Autofotka týdne: Fanoušci golfu si vytvořili vlastní mercedes

aktualizováno 
Mercedes-Benz vyzval na jaře příznivce golfu a automobilů na celém světě, aby předložili své nápady na téma golfového vozíku budoucnosti. Žádané byly nejlepší, nejneobvyklejší, nejinovativnější nebo zkrátka nejgeniálnější koncepty.

Golfový vozík je kromě použití na golfovém hřišti plně připraven i na provoz na veřejných komunikacích. Především bylo pamatováno na veškerou povinnou výbavu, jako jsou ukazatele směru, světlomety a zadní svítilny. | foto: daimler.com

Soutěž německé automobilky nadchla golfisty z celého světa, od Japonska přes jižní Afriku a Německo až po Severní a Jižní Ameriku. Na základě jejich nápadů a konceptů pak vyvinulo designérské studio Mercedes-Benz Advanced Design Center v kalifornském Carlsbadu studii golfového vozíku Mercedes-Benz Vision Golf Cart.

Porota soutěže poté vybrala nejlepší ze zaslaných příspěvků a vítězové byli pozváni jako exkluzivní VIP hosté na golfový turnaj The Open Championship, kde proběhlo také zveřejnění finální studie vozíku.

Golf Cart je poháněn elektromotorem, jehož akumulátor se průběžně dobíjí elektrickou energií, vyráběnou solárním modulem integrovaným do střechy. Možné je i dosud obvyklé dobíjení, jako u standardních golfových vozíků. Díky inovativnímu a intuitivnímu řízení joystickem umístěným na středové konzole se mohou řízení ujmout oba cestující v golfovém vozíku.

Tlačítko Fore Button slouží k rychlému varování ostatních hráčů při chybném...

"Vozidlo disponuje nejmodernějšími technologiemi. Pomocí dotykového displeje lze ovládat téměř veškeré funkce bez dodatečných ovládacích prvků. Kouzlo spočívá v jednoduchosti. Možná to lze nejlépe vyjádřit pojmy intuice a čistý tvar," říká Margarete Wiesová, vedoucí designérského studia.

Na středové konzole se nalézá multimediální panel s otočnou stanicí pro iPad nebo iPhone, včetně rozhraní USB. Díky tomuto panelu lze ovládat různé funkce golfového vozíku, například audiosystém, klimatizaci, průhledový displej nebo systém pro komunikaci s klubovým domem a ostatními golfovými vozíky.

Na přání budou k dodání lehké dveře, které lze za špatného počasí velmi snadno...

Na přání budou k dodání lehké dveře, které lze za špatného počasí velmi snadno namontovat zasunutím do úchytů a se zajištěním západkami, aby chránily posádku před deštěm a větrem.

Průhledový displej integrovaný do čelního okna ukazuje například mapu golfového hřiště, aktuální stav hry nebo údaje o počasí. Pod čelním oknem je pak umístěn digitální rychloměr. Jedním z opakovaně uváděných přání nezávisle na zemi nebo jazyku byla možnost telefonování. Vozík je proto vybaven systémem Bluetooth, který umožňuje telefonování i za jízdy prostřednictvím reproduktorů.

Prostřednictvím připojeného iPadu/iPhonu může hráč komunikovat přímo s golfovým klubem a objednat si například nápoje nebo pokrmy pro občerstvení během hry. Kdykoli lze rovněž stáhnout aktuální data o počasí a údaje dešťového radaru. Pro zaměstnané osoby existuje možnost psát e-maily. Kromě toho mohou uživatelé sdílet digitální výsledkové karty nebo fotografie a videa z golfu přímo prostřednictvím kanálů sociálních médií.

Fotogalerie

Tlačítko Fore Button slouží k rychlému varování ostatních hráčů při chybném odpalu. Jakmile ho spoluhráč stiskne, je varování sdíleno se všemi golfovými vozíky v nebezpečné zóně, které rovněž vysílají vlastní varovný signál.

Ve studii vozíku se počítá také s vyhříváním prostoru hlavy Airscarf, které bylo poprvé zavedeno v roce 2011 v novém roadsteru SLK. Systém funguje jako šála z teplého vzduchu obklopující krk a ramena, jež umožňuje jízdu na čerstvém vzduchu i při nižších teplotách.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Najdete na iDNES.cz