Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes dostane křídla a vy na něj můžete začít šetřit. Stačit bude pět milionů

aktualizováno 
Mercedes dokončuje nástupce supersportovního modelu SLR McLaren. Novinka s označením SLS ohromí svět křídlovými dveřmi po vzoru legendárního modelu Gullwing z padesátých let. Vedle tradiční verze chystá Mercedes i revoluční elektrovariantu tohoto supersportu.

Mercedes-Benz SLS | foto: Mercedes-Benz

Relativně lehký Mercedes SLS zvládne stovku za 3,8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na závratné hodnotě 315 kilometrů za hodinu. Stejně závratná ale bude i cena nového supersportu, který Mercedes chystá ve spolupráci se svou dvorní ladičskou firmou AMG. Cenovka běžné verze ukáže hodnotu těsně pod 5 000 000 korun.

Mercedes-Benz SLS

To platí pro tradiční verzi s benzinovým spalovacím motorem o objemu 6,2 litru, který nabídne maximální výkon 420 kW a točivý moment 650 Nm. Později chce ale Mercedes představit i čistě elektrickou verzi SLS. Ta by se měla začít vyrábět v roce 2012 a doposud sám výrobce neví, jestli ji bude prodávat nebo jenom pronajímat. Cena totiž bude pravděpodobně ještě vyšší než u tradiční varianty.

Mercedes-Benz SLS

Elektrický SLS bude mít čtyři motory – u každého kola jeden, s celkovým výkonem 392 kW a závratným točivým momentem 880 Nm. Jenže jízdní dosah asi nepřekročí 150 kilometrů a maximální rychlost se nedostane výrazně přes 200 kilometrů v hodině. To vše při výrazně vyšší hmotnosti blížící se hodnotě dvou tun.

Ale zpět k "obyčejnému" Mercedesu SLS. Ryze sportovní kupé střední velikosti (s délkou 4,64 metru) a velmi příznivou hmotností 1 620 kilogramů zaujme na první pohled vzhůru výklopnými dveřmi. Těmi se nepokrytě inspiroval u legendární klasiky, Mercedesu 300SL Gullwing z padesátých let. Tento jeden z nejhezčích sporťáků všech dob by si jistě nástupce zasloužil, a když se to nepovedlo hranatému prototypu C111 ze sedmdesátých let, nové SLS by návrat k legendě mělo zprostředkovat bezezbytku.

Vedle křídlových dveří totiž převezme z původního modelu 300SL i koncepci pohonu transaxle s motorem vpředu a převodovkou před zadní nápravou. Toto řešení přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti a podle prvních testovacích jízd tak i k perfektním jízdním vlastnostem nového supersportu.

Mercedes se zatím nepochlubil definitivním vzhledem automobilu, doposud jej prezentuje pouze s koženkovým maskováním. I s ním lze sice odhalit základní proporce, ale na detaily si budeme muset ještě chvíli počkat. Znám je ale již interiér novinky, který sice poskytne některé luxusní prvky, ale celkovou koncepcí nezapře ryze sportovní vůz. To dokazují především tenké skořepinové sedačky, které mohou mít kožené čalounění.

Lahůdkou mají být zcela nové brzdy, které vydrží vyšší teploty než brzdy keramické a postarají se o bezpečné zastavení i z maximálních rychlostí, které se u novinky mohou pohybovat u závratné hranice 300 kilometrů za hodinu. Brzdám sekundují devatenácti palcové pneumatiky vpředu a ještě o palec větší na zadní nápravě.

Definitivní podoba nového Mercedesu SLS bude pravděpodobně odhalena na podzimním frankfurtském autosalonu, produkce pak začne v příštím roce a o další rok později ji bude následovat otevřená verze roadster. Mercedes si je s novinkou silný v kramflecích a plánuje roční produkci 5 000 vozů. A to při ceně přibližně 4 800 000 korun.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz