Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes budoucnosti má karoserii z rostlin a váží míň než trabant

aktualizováno 
S Mercedesem Biome se na silnicích nesetkáme, tedy určitě ne v nejbližší době. Ovšem jednou mohou mít karoserii z rostlin běžné mercedesy.

Mercedes-Benz BIOME | foto: Mercedes-Benz

Studie Mercedes Biome není návrhem auta blízké budoucnosti, je to kreativní designérské cvičení pro soutěž Los Angeles Design Challenge. V kontextu ostatních soupeřů v soutěži ani nevypadá tak excentricky, drží se čtyř kol a uzavřené karoserie. Zobrazený prototyp dokonce ani není funkční, je to jen maketa v měřítku 1:1.

Mercedes-Benz BIOME

Přesto si prototyp zaslouží pozornost. Má totiž ultralehkou stavbu, celý vůz váží jen 394 kilogramů. Nízká hmotnost byla ostatně limitem pro soutěžní exponáty, žádný exponát nesměl vážit více než 454 kilogramů, což je v přepočtu 1 000 liber. Pro porovnání, běžná auta velikosti Fordu Focus dnes váží okolo 1 200 až 1 500 kilogramů, velké limuzíny pak až dvě tuny. A letitý Trabant 601 s karoserií obsahující bavlněná vlákna vážil 620 kilogramů. I z tohoto pohledu je studie Mercedesu opravdu superlehkým autem a přitom by se do něj měli vejít čtyři pasažéři.

Lehkou a přitom pevnou konstrukci karoserie zajišťují panely z kompletně recyklovatelného materiálu, kterým jsou rostlinná vlákna zpracovaná kompozitní metodou, tedy podobný způsob jako u trabantu, jen pravděpodobně mnohem ekologičtějším procesem a se zcela odlišnými vlastnostmi, co se pevnosti týče. Na materiálech, které by nahradily drahou ocel pracují výrobci po celém světě. Právě kompozity a biomateriály jsou mezi vynálezci v kurzu. V některých autech najdeme materiály přírodního původu už teď, je tedy možné, že se mercedesu s "rostlinnou" karoserií dočkáme.

Mercedes-Benz BIOME

Karosérie má tvary jak z filmu o Batmanovi, i když po větším faceliftu by se z ní mohl vyklubat tvar moderního sporťáku. Trochu problematické jsou ale rozměry auta, délka 4,02 metru je v pořádku, ale šířka 2,5 metru je pro běžný provoz poněkud moc. Běžná auta se vejdou do dvou metrů, s Mercedesem Biome by se tak prakticky nedalo příčně zaparkovat. S tím si ale nějaký Batman asi hlavu lámat nebude.

Futuristický je nejenom vnější kabát studie, ale také vnitřní uspořádání kabiny. Vejdou se do ní čtyři cestující, což bylo mimo jiné v zadání soutěže Los Angeles Design Challenge. Ale sedí se poněkud jinak, než je dnes obvyklé. Řidič sedí vpředu osamoceně, další dva pasažéři vedle sebe se vezou za ním a vše zcela vzadu kontroluje pasažér poslední. Možná je nové uspořádání vhodné pro rodiny se dvěma dětmi, které může jeden z rodičů zezadu lépe kontrolovat než z obvyklého sedadla spolujezdce vedle řidiče. A nebo je to jen další bezdůvodný designérský výstřelek. Vyberte si.

Mercedes-Benz BIOME

Ostatně šéf projektu Hubert Lee z kalifornského designového studia Mercedesu tvrdí, že biome je opravdu jen výplodem fantazie designérů a s realitou nemá nic společného. Ani další soutěžící projekty (stránky soutěže ZDE) nemají s realitou nic společného. Maybach DRS vypadá jako přívěsný vozík za motorku, Cadillac Aera a Honda Air mohou s mercedesem soutěžit o přízeň Batmana a jeho družiny a snad jedině Volvo Air by s přimhouřením obou očí mohl představovat budoucí malý roadster.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Mercedes Třída G 5,5 63...
Mercedes Třída G 5,5 63...

r.v. 2016, naj. 36 400 km, benzín
2 800 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.