Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mercedes se už dnes chlubí teréňákem pro rok 2025

aktualizováno 
Tohle není prototyp pro nějaký chystaný sci-fi film. Projekt Ener-G-Force ukazuje možnou podobu nástupce legendární řady G německé značky. Jenže nikoliv generaci příští, ale poněkud vzdálenější. Pokud si ovšem už teď plánujete koupi off-roadu za 13 let, máte prvního kandidáta.

Mercedes Ener-G-Force | foto: Mercedes Benz

Karoserie konceptu Ener-G-Force je futuristická, ale nikoliv natolik, abychom si ji nedokázali představit v produkčním provedení. Důvod je jednoduchý. Jeden z největších konkurentů Mercedesu v kategorii terénních aut, Land Rover, sklízí velké úspěchy s moderně střiženým modelem Range Rover Evoque. Ten sice není tak nekompromisní off-road jako "Géčko" od Mercedesu, ale Land Rover se netají, že jeho křivky chce aplikovat i na ostrý teréňák Defender. Koncept DC100 je toho dobrým důkazem.

Fotogalerie

A při porovnání Ener-G-Force a konceptu Land Roveru DC100 už prototyp Mercedesu tak futuristicky nevypadá. Navíc ani Land Rover nepřijde na trh dřív než za několik let a Mercedes rovnou uvádí, že takto si představuje terénní auto v roce 2025. Veřejnost si však koncept bude moci prohlédnout už koncem listopadu na autosalonu Los Angeles Auto Show.

Jelikož do výroby zbývá opravdu hodně času, tak Mercedes neuvádí žádné technické údaje vyjma futuristického pohonu. Auto má čtyři elektromotory, tedy pro každé kolo jeden. Energii elektromotorům však nedodává žádná konvenční pohonná jednotka, jako je benzinový či dieselový motor. Dokonce ani žádný klasický hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Mercedes Ener-G-Force

Mercedes si totiž myslí, že za 13 let budou standardem vodíkové články. Proto má auto na střeše zásobník na vodu, kterou hydrokonvertor přeměňuje na energii. Ve speciálně tvarovaných prazích jsou mohutné baterie, s nimiž má mít auto dojezd až 800 kilometrů.

Přestože již dnes lze takový způsob pohonu realizovat, tak v praxi je zatím nepoužitelný. A je otázkou, jestli se ho do roku 2025 podaří přetavit do sériové podoby.

Design auta navrhlo studio Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením týmu Huberta Leeho a designéra Gordona Wagenera. A tým doufá, že Ener-G-Force uspěje v soutěži Los Angeles Design Challenge, která se koná v rámci losangeleského autosalonu.

Mercedes Ener-G-Force

Přestože auto "trpí" tradiční přeplácaností futuristických konceptů, tak třeba přední maska se světly velmi dobře navazuje na současný Mercedes třídy G, však se na něj odvolává i jménem, a je možné, že s podobným řešením přídě se setkáme na některém budoucím terénním mercedesu mnohem dříve, než se tento koncept alespoň přiblíží sériové produkci.

Mercedesy řady G jsou stálicí v nabídce Mercedesu už přes 30 let. V roce 1979 představené auto s výbornými terénními vlastnostmi patří mezi nejdéle vyráběná auta na světě. A navíc i po těch letech Mercedes design "Géčka" upravil jen minimálně.

Primárně užitkový off-road je dnes k mání i ve velmi luxusních verzích s astronomickými cenovkami. Civilní provedení začíná na dvou a končí na téměř sedmi milionech korun za provedení G65 AMG.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.