Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes má novou řadu, která však není nová. Nechybí v ní hybrid

aktualizováno 
Mercedes-Benz představil novou třídu GLE. O úplnou novinku však nejde. V Německu pouze v rámci faceliftu přejmenovali starou známou třídu M. Novinkou je v rámci segmentu pro Mercedes v poslední době už téměř nezbytná verze s hybridním ústrojím.

Mercedes-Benz GLE | foto: Mercedes-Benz

Třída M od Mercedesu je v této podobě na trhu už několik let. Ve Stuttgartu se však rozhodli přejmenovat ji na GLE. Nově založená řada už zahrnuje model GLE Coupé a právě ten posloužil jako mustr pro úpravu současné třídy M. Facelift současné generace spočívá zejména v novém předku vozu a došlo rovněž na interiér. Design zádě je víceméně shodný se současným provedením.

Fotogalerie

Jestliže model GLE Coupé nevypadá příliš fotogenicky, tak GLE nová maska sluší. Základní tvary vozu se však žádných radikálních změn nedočkaly. Novinka je tedy pořád trochu vizuálně obézní „medvěd“.

Změny se udály uvnitř, kde je nová palubní deska s ne zrovna úplně luxusně vypadajícím samostatným sedmipalcovým displejem. Nový je také multifunkční volant.

Novinkou pod kapotou je hybridní ústrojí. Bez toho se dnes už žádný výrobce neobejde. V případě Mercedesu GLE jde o plug-in hybrid s označením 500 e 4Matic. Toto ústrojí spojuje benzinový šestiválec s dvojitým přeplňováním s výkonem 245 kW a elektromotor s výkonem 85 kW. Kombinovaný výkon 325 kW doplňuje točivý moment 650 Nm. Čistě na elektřinu hybridní GLE dojede 30 km.

Mimo pro SUV od Mercedesu premiérový hybridní pohon lze vybírat i z tradičních motorizací. Turbodiesely jsou dva, a to čtyřválec GLE 250 d s výkonem 150 kW a šestiválec GLE 350 d s výkonem 190 kW. Naftový šestiválec má pohon všech čtyř kol ve standardu, slabší motorizace jej má za příplatek. Oba naftové pohony mají devítistupňovou automatickou převodovku.

Už i Němci kopírují sami sebe. Mercedes zduplikoval BMW X6

Mercedes GLE Coupe

Benzin tankují dvě dvakrát přeplňované pohonné jednotky: šestiválec GLE 400 s výkonem 245 kW a osmiválec GLE 500 s výkonem 320 kW. Oba zážehové motory spolupracují s pohonem všech kol.

Vrcholem budou dvě provedení AMG s dvakrát přeplňovaným osmiválcem s objemem 5,5 litru. Slabší model GLE 63 4Matic má výkon 410 kW a obří točivý moment 700 Nm, výkonnější provedení GLE 63 S 4Matic potom disponuje výkonem 430 kW a ještě úctyhodnějším točivým momentem 760 Nm.

Nová odpověď na BMW X6, tedy Mercedes-Benz GLE Coupé se na našem trhu začne prodávat už v srpnu, provedení GLE 350 d 4MATIC kupé má cenovku 1 778 700 korun. Zájemci o nové „emko“ GLE si musí počkat až do září. Ceny zatím výrobce nezveřejnil, ale neměly by se výrazně lišit od současného provedení.

Autor:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Najdete na iDNES.cz