Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes: delší je lepší a bezpečnější

  15:05aktualizováno  15:05
Mercedes třídy S patří k tomu nejlepšímu, co může hýčkat pány ředitele, krále, ministry, ropné šejky, ale i diktátory na zadní pravé sedačce. Teď se dovnitř vejde i celá tlupa tajemníků. A už se ani nemusí bát o život, přijíždí Mercedes S 600 Pullman Guard.

Mercedes S 600 Pullman Guard | foto: Daimler

Nový vrchol nabídky řady S měří 6 356 milimetrů. 4 315milimetrový rozvor - tedy vzdálenost mezi nápravami - je o 115 centimetrů vetší než u "eSkového" mercedesu ve verzi Long. Radši tedy přenechte řízení svému šoférovi.

To "nej", co jde u Mercedesu objednat, nese tradiční označení Pullman, které svět poprvé viděl na dlouhatánském mercedesu v roce 1963. Pod kapotou se převaluje dvanáctiválec 5,5 litru osazený dvěma turbodmychadly. Maximální kroutící moment je 830 newtonmetrů.

517 koní ovšem táhne větší náklad, než na jaký je zvyklý. Slovíčko Guard v označení totiž říká, že posádku bojící se o život v kůží a dřevem zušlechtěném interiéru chrání pancéřování. Pro znalce: vyhovuje standardům ochrany nejvyšší třídy B6/B7, což mimo jiné znamená odolnost proti střelám (z pistole i z rychlopalných zbraní) a granátům, pneumatiky schopné jízdy i při defektu, neprůstřelnou nádrž, hasicí systém a další úpravy. Ani v oboru obrňování aut nejsou ve Stuttgartu zelenáči. První bezpečný mercedes představili už v roce 1928 (Nürburg 460 W08).

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Fiat Ducato SLEVOVÁ
Fiat Ducato SLEVOVÁ

r.v. 2014, naj. 1 km, diesel, 1. majitel
1 111 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.