Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes dostane křídla a vy na něj můžete začít šetřit. Stačit bude pět milionů

aktualizováno 
Mercedes dokončuje nástupce supersportovního modelu SLR McLaren. Novinka s označením SLS ohromí svět křídlovými dveřmi po vzoru legendárního modelu Gullwing z padesátých let. Vedle tradiční verze chystá Mercedes i revoluční elektrovariantu tohoto supersportu.

Mercedes-Benz SLS | foto: Mercedes-Benz

Relativně lehký Mercedes SLS zvládne stovku za 3,8 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na závratné hodnotě 315 kilometrů za hodinu. Stejně závratná ale bude i cena nového supersportu, který Mercedes chystá ve spolupráci se svou dvorní ladičskou firmou AMG. Cenovka běžné verze ukáže hodnotu těsně pod 5 000 000 korun.

Mercedes-Benz SLS

To platí pro tradiční verzi s benzinovým spalovacím motorem o objemu 6,2 litru, který nabídne maximální výkon 420 kW a točivý moment 650 Nm. Později chce ale Mercedes představit i čistě elektrickou verzi SLS. Ta by se měla začít vyrábět v roce 2012 a doposud sám výrobce neví, jestli ji bude prodávat nebo jenom pronajímat. Cena totiž bude pravděpodobně ještě vyšší než u tradiční varianty.

Mercedes-Benz SLS

Elektrický SLS bude mít čtyři motory – u každého kola jeden, s celkovým výkonem 392 kW a závratným točivým momentem 880 Nm. Jenže jízdní dosah asi nepřekročí 150 kilometrů a maximální rychlost se nedostane výrazně přes 200 kilometrů v hodině. To vše při výrazně vyšší hmotnosti blížící se hodnotě dvou tun.

Ale zpět k "obyčejnému" Mercedesu SLS. Ryze sportovní kupé střední velikosti (s délkou 4,64 metru) a velmi příznivou hmotností 1 620 kilogramů zaujme na první pohled vzhůru výklopnými dveřmi. Těmi se nepokrytě inspiroval u legendární klasiky, Mercedesu 300SL Gullwing z padesátých let. Tento jeden z nejhezčích sporťáků všech dob by si jistě nástupce zasloužil, a když se to nepovedlo hranatému prototypu C111 ze sedmdesátých let, nové SLS by návrat k legendě mělo zprostředkovat bezezbytku.

Vedle křídlových dveří totiž převezme z původního modelu 300SL i koncepci pohonu transaxle s motorem vpředu a převodovkou před zadní nápravou. Toto řešení přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti a podle prvních testovacích jízd tak i k perfektním jízdním vlastnostem nového supersportu.

Mercedes se zatím nepochlubil definitivním vzhledem automobilu, doposud jej prezentuje pouze s koženkovým maskováním. I s ním lze sice odhalit základní proporce, ale na detaily si budeme muset ještě chvíli počkat. Znám je ale již interiér novinky, který sice poskytne některé luxusní prvky, ale celkovou koncepcí nezapře ryze sportovní vůz. To dokazují především tenké skořepinové sedačky, které mohou mít kožené čalounění.

Lahůdkou mají být zcela nové brzdy, které vydrží vyšší teploty než brzdy keramické a postarají se o bezpečné zastavení i z maximálních rychlostí, které se u novinky mohou pohybovat u závratné hranice 300 kilometrů za hodinu. Brzdám sekundují devatenácti palcové pneumatiky vpředu a ještě o palec větší na zadní nápravě.

Definitivní podoba nového Mercedesu SLS bude pravděpodobně odhalena na podzimním frankfurtském autosalonu, produkce pak začne v příštím roce a o další rok později ji bude následovat otevřená verze roadster. Mercedes si je s novinkou silný v kramflecích a plánuje roční produkci 5 000 vozů. A to při ceně přibližně 4 800 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.