K trojici čtyřválců se ještě na konci roku přidá hybrid GLC 350 e 4Matic s výkonem 235 kW a ostrá verze Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Ta z motoru V6 nabídne 270 kW a zrychlení na stovku pod pět sekund.

Nové éčko se natáhlo o 14 cm, je velké jako třída S

Zatímco GLC kupé zamíří i na naše silnice, druhá novinka od Mercedesu je určena výhradně pro Čínu. Nový sedan třídy E se v souladu s požadavky místních zákazníků na co největší prostor na zadních sedadlech natáhl o 14 centimetrů, v prodloužené verzi tak vzdálenost mezi nápravami přesáhla třímetrovou hranici a celková délka o 63 mm překonává pět metrů. Rozměry třídy S jsou s těmito parametry plně srovnatelné.

Mercedes-Benz třídy E

Společně s natažením rozvoru se výrazně změnil i design zadních dveří. Ty totiž nedosahují až k zadnímu kolu a za nimi se objevilo trojúhelníkové okénko, které krátká verze nemá. Výsledný dojem z prodloužené třídy E se díky tomu blíží nejluxusnějšímu mercedesu, třídě S v provedení Maybach Pullman.

Tato novinka se bude vyrábět přímo v Pekingu v továrně Beijing Benz, která je společným podnikem německého Daimleru a místní automobilky BAIC. V nabídce budou výhradně benzinové, zatím blíže nespecifikované motory.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.