Mercedes-Benz GLC Coupé

Mercedes-Benz GLC Coupé | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Mercedesy se pro Čínu natahují a nafukují

  • 1
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po pětimetrovém GLE kupé přichází Mercedes s menším bratříčkem. Jmenuje se GLC kupé a proti GLC bez přívlastků se přikrčilo a protáhlo do délky.

BMW X6 kdysi prošlapalo cestu zvláštnímu druhu kříženců. Mají zavalitou karoserii jako SUV a současně lehce nepraktické proporce ve stylu kupé. Úspěšného mastodonta z Mnichova nejprve před dvěma doplnil menší typ z vlastní stáje, X4. Mercedes se chce svézt na stejné vlně, proto loni přišel s GLE kupé a nyní přidává menší GLC kupé.

Sportovně střižená verze se ve srovnání se standardním GLC snížila o čtyři centimetry na 1,60 metru a do délky se natáhla o osm centimetrů na celkových 4,73 m. O navození sportovních dojmů se při pohledu zvenčí starají mohutné boky, nízká boční okna a plynule klesající střecha. Karoserie mimochodem kombinuje ocelové a hliníkové díly, výsledkem je relativně nízká hmotnost od 1 710 kg.

S normálním GLC sdílí kupé dvě technické libůstky, které žádné další SUV této velikosti nemá: devítistupňový automat a vzduchový podvozek s nastavitelnou světlou výškou. Kupé má navíc strmější řízení s menším účinkem posilovače, které změní dojmy z řízení auta.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Až se nová verze GLC začne na podzim prodávat, bude mít jen čtyřválcové motory. Jeden z nich je benzinový a to přeplňovaný dvoulitr GLC 250 4Matic, který má výkon 155 kW. Turbodiesely budou na výběr dva, GLC 220 d 4Matic a GLC 250 d 4Matic s výkonem 125 a 150 kW. Zatím se jedná o starší stuttgartský diesel s objemem 2,15 litru, nově vyvinutý dvoulitr se do třídy GLC dostane až později.

K trojici čtyřválců se ještě na konci roku přidá hybrid GLC 350 e 4Matic s výkonem 235 kW a ostrá verze Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Ta z motoru V6 nabídne 270 kW a zrychlení na stovku pod pět sekund.

Nové éčko se natáhlo o 14 cm, je velké jako třída S

Zatímco GLC kupé zamíří i na naše silnice, druhá novinka od Mercedesu je určena výhradně pro Čínu. Nový sedan třídy E se v souladu s požadavky místních zákazníků na co největší prostor na zadních sedadlech natáhl o 14 centimetrů, v prodloužené verzi tak vzdálenost mezi nápravami přesáhla třímetrovou hranici a celková délka o 63 mm překonává pět metrů. Rozměry třídy S jsou s těmito parametry plně srovnatelné.

Mercedes-Benz třídy E

Společně s natažením rozvoru se výrazně změnil i design zadních dveří. Ty totiž nedosahují až k zadnímu kolu a za nimi se objevilo trojúhelníkové okénko, které krátká verze nemá. Výsledný dojem z prodloužené třídy E se díky tomu blíží nejluxusnějšímu mercedesu, třídě S v provedení Maybach Pullman.

Tato novinka se bude vyrábět přímo v Pekingu v továrně Beijing Benz, která je společným podnikem německého Daimleru a místní automobilky BAIC. V nabídce budou výhradně benzinové, zatím blíže nespecifikované motory.