Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedesy se pro Čínu natahují a nafukují

  10:00aktualizováno  10:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po pětimetrovém GLE kupé přichází Mercedes s menším bratříčkem. Jmenuje se GLC kupé a proti GLC bez přívlastků se přikrčilo a protáhlo do délky.

Mercedes-Benz GLC Coupé | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

BMW X6 kdysi prošlapalo cestu zvláštnímu druhu kříženců. Mají zavalitou karoserii jako SUV a současně lehce nepraktické proporce ve stylu kupé. Úspěšného mastodonta z Mnichova nejprve před dvěma doplnil menší typ z vlastní stáje, X4. Mercedes se chce svézt na stejné vlně, proto loni přišel s GLE kupé a nyní přidává menší GLC kupé.

Fotogalerie

Sportovně střižená verze se ve srovnání se standardním GLC snížila o čtyři centimetry na 1,60 metru a do délky se natáhla o osm centimetrů na celkových 4,73 m. O navození sportovních dojmů se při pohledu zvenčí starají mohutné boky, nízká boční okna a plynule klesající střecha. Karoserie mimochodem kombinuje ocelové a hliníkové díly, výsledkem je relativně nízká hmotnost od 1 710 kg.

S normálním GLC sdílí kupé dvě technické libůstky, které žádné další SUV této velikosti nemá: devítistupňový automat a vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou. Kupé má navíc strmější řízení s menším účinkem posilovače, které změní dojmy z řízení auta.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Až se nová verze GLC začne na podzim prodávat, bude mít jen čtyřválcové motory. Jeden z nich je benzinový a to přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který má výkon 155 kW. Turbodiesely budou na výběr dva, GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic s výkonem 125 a 150 kW. Zatím se jedná o starší stuttgartský diesel s objemem 2,15 litru, nově vyvinutý dvoulitr se do třídy GLC dostane až později.

K trojici čtyřválců se ještě na konci roku přidá hybrid GLC 350 e 4Matic s výkonem 235 kW a ostrá verze Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Ta z motoru V6 nabídne 270 kW a zrychlení na stovku pod pět sekund.

Nové éčko se natáhlo o 14 cm, je velké jako třída S

Zatímco GLC kupé zamíří i na naše silnice, druhá novinka od Mercedesu je určena výhradně pro Čínu. Nový sedan třídy E se v souladu s požadavky místních zákazníků na co největší prostor na zadních sedadlech natáhl o 14 centimetrů, v prodloužené verzi tak vzdálenost mezi nápravami přesáhla třímetrovou hranici a celková délka o 63 mm překonává pět metrů. Rozměry třídy S jsou s těmito parametry plně srovnatelné.

Mercedes-Benz třídy E

Společně s natažením rozvoru se výrazně změnil i design zadních dveří. Ty totiž nedosahují až k zadnímu kolu a za nimi se objevilo trojúhelníkové okénko, které krátká verze nemá. Výsledný dojem z prodloužené třídy E se díky tomu blíží nejluxusnějšímu mercedesu, třídě S v provedení Maybach Pullman.

Tato novinka se bude vyrábět přímo v Pekingu v továrně Beijing Benz, která je společným podnikem německého Daimleru a místní automobilky BAIC. V nabídce budou výhradně benzinové, zatím blíže nespecifikované motory.

Autoři:



Nejčtenější

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Kamiq je nové SUV Škody. Do Evropy nemíří, techniku má z první octavie

Škoda Kamiq

Na čínském autohome.com.cn se objevily fotky nového SUV značky Škoda. Model pojmenovaný Kamiq je určený pro největší...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Další z rubriky

Na CESu představili nářadí pro autonomní jízdu, které vzniklo v Česku

Nadnárodní společnost Valeo představila na veletrhu CES v Las Vegas...

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas obdivují návštěvníci řadu technologií, které by v budoucnosti měly...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

I Toyota má svou autonomní krabici. Bar vás po mejdanu doveze domů

Toyota e-Palette

Automobilky vzaly veletrh spotřební elektroniky CES v posledních letech útokem. Ukazují tu především nové koncepty,...

Najdete na iDNES.cz