Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Královské SUV v novém, Mercedes představil nový model GL

aktualizováno 
Tohle auto se bude líbit podnikatelské smetánce u nás stejně jako třeba americkým raperům. Obrovské SUV zaujme hranatější karoserií a příplatkovými gigantickými jedenadvacetipalcovými koly. Pro začátek si bude muset novinka vystačit s dvojicí velkoobjemových motorů.

Mercedes Benz GL (2012) | foto: Mercedes Benz

Největší SUV od Mercedesu, model GL, se dočkal nové verze. Premiéra se uskutečnila na autosalonu v New Yorku. Nejdříve se novinka začne prodávat v USA, do konce roku pak dorazí i do Evropy. Mercedes-Benz očekává tradičně silné prodeje právě v USA, dalšími trhy, kde se nového velkého SUV nemohou dočkat, je Německo, Čína i Česká republika, kde je tato modelová řada oblíbená. Jako ostatně všechna SUV... 

Mercedes Benz GL (2012)

Koncepčně nové GL navazuje na první generaci modelu GL, který se vyrábí od roku 2005. Drží si hranatější design, než najdeme u menšího SUV řady ML. Tak hranatý jako předchůdce ale nový mercedes není. V porovnání s dožívající první generací GL je nové provedení proto elegantnější, což je patrné především na předku a bočních prolisech. Je to krok, který německá automobilka použila i u faceliftu malého SUV GLK a u nové generace modelu ML.

Díky jinému tvaru koncových svítilen, které nově výrazněji zasahují do pátých dveří, působí zadní partie jemnějším dojmem. Zboku zaujme zadní prolis blatníku, který končí v prostředku zadních světel. Mohutnou masu karoserie zjemňuje i zakončení spodní hrany oken. To již není rovné, ale finišuje drobným zalomením, které může vzdáleně připomínat "hokejku" známou z vozů BMW. Subtilnější je poslední sloupek karoserie.

Mercedes Benz GL (2012)

Velikost auta doladí i obří kola. Základní osmnáctipalcové ráfky budou moci zákazníci zaměnit za příplatková 21palcová kola. Dobíhající první generace může mít maximálně o palec menší kola. Novinkou bude příplatkový AMG paket, který zahrne drobné retuše karoserie i vylepšení podvozku. Sportovní paket doposud Mercedes u řady GL nenabízel.

Oproti původnímu GL je novinka o dva centimetry delší. S délkou 5,12 metru, šířkou 2,14 metru a výškou 1,85 metru je to pořádný kus auta. Dostatek místa až pro sedm pasažérů zajistí více než třímetrový rozvor, který se ale oproti předchůdci nezměnil. Zavazadlový prostor pojme necelých 700 litrů nákladu, se sklopenými sedadly pak až 2 300 litrů.

Mercedes Benz GL (2012)

Nové GL přijde na trh nejprve s dvojicí motorů, což platí ale jen pro Evropu, v USA bude k mání jen benzinová verze. Velký benzinový osmiválec v modelu GL 500 má objem 4,6 litru, což odpovídá u současné generace modelu GL 450. Jenže s přeplňováním překonává i současnou pětistovku, která má objem motoru téměř 5,5 litru. Výkon nového GL 500 je rovných 300 kW (408 koní) a i maximum točivého momentu je hezky zaokrouhleno na 600 Nm. Pro porovnání, současné osmiválce dávají 250 a 285 kW.

Fotogalerie

V Evropě asi většinu zákazníků víc zaujme dieselový šestiválec v modelu GL 350 BlueTEC. Tentokrát opravdu třílitrový motor dává výborných 190 kW a přitom splňuje budoucí ekologickou normu Euro 6. Točivý moment je pak ještě větší než u benzinové jednotky, maximum vrcholí na 620 Nm. Současné třílitrové diesely jsou výkonově skromnější, dávají 155 a 165 kW.

Dynamika oběma motorům rozhodně nechybí. Benzin vystřelí na stovku pod šest sekund, diesel potřebuje pro dosažení stejné rychlosti o dvě víc. Ale je o poznání úspornější, výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 7,4 litru nafty na sto kilometrů. Benzinový model si pak řekne průměrně o 11,3 litru paliva.

Mercedes Benz GL (2012)

Jelikož sám výrobce tvrdí, že GL je "třída S mezi SUV", nepřekvapí luxusní interiér a množství příplatkových prvků výbavy. Vzduchový podvozek Airmatic je u auta této třídy dnes již povinností. Pro uživatele, kteří častěji opustí běžné silnice, má výrobce připravený i paket On & Offroad, pro městskou džungli pak 360stupňovou kameru, což jsou čtyři kamery v každém rohu auta. O bezpečnost se stará celá armáda pomocníků: od přednárazového asistenta přes brzdicího asistenta až třeba po adaptivní tempomat.

Cenu výrobce zatím nestanovil, ale velmi pravděpodobně se nebude příliš odlišovat od cen současného dosluhujícího modelu. Diesel začíná na necelých 1,9 milionu korun, benzinový model GL 500 pak stojí téměř 2,5 milionu korun.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.