Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Stříbrný šíp se stal nejdražším vydraženým autem

aktualizováno 
Mercedes Benz W 196 R rozhodně patří k nejdůležitějším vozům celé historie F1 Grand Prix dvacátého století. Kromě unikátních vítězství si minulý týden připsal také další úspěch. Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu byl vydražen jako nejdražší automobil v historii.

Před dražbou neprošel vydražený Mercedes-Benz W 196 R žádnou generálkou. | foto: Mercedes-Benz

V britské aukční síni Bonhams padl 12. července historický rekord. Anonymní kupec zaplatil za poválečný závodní vůz Mercedes-Benz typu W 196 R z roku 1954 v přepočtu téměř 630 milionů korun (20 896 800 liber). Jde o rekordní částku, za kterou byl dosud vydražen automobil. Zatím neznámý vítěz aukce přihazoval na dálku, po telefonu.

Mercedes-Benz W 196 R s číslem podvozku 006/54 byl vyroben v roce 1954 a ještě téhož roku přinesl trojcípé hvězdě triumfální návrat do světa velkých cen. Juan Manuel Fangio s tímto vozem ovládl velké ceny Německa a Švýcarska. I přesto se tehdy Fangio vyjádřil pro časopis Motor Sport magazine v tom smyslu, že vůz je těžko řiditelný a má tendencí uskakovat do přetáčivosti.

Sousoší Juana Manuela Fangia a Mercedesu-Benz W 196 R Silver Arrow před muzeem...

Sousoší Juana Manuela Fangia a Mercedesu-Benz W 196 R Silver Arrow před muzeem automobilky ve Stuttgartu

Téměř šedesát let starý Mercedes-Benz W 196 R s řadovým dvouapůllitrovým osmiválcem vyhrál devět ze dvanácti závodů, ve kterých startoval v letech 1954 a 1955.

"Stříbrný šíp" byl původně v National Motor Museum v Beaulieu v Anglii, poté ho odkoupili odborníci z Daimler-Benz AG, kteří vůz několik let podrobně zkoumali. Před dražbou tak bylo možné potvrdit jeho autentičnost. Vůz neprošel žádnou generálkou, vše je na automobilu zcela originální.

Fotogalerie

Do dnešní doby se dochovalo z celkem čtrnácti takových vozů pouze deset. Šest závodních aut W 196 patří do sbírky Mercedes-Benz Classic, další tři se nacházejí v muzeích v Turínu, ve Vídni nebo v Indianapolisu. Poslední byl vydražen v rámci aukce Bonhams na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Prodejní částka automobilu, se kterým Argentinec Juan Manuel Fangio ovládl v padesátých letech formuli 1, překonala předchozí rekord. Ten držel vůz Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957, který byl před dvěma lety prodán za 16,4 milionu liber.

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Prodej elektroaut v Česku je 0,19 %, nejdůležitější jsou Čína a Norsko

Elektromobil BYD e6

Čína a Norsko zůstaly v prvním pololetí nejdůležitějšími trhy pro elektrické automobily. V Číně zůstala tato auta...

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

Italské odbory se hádají kvůli stávce proti utrácení za Ronalda

Lucas Torreira z Uruguaye (vpravo) posílá na trávník Portugalce Cristiana...

Odbory zastupující většinu italských zaměstnanců automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se postavily proti stávce,...

Najdete na iDNES.cz