Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidový luxus od Mercedesu. Ten nejmenší přichází i jako fešácké kombi

aktualizováno 
Mercedes vzal přerod nejmenší řady A opravdu z gruntu. Po hatchbacku, kupé-sedanu a SUV přichází i stylové kombi – Shooting Brake. Hned od počátku bude k mání i nejsilnější verze 45 AMG. Pod kapotou malého modelu ale nečekejte velký motor, bude muset stačit silně nadopovaný dvoulitrový čtyřválec.

Mercedes CLA Shooting Brake | foto: Mercedes Benz

V minulých dvou generacích byl nejmenší Mercedes malým městským MPV. V té aktuální nejdřív přišel na svět sportovně střižený hatchback, který s původním modelem nemá nic společného. Třída A se prostě úplně proměnila, pro mercedes netradiční pohon předních kol ji však zůstal. Následoval vzdálenější příbuzný – nový model B, který využívá platformu áčka, ale přeci jen je to jiná řada.

Fotogalerie

Přímo k modelu A ale můžeme přiřadit sportovní sedan CLA s karoserií ve stylu kupé (tak ho označuje i sám Mercedes), pak to bylo malé SUV GLA a nyní se řada rozrůstá na stylové kombi CLA Shooting Brake. Jak již jméno napovídá, není to obyčejné kombi s důrazem na co největší objem přepravního prostoru ale stylový model, do kterého majitel pohodlně naloží víkendovou výbavu nebo kočárek.

Na první i druhý pohled vypadá auto dospěle, což platí i o sedanu CLA, který už dobře známe z provozu. Designéři si dali záležet, aby menší proporce neudělaly z auta parodii na luxusní modely značky. Kombi se velmi detailně drží mnoha křivek sedanu, vpředu jsou oba modely vizuálně stejné. To pokračuje i v rámci horní hrany bočních oken, tvořící oblouk. Shodné jsou i prolisy na boku karoserie.

Mercedes CLA Shooting Brake

Kombi má opticky linii oken stejnou, jen je protažená dále do okénka v C sloupku. Okno jde až k zadní hraně, sloupek tak na mohutnosti nabírá až směrem nahoru ke střeše, která padá mírněji než horní linie oken. Kombi tak dobře sleduje linii sedanu, která je charakteristická klesajícím pontonem směrem vzad. Páté dveře jsou hodně skloněné, prostě to je kombi-kupé, nikoliv užitkový stěhovák.

Přesto není velikost kufru úplně špatná. V závislosti na naklopení zadních opěradel se do něj vejde 495 až 595 litrů nákladu. Samotné auto je dlouhé 4,63 metru, 1,77 metru široké a jen 1,43 metru vysoké. Čísla odpovídají sedanu, novinka je jen nepostřehnutelně vyšší.

Komu se líbí sedan CLA, bude asi nadšený i z kombi verze. Komu se poněkud neobvyklé oblé linie CLA se svažující se zádí nepozdávají, asi si neoblíbí ani kombi. Řešením je hatchback A, respektive SUV GLA, které mají o poznání konvenčnější design, všeobecně velmi pozitivně přijatý.

Mercedes CLA Shooting Brake

Při pohledu pod kapotu nenajdeme nic nového. Paleta motorů je skoro stejná jako u sedanu CLA, takže nejobjemnější jsou diesely, milovníci benzínu nemohou počítat s větším objemem než dva litry. A všechny motory mají čtyři válce. Jak je dnes obvyklé, nelze se již řídit typovým označením, které dříve určovalo objem motoru (až na jednu výjimku). Dnes už v podstatě jen odlišuje výkonové verze.

Základem je CLA Shooting Brake 180 s přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 litru. Výkon je v tomto případě nastavený na 90 kW. Stejný motor ale naladěný na 115 kW má CLA Shooting Brake 200. Další tři verze mají přeplňovaný dvoulitrový agregát. CLA Shooting Brake 250 disponuje výkonem 155 kW a bude v nabídce i s pohonem všech kol jako model 4Matic.

Vrcholem, který Mercedes překvapivě představil ihned s premiérou auta, je CLA Shooting Brake 45 AMG. Opět pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 265 kW. To stačí na zrychlení na stovku za 4,7 sekundy a maximální rychlost omezenou na 250 kilometrů za hodinu.

Příznivci nafty mohou vybírat mezi modely CLA Shooting Brake 200 CDI či 220 CDI. Druhý model jako jediný má označení zhruba korespondující s objemem agregátu. Oba čtyřválcové diesely totiž mají objem 2,14 litru. Slabší je naladěný na 100 kW, druhý na 130 kW. Základní modely mají šestistupňovou manuální převodovku, vyšší verze pak sedmistupňový automat. Ten si lze připlatit i pro základní provedení.

Prodej bude zahájen příští rok, vozy za zákazníky poputují z maďarské továrny Mercedesu. Ceny zatím výrobce nestanovil, pravděpodobně se nebudou zásadně lišit od cen sedanu. Ten v Česku startuje na 724 000 korunách za model CLA 180.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.