Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedesy se pro Čínu natahují a nafukují

  10:00aktualizováno  10:00
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po pětimetrovém GLE kupé přichází Mercedes s menším bratříčkem. Jmenuje se GLC kupé a proti GLC bez přívlastků se přikrčilo a protáhlo do délky.

Mercedes-Benz GLC Coupé | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

BMW X6 kdysi prošlapalo cestu zvláštnímu druhu kříženců. Mají zavalitou karoserii jako SUV a současně lehce nepraktické proporce ve stylu kupé. Úspěšného mastodonta z Mnichova nejprve před dvěma doplnil menší typ z vlastní stáje, X4. Mercedes se chce svézt na stejné vlně, proto loni přišel s GLE kupé a nyní přidává menší GLC kupé.

Fotogalerie

Sportovně střižená verze se ve srovnání se standardním GLC snížila o čtyři centimetry na 1,60 metru a do délky se natáhla o osm centimetrů na celkových 4,73 m. O navození sportovních dojmů se při pohledu zvenčí starají mohutné boky, nízká boční okna a plynule klesající střecha. Karoserie mimochodem kombinuje ocelové a hliníkové díly, výsledkem je relativně nízká hmotnost od 1 710 kg.

S normálním GLC sdílí kupé dvě technické libůstky, které žádné další SUV této velikosti nemá: devítistupňový automat a vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou. Kupé má navíc strmější řízení s menším účinkem posilovače, které změní dojmy z řízení auta.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Až se nová verze GLC začne na podzim prodávat, bude mít jen čtyřválcové motory. Jeden z nich je benzinový a to přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který má výkon 155 kW. Turbodiesely budou na výběr dva, GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic s výkonem 125 a 150 kW. Zatím se jedná o starší stuttgartský diesel s objemem 2,15 litru, nově vyvinutý dvoulitr se do třídy GLC dostane až později.

K trojici čtyřválců se ještě na konci roku přidá hybrid GLC 350 e 4Matic s výkonem 235 kW a ostrá verze Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Ta z motoru V6 nabídne 270 kW a zrychlení na stovku pod pět sekund.

Nové éčko se natáhlo o 14 cm, je velké jako třída S

Zatímco GLC kupé zamíří i na naše silnice, druhá novinka od Mercedesu je určena výhradně pro Čínu. Nový sedan třídy E se v souladu s požadavky místních zákazníků na co největší prostor na zadních sedadlech natáhl o 14 centimetrů, v prodloužené verzi tak vzdálenost mezi nápravami přesáhla třímetrovou hranici a celková délka o 63 mm překonává pět metrů. Rozměry třídy S jsou s těmito parametry plně srovnatelné.

Mercedes-Benz třídy E

Společně s natažením rozvoru se výrazně změnil i design zadních dveří. Ty totiž nedosahují až k zadnímu kolu a za nimi se objevilo trojúhelníkové okénko, které krátká verze nemá. Výsledný dojem z prodloužené třídy E se díky tomu blíží nejluxusnějšímu mercedesu, třídě S v provedení Maybach Pullman.

Tato novinka se bude vyrábět přímo v Pekingu v továrně Beijing Benz, která je společným podnikem německého Daimleru a místní automobilky BAIC. V nabídce budou výhradně benzinové, zatím blíže nespecifikované motory.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Najdete na iDNES.cz