Mercedesy se pro Čínu natahují a nafukují

  10:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po pětimetrovém GLE kupé přichází Mercedes s menším bratříčkem. Jmenuje se GLC kupé a proti GLC bez přívlastků se přikrčilo a protáhlo do délky.
Mercedes-Benz GLC Coupé

Mercedes-Benz GLC Coupé | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

BMW X6 kdysi prošlapalo cestu zvláštnímu druhu kříženců. Mají zavalitou karoserii jako SUV a současně lehce nepraktické proporce ve stylu kupé. Úspěšného mastodonta z Mnichova nejprve před dvěma doplnil menší typ z vlastní stáje, X4. Mercedes se chce svézt na stejné vlně, proto loni přišel s GLE kupé a nyní přidává menší GLC kupé.

Sportovně střižená verze se ve srovnání se standardním GLC snížila o čtyři centimetry na 1,60 metru a do délky se natáhla o osm centimetrů na celkových 4,73 m. O navození sportovních dojmů se při pohledu zvenčí starají mohutné boky, nízká boční okna a plynule klesající střecha. Karoserie mimochodem kombinuje ocelové a hliníkové díly, výsledkem je relativně nízká hmotnost od 1 710 kg.

S normálním GLC sdílí kupé dvě technické libůstky, které žádné další SUV této velikosti nemá: devítistupňový automat a vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou. Kupé má navíc strmější řízení s menším účinkem posilovače, které změní dojmy z řízení auta.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Až se nová verze GLC začne na podzim prodávat, bude mít jen čtyřválcové motory. Jeden z nich je benzinový a to přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který má výkon 155 kW. Turbodiesely budou na výběr dva, GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic s výkonem 125 a 150 kW. Zatím se jedná o starší stuttgartský diesel s objemem 2,15 litru, nově vyvinutý dvoulitr se do třídy GLC dostane až později.

K trojici čtyřválců se ještě na konci roku přidá hybrid GLC 350 e 4Matic s výkonem 235 kW a ostrá verze Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Ta z motoru V6 nabídne 270 kW a zrychlení na stovku pod pět sekund.

Nové éčko se natáhlo o 14 cm, je velké jako třída S

Zatímco GLC kupé zamíří i na naše silnice, druhá novinka od Mercedesu je určena výhradně pro Čínu. Nový sedan třídy E se v souladu s požadavky místních zákazníků na co největší prostor na zadních sedadlech natáhl o 14 centimetrů, v prodloužené verzi tak vzdálenost mezi nápravami přesáhla třímetrovou hranici a celková délka o 63 mm překonává pět metrů. Rozměry třídy S jsou s těmito parametry plně srovnatelné.

Mercedes-Benz třídy E

Společně s natažením rozvoru se výrazně změnil i design zadních dveří. Ty totiž nedosahují až k zadnímu kolu a za nimi se objevilo trojúhelníkové okénko, které krátká verze nemá. Výsledný dojem z prodloužené třídy E se díky tomu blíží nejluxusnějšímu mercedesu, třídě S v provedení Maybach Pullman.

Tato novinka se bude vyrábět přímo v Pekingu v továrně Beijing Benz, která je společným podnikem německého Daimleru a místní automobilky BAIC. V nabídce budou výhradně benzinové, zatím blíže nespecifikované motory.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...